דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמל לשטח, נגיד: הכירו את יונדאי איוניק 5 XRT

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יונדאי מוסיפה לאיוניק 5 גרסת כמו-שטח
  • עם מרווח גחון משופר וצמיגים מתאימים
  • השיווק בינתיים - רק לאמריקאים

אבק דרכים: יונדאי חשפה את האיוניק 5 XRT, גרסת שטח לחשמלית הפופולרית, אך כזו המיועדת בשלב ראשון רק לשוק האמריקאי. היא תורכב במפעל החדש והייעודי לדגמים חשמליים של יונדאי בג'ורג'יה, לצד הגרסה העדכנית לאיוניק 5 הרגילה. בכך תוענק לה הטבת מיסוי משמעותית יותר בשוק האמריקאי.

תופסת גובה: השינוי הטכני העיקרי לגרסת ההנעה הכפולה המוכרת והעדכנית - שכלמוביל החליטה שלא לשווקה עוד בישראל - הם קפיצים ובולמי זעזועים בכיול ייעודי, המגביהים בין היתר את מרווח הגחון ב-2.3 ס"מ, בעוד שעל הקשר לקרקע אחראים צמיגי קונטיננטל קרוס קונטק ATR דו-שימושיים על חישוקי "18.

פגושים שונים סביב למרכב צבועים שחור להגנה בפני שריטות, כשמלפנים נוספו גם צמד ווי גרירה ייעודיים לחילוץ. הם גם משפרים את זווית הגישה ב-2.3 מעלות (19.8 מעלות) ואת זווית הנטישה ב-4.6 מעלות (30 מעלות). הדיפונים בתא הנוסעים בצבע כהה.

ל-XRT אותה מערכת הנעה כפולה (325 כ"ס) ואותה סוללה עדכנית (84 קוט"ש) של הגרסה הרגילה, אבל השינויים שעברה גם ההגבהה, גם הצמיגים - גורעים 50 ק"מ מטווח הנסיעה על פי התקן האמריקאי (400 ק"מ).

מה אנחנו חושבים: נדמה שביצרנית הקוריאנית לא נחים לרגע, וממשיכים לשדרג את המתכון המשובח של אחת החשמליות הטובות ביותר על הכביש כיום. גרסת השטח החדשה אומנם לא הופכת אותה לחיית עבירות, אבל היא כן מאפשרת הרחבת מעטפת השימושיות. בינתיים היא מיועדת רק לשוק האמריקאי ולכן לא צפויה לנחות כאן בקרוב.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה