בקצרה:
- לדונגפנג שישה מותגים שונים בנוסף לדגמים תחת שמה
- לישראל יגיעו תחילה שלושה, רביעי יצטרף בהמשך
- היבואנית תהיה מטרו, המעמיקה אחיזה גם בתחום המכוניות
אתמול (א') הודיעה מטרו מוטור על קבלת זיכיון היבוא של מותגי דונגפנג לישראל. נזכיר, מותג דונגפנג שהוקם ב-1969 קרס לקראת סוף המילניום, והוקם מחדש על-ידי ממשלת סין בתחילת האלף הנוכחי. הוא כיום השלישי בגודלו בסין, ומאגד תחתיו בסין כמה מותגים, אך ישווק אותם בישראל, כמו בכל המערב, תחת שמו שלו.
אבל מה יש למותגים החדשים האלה להציע לשוק הרכב הישראלי, המוצף גם כך בדגמים סיניים חשמליים? התשובות לפניכם.
E-פאי 007: התשובה לטסלה מודל 3 (צפוי להגיע ברבעון הראשון של שנה הבאה). כרגע זהו הדגם היחיד של המותג בעל השם המוזר. נחשף בנובמבר 2023 ושיווקו בסין החל ממש לפני כשבועיים. זו סדאן משפחתית גדולה בממדים דומים לאלה של טסלה מודל 3. אורכה 488 ס"מ, רוחבה, 189.5 ס"מ גובהה 146 ס"מ ובסיס הגלגלים 291.5 ס"מ.
בסין מוצע הדגם גם בגרסה היברידית עם מנוע בנזין המשמש כמאריך טווח (בעיקר טוען את הסוללה), אבל אלינו תגיע המכונית בגרסתה החשמלית בלבד.
טרם הובהר איזה מנוע חשמלי יוצע בישראל. בסין היא משווקת עם הנעה אחורית בשתי גרסאות הספק (218 או 272 כ"ס), ובגרסת הנעה כפולה עם שני מנועי 272 כ"ס שהספקם המשותף טרם נמסר.
יש גם שתי אפשרויות לסוללות - 56.8 או 70.3 קוט"ש - שמספקות טווח נסיעה של 530 או 620 ק"מ על-פי תקן המדידה הסיני העדכני (CLTC), שעדיין פחות מחמיר מה-WLTP המקובל במערב.
נאמי בוקס: משפחתית במחיר תחרותי (צפויה להגיע באוגוסט, עם תג-מחיר של 120-125 אלף שקלים). זו האצ'בק משפחתית קטנה שבסין נקראת 01 אבל באירופה ואצלינו תזכה לשם 'בוקס' (BOX), ולא להתבלבל בינה ובין דגם אחר של דונגפנג שנקרא 'ננו בוקס', אח תאום ללא אחרת מד'אציה ספירינג ורנו K-ZE.
זו המכונית הראשונה של נאמי להיבנות על פלטפורמת S3 החשמלית של דונגפנג, והיא מציעה ממדים דומים לאלה של אורה פאנקי קאט. 403 ס"מ לאורך, רוחב של 181 ס"מ, גובה של 157 ס"מ ובסיס גלגלים של 266 ס"מ.
הספק המנוע החשמלי צנוע, 95 כ"ס בלבד, ויש שתי אפשרויות לסוללה: 31.5 או 42.3 קוט"ש שמאפשרות טווח נסיעה רשמי של 330 או 430 ק"מ בהתאמה על פי תקן המדידה הסיני (CLTC).
איולוס האוהן: פנאי קומפקטי למרכז השוק (עדיין אין מועד שיווק בישראל). הממדים מציבים אותו במרכז הזירה ודומים לאלה של BYD אטו3 עם אורך של 465 ס"מ, רוחב של 189 ס"מ גובה של 173 ס"מ ובסיס גלגלים של 274 ס"מ.
הפלטפורמה היא DSMA 2.0 של דונגפנג שמיועדת לכל תצורות ההנעה. כרגע הוא מוצע בבנזין, היברידי, היברידי-נטען כשחשמל יצטרף בהמשך.
M-הירו 917: רכב שטח יוקרתי (בימים אלה מפליגים לישראל שלוש מכוניות ראשונות לתקינה). המותג במקור היה הזרוע הצבאית של דונגפנג, אבל ב-2021 שונה הכיוון גם לאזרחי. ואחרי הסבה הוצג ב-2022 ה-917, שנולד ויועד רק לשוק הפרטי. מכירות בסין החלו באוגוסט 2023.
המראה מסוקס, המרכב גבוה ויומרות העבירות בהתאם. הכיוון הוא האמר החשמלי, אבל הממדים קטנים משמעותית ודומים לאלה של לנדר רובר דיפנדר 110 עם אורך של 499 ס"מ, רוחב של 208 ס"מ, גובה של 193.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 295 ס"מ.
מתחת למעטפת יש שתי אפשרויות הנעה: בנזין מאריך טווח בתוספת שלושה מנועים חשמליים, תפוקה משולבת של 805 כ"ס, סוללת 65.8 קוט"ש וטווח חשמלי של 200 ק"מ, או גרסה כול-חשמלית עם ארבעה מנועים חשמליים, 1,069 כ"ס וסוללת 142.7 קוט"ש לטווח של 505 ק"מ.
פורסם לראשונה ב- 04.03.24
למאמר זה התפרסמו 35 תגובות