דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

במחיר של אלף שקל לקילומטר טווח: וויה דרים הגיע ארצה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • לוויה דרים טווח של 480 ק"מ
  • מציע 7 מקומות ישיבה ושפע אבזור
  • תג המחיר: 480 אלף שקלים 

באיחור קל מהמועד המתוכנן, מותג וויה (Voyah) הרחיב פעילות בישראל והוסיף להיצע המקומי את המיניוואן הענק העונה לשם דרים (לשעבר דרימר), עם מקום לשבעה נוסעים (2+2+3) ומחיר של 480 אלף שקלים. אכן תג-מחיר עסיסי אבל - התחרות בארץ דלילה למדי, עד לא קיימת.

דרים מתבסס על פלטפורמת ESSA של יצרנית האם דונגפנג, הייעודית לכלי רכב מחושמלים (היברידי-נטען) וחשמליים. ובדגם זה היא נמתחת לממדיה הגדולים ביותר עם 531.5 ס"מ לאורך, 198.5 ס"מ לרוחב, גובה של 182 ס"מ ובסיס גלגלים של 320 ס"מ - ממדי ענק לפי כל קנה מידה.

מתחת למעטפת שוכן צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 434 כ"ס. נמוך מ-489 כ"ס של וויה פרי, הקרוסאובר בגודל בינוני שמבוסס על אותה פלטפורמה. ועם 300 ק"ג נוספים הודות לממדים העצומים, ומשקל עצמי של 2.7 טון, הביצועים מעט פחות טובים מאלה של הקרוסאובר אבל עדיין מאוד נמרצים לכלי רכב כה גדול - 5.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. סוללות בקיבולת 109 קוט"ש מעניקות לרכב הפנאי הסיני טווח נסיעה תיאורטי מכובד של 480 ק"מ.

הוא יוצע בישראל ברמת גימור אחת עשירה שכוללת בין היתר שלושה מסכי מידע בגודל "12.3, מושבי שורה ראשונה ושניה עם כוונון חשמלי, עיסוי, חימום ואוורור, שולחנות מתקפלים בשורה השניה, כניסה והתנעה באמצעות הסמארטפון, טעינה אלחוטית, שלושה אזורי בקרת אקלים נפרדים, גגות נפתחים חשמלית, מערכת לראיית לילה, מצלמות חניה היקפיות, מתלי אוויר מתכווננים ועוד.

במפרט הבטיחות יש בלימת חירום אוטונומית לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, מצלמה לסריקת פני הנהג לטובת זיהוי מצבי עייפות ועוד.

מה אנחנו חושבים: שוק המיניוואנים הגדולים בישראל מצומצם ביותר, וכולל ארבעה דגמים בלבד מהם שניים חשמליים, אחד היברידי ורביעי בבנזין או דיזל. שני החשמליים הם מרצדס EQV ומקסוס יוניק 5, ושניהם צנועים משמעותית מבחינת הספק וטווח. לקסוס מציעה את LM ההיברידי עם מחיר סטראטוספרי שמתחיל ב-890 אלף שקלים. קיה קרניבל בבנזין או דיזל אינו באמת אלטרנטיבה כאן.

שווה להזכיר כי הדרים מציע מפרט חשמלי כמעט ייחודי שנועד לבסס את המותג עמוק יותר במחוזות הפרימיום, אבל השפעתו צפויה להיות מוגבלת בעיקר בגלל הקטגוריה הפחות מבוקשת, אך גם תג המחיר שיבהיל רבים. מה כן יכול לחבר את המותג לאזורי יוקרה?

כשוויה הושק בדיוק לפני שנה, העריכה היבואנית כי תוך שנתיים יהיו לה חמישה דגמים והיקף מסירות של אלפי יחידות בשנה. זה לא קרה שכן עד כה נמכרו רק 142 יחידות של פרי. וכל זה אומר שניאלץ להמתין לסדאן הגדולה שנקראת 'פאשן' וקרוסאובר משפחתי-קומפקטי בשם 'אומץ' (Courage). עליהם תוטל מלאכת ההתשלבות האמיתית בשוק הרכב המקומי.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה