בקצרה:
- טויוטה עומדת לחשוף FJ קרוזר חדש
- יתבסס ככל הנראה על פלטפורמת ההיילקס
- החשיפה הרשמית - בשנה הבאה

שטח, בקטנה: טויוטה FJ קרוזר ירד בפעם האחרונה מפס הייצור לפני 3 שנים, אחרי 16 שנות ייצור רצופות בשינויים מינוריים וקהל גדול של מעריצים שנשבו בקסמו בגלל היכולת, אך במידה לא מועטה בגלל המראה יוצא הדופן. ובמהלך השנים האחרונות ישנן שמועות עקשניות על קאמבק אפשרי, שאליהן נלוו רמזים שפיזרה טויוטה עצמה במסגרת השקת הלנד קרוזר 250 הנוכחי.
התמונה שמופיעה כאן אמנם נוצרה באמצעות בינה מלאכותית, אך היא מבוססת על איור רשמי שפרסמה טויוטה עצמה, במסגרת רישום פטנט בפיליפינים. אנחנו כן יודעים לומר שחשיפה רשמית מתוכננת לשנה הבאה, ולגבי השיווק בישראל עדיין אין מידע רשמי. עם זאת, לאור העובדה שה-FJ קרוזר מעולם לא שווק כאן באופן סדיר, הגעתו מוטלת בספק.

מה עוד צריך לדעת: ה-FJ קרוזר העתידי צפוי להמשיך ולהתבסס על שלדת סולם, בדומה לקודמו, במטרה להציע יכולות שטח גבוהות. הוא יתבסס על פלטפורמת IMV-0 שמשרתת גם את טויוטה היילקס צ'אמפ התאילנדי, ויצויד במנועי בנזין או ביחידות הנעה היברידיות.
העיצוב יהיה קופסתי, עם קווים ישרים, פגושים מאסיביים, מרווח גחון נדיב ודלת אחורית אנכית שעליה יהיה תלוי גלגל חלופי. על פי דיווחים ביפן, הוא צפוי להיות באורך של 4.5 מטרים - וכך להתחרות בדגמי פנאי-שטח קומפקטיים כמו סובארו קרוסטרק או דאצ'יה ביגסטר, אם יגיע לאירופה.
מה אנחנו חושבים: טויוטה לנד קרוזר 250 הוא רכב נחשק בצורה יוצאת דופן, הודות למראה המושך וליכולת הגבוהה בכביש ובשטח. אלא שלכך נלווה תג מחיר יקר, שמרחיק ממנו את מרבית הרוכשים הפוטנציאליים. גרסה מוקטנת שלו במחיר מוזל היא הפתרון המושלם עבור מי שמעוניין ביכולת השטח, מוגבל בתקציב ולא זקוק לממדי הענק. אנחנו לגמרי בעד, רק שיגיע גם אלינו.