דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

1,360 כ"ס חשמליים: מרצדס-AMG מפציצה בשקט

Getting your Trinity Audio player ready...

חטיבת הביצועים ומכוניות הספורט של מרצדס, חשפה דגם תצוגה חדש: AMG קונספט GT XX, שם ארוך ולא סופי שרומז באופן בוטה על מכונית חשמלית-ייעודית ראשונה בתולדות AMG. וזה נראה מאוד מבטיח.

נתחיל בטכנולוגיה עילית. ה-GT XX מצוידת בשלושה מנועי שטף צירי עם חוטי נחושת מלבניים במקום עגולים, המלופפים לתוך המנוע ומנצלים טוב יותר את השטח בתוכו. לפי AMG, כך ניתן להגדיל את היעילות ולחסוך בגודל ובמשקל עד כדי 33%.

לטענת מרצדס, בהליך הייצור נרשמו לא פחות מ-35 פטנטים ו-65 מתהליכי ייצור חדשים עבור מרצדס. בין היתר נעשה שימוש בבינה מלאכותית, מצלמות וחיישנים, לזיהוי אבק ושאריות גריז, ואלו מוסרים על-ידי לייזר בעל דיוק גבוה בהרבה מעין אנושית.

צפייה בתוכן 1,360 כ"ס חשמליים: מרצדס-AMG מפציצה בשקט

התוצאה בכל מקרה מרשימה: 1,360 כ"ס משלושה מנועים (קדמי ושני אחוריים), שיזניקו את ה-GT XX למהירות מרבית של יותר מ-360 קמ"ש. מכונית התצוגה מבוססת על פלטפורמת 800V עם מהירות טעינה מרבית של 850 קוט"ש, האמורה לאפשר טעינת 400 ק"מ בתוך חמש דקות בלבד.

מרצדס לא מפרסמת בינתיים מפרט טכני מלא, אך מציינת כי אורכה 520 ס"מ, רוחבה 194 ס"מ וגובהה 132 ס"מ. היא תציע ארבע דלתות וארבעה מושבים ומרכב אווירודינמי יוצא דופן, עם מקדם גרר של 0.198 שיהפוך אותה למכוניות הסדרתית בעלת מקדם הגרר הנמוך ביותר בתעשייה. לדברי הגרמנים, אין לכן צורך בעזרים אווירודינמיים אקטיביים (למשל כנף או מסיט רוח מתקפלים), ובכך נחסכת מורכבות וקטן המשקל.

מרצדס-AMG ציידה את מרכב ה-GT XX, שמעוצב בהשראת דגמי התצוגה C111 משנות ה-70, ב"תאורה נוזלית", צבע המגיב למתח חשמלי ויכול להציג מידע או לשנות צבעים בלחיצת כפתור. מאחור מסך גדול בין יחידות התאורה ניתן להקרין את סמל AMG, מצב הטעינה ומידע נוסף.

ביחידות התאורה מלפנים משולבים רמקולים שמשמשים למערכת ההתרעה להולכי רגל וחוסכים משקל ומקום ביחס לרמקולים רגילים, בהם עושות שימוש חשמליות סדרתיות.

החישוקים מצוידים לראשונה בתעשיית הרכב בלהבים הניתנים לפתיחה וסגירה. כשהם סגורים היעילות האווירודינמית משתפרת, לטווח נסיעה וביצועים עדיפים, וכשהם פתוחים משתפר הקירור לבלמים.

מרצדס עשתה שימוש נרחב בחומרים ידידותיים לסביבה בתא הנוסעים. בין היתר עם מושבי סיבי פחם עטופים בעור מלאכותי ("Labfibre Biotech Leather Alternative"), שמיוצר מחלבוני ירק, פולימרים ביולוגיים וצמיג ממוחזר ממכונית מרוץ של היצרנית. לטענת מרצדס, החומר שנוצר מרגיש כמו עור טבעי אך חזק פי שניים ולא מחמם את היושב. חלקים בתא יוצרו ממשי מלאכותי (“Labfibre Biotech Silk Alternative”), חלבון משי שמופק מבקטריות במקום מתולעי משי. עד כאן עולם החי.

מרצדס-AMG לא מצהירה בינתיים על תאריך לייצור של ה-GT XX, ולא ידוע אילו מהטכנולוגיות הללו ימצאו דרכן גם לרכב הסדרתי. לפי ההערכות, הדגם החדש צפוי להגיע לייצור כבר בשנה הבאה, ושנה לאחר מכן ילווה ברכב פנאי ספורטיבי שיתבסס על פלטפורמה ומכלולים דומים.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה