דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקוחות פורת'ינג בבעיה: המון תקלות, מעט חלפים, מכוניות מושבתות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • לקוחות מותג הרכב הסיני פורת'ינג מדווחים על תקלות סדרתיות
  • סובלים ממחסור קריטי בחלפים שמוביל להשבתת מכוניות לחודשים
  • ביבואנית UMI בחרו שלא להגיב

החשמלית במוסך: לקוחות רבים שקונים מכונית חשמלית סינית מעדיפים באופן מובהק לרכוש מיצרנית גדולה ומוכרת יחסית, ורצוי גם כזאת שמשווקת בישראל על-ידי יבואנית ותיקה - כל זאת במטרה להימנע מבעיות בשירות שעלולות לצוץ בהמשך הדרך, והחשש מבעיות אמינות סדרתיות בעיקר כשמדובר במותג לא מוכר.

אבל מסתבר שגם הכללים האלה לא מבטיחים דבר, כפי שנוכחו לדעת לקוחות רבים שרכשו מכוניות חשמליות מתוצרת היצרנית הסינית פורת'ינג. מותג צעיר אמנם, אך כזה המשתייך ליצרנית סינית גדולה ומוכרת (דונגפנג), ומשווק כאן על-ידי היבואנית הוותיקה UMI (המוכרת כיום גם את דגמי שברולט, קדילאק ואיסוזו).

מדיווחים שהגיעו למערכת iCar עולה כי לקוחות רבים שרכשו את רכב הפנאי פורת'ינג פריידיי, חווים תקלות חוזרות ונשנות במערכות המיזוג והחשמל ברכב. חמור מכך, חלקם ממתינים שבועות - ולעיתים אף חודשים ארוכים - לחלפים שלא נמצאים במלאי.

ברבים מהמקרים דיווחו הלקוחות כי הם נאלצים לנסוע ברכב שכור חלופי - מונע בנזין ומזהם - שסופק על ידי היבואנית, כאשר חלקם דיווחו כי קיבלו התחייבות לפיצוי בגין הוצאות הדלק ששילמו.

מה עוד צריך לדעת: דווקא בגלל שלא מדובר באחד המותגים הנפוצים בישראל, ובסך הכל עלו על כבישי ישראל פחות מ-600 מכוניות מתוצרת פורת'ינג במהלך השנתיים בהן משווק כאן המותג, כמות התלונות מאוד מטרידה. קרוב ל-25 דיווחים הגיעו לידינו על מזגנים שכשלו וחדלו מלקרר את הרכב, כאשר בחלק מהמקרים נאלצו ונאלצים לקוחות להמתין חודשיים ויותר עד לתיקון המיוחל.

בנוסף, למעלה מ-30 לקוחות התלוננו על תקלות חוזרות ונשנות במערכת החשמל. לדבריהם, מצבר ה-12V ("המצבר הקטן") מתרוקן בתדירות גבוהה, לעיתים לאחר ימים ספורים ללא נסיעה ולעיתים אף לאחר לילה אחד בלבד של טעינת הרכב, מה שלא מאפשר להניע את הרכב.

למערכת iCar נודע כי במקרים רבים הוחלפו מצברים, גם ברכבים בני שבועות ספורים, ובכל מקרה בזמן אמת נאלצו הלקוחות לפתור את הבעיה עצמאית. לא עניין של מה בכך ברכב חשמלי ובוודאי לא משהו שהתכוננו לו כאשר רכשו רכב חדש.

וזה לא הסוף. לקוחות נוספים התלוננו על המתנה של שבועות ארוכים עד חודשיים ואף שלושה חודשים לחלקי פחחות כמו פגושים או פנסים. כמה לקוחות התלוננו על תקלות במסכי המגע שחדלו מלהגיב באופן זמני או קבוע, וכן על רעשי רוח מוגזמים (בעיה שנפתרה באמצעות החלפת גומיות האיטום), על רעשים מכיוון הגלגלים וגם על בעיות זניחות יותר כמו קילוף צבע בסמל הרכב.

מה אנחנו חושבים: תעשיית הרכב הסינית נתפסה במערב עד לפני כשני עשורים כנחותה, ובצדק גמור. המכוניות שהגיעו משם למערב - וגם אלינו - היו בדרך כלל ברמת איכות וגימור ירודה ביחס למקובל, באופן שיצר אי אמון גורף בתוצרת מהמזרח. אבל בעשור האחרון, ויותר מכך בשנים האחרונות, הסינים ביצעו קפיצת מדרגה אדירה שנעזרה במהפכה החשמלית, וכיום מציגים דגמים שאינם נופלים - ואף עולים בלא מעט מקרים - על דגמים של יצרניות מערביות ותיקות.

פורת'ינג אינה יצרנית יחידה שמתמודדת עם בעיות איכות שכאלה, וזעם צרכנים, וקדמו לה מותגים נוספים ששווקו בעבר בישראל ולא עוד. אבל הבעיה הגדולה כאן נוגעת יותר ליבואנית, שתפקידה לטפל בבעיות ולחסל אותן לפני שהן מכתימות לא רק את המותג אלא את החברה כולה. יתכן ש-UMI עשתה כך, על פניו נראה שגם אם כן, זה לא עזר.

יצוין כי לפני פרסום הכתבה פנתה מערכת iCar ליבואנית הוותיקה וביקשה את תגובתה לפרסום התקלות. ביבואנית בחרו שלא להגיב כלל.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

פורסם לראשונה ב- 10.06.25

למאמר זה התפרסמו 64 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה