דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתקרבת לייצור? "טסלה קטנה תעלה על הכביש באמצע 2025"

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טסלה קטנה תגיע לפס הייצור באמצע השנה הבאה
  • צפויה להיות זולה, עם גרסת בסיס ב-25 אלף אירו
  • עם סוללת LFP בגודל 53 קוט"ש
אילון מאסק

אילון מאסק וההבטחות. כבר מספר שנים שטסלה קטנה במחיר נוח עם טווח נסיעה ראוי ועיצוב מזוהה זוכה לאזכורים בתקשורת. למעשה, מחיר היעד בו נקבו חלק מהשמועות, כ-25 אלף יורו באירופה וסכום זהה בדולרים בארה"ב, יצר גלי יחסי ציבור בתעשייה והפך במהירות לרף מקובל. פולקסווגן, רנו, הקוריאניות וכמובן סוללת הסיניות שהגיעו למערב, כולן מתכננות ואף יציגו (אם לא עשו זאת עד עתה) מכונית כזו בשנה-שנתיים הקרובות.

כבר לפני כארבע שנים דיווחנו על התכניות הלא ממש סודיות האלה של אילון מאסק, האיש העומד בראש טסלה ומי שמתמחה ביצירת סערות תקשורת שחביבות על משקיעים בבורסה. ולפני כשנה הובהר גם מה תכניותיו המסחריות לרכב החדש.

מחיר היעד היה ברור כבר אז, אך נפח הייצור פחות עד שמאסק - כפי שהוא עושה בדרך כלל - גרם להרמת גבות קולקטיבית בתעשייה עם הצהרה כי הקטנה תמכור בשנה יותר מכפי שמכרו מודל 3 ו-Y ביחד. ב-2023 מדובר בכ-1.8 מיליון מכוניות. בהמשך נגיע למספר הזה.

על המכונית עצמה ידוע כמובן מעט מאוד. שוב, כמו תמיד אצל מאסק. מה שכן ברור הוא כי היא תיוצר לפחות בתחילה במפעל טסלה בגרמניה, צפויה לשאת מערכות דומות עד זהות לאלה של סדרה 3, ותציע תא נוסעים שיבהיר את מוצאה. מינימליסטי, נטול מתגים ועם מסך ענק. וכדי לשמור על תג-מחיר כה נמוך, היא תעשה שימוש בסוללות זולות יותר לייצור ורכישה, עם טווח שינוע בין 450 ל-500 ק"מ.

המידע שהצית שוב להבת יח"צ סביב הדגם הבא של טסלה מגיע מכיוון ספקי משנה של החברה. מקורות שם סיפרו לרויטרס כי לפי המידע שבידיהם, טסלה ביקשה ממספר ספקים הצעות מחיר לרכיבים שונים עבור הדגם החדש, תחת שם הקוד "רדווד". שלא במפתיע, מרכב הרכב צפוי להיות מוגבה, מעין גרסה מוקטנת של מודל Y.

המכונית הזו צפויה בהמשך לשמש גם כסוג של רובו-טקסי להסעה אוטונומית. לפי המקורות, התכנון הוא לייצר לפחות בתחילה כ-10,000 מכוניות בשבוע, או כחצי מיליון בשנה - רבע מהצהרותיו הבומבסטיות כרגיל של מאסק.

ובנוגע לתאריך היעד. זה המקום להזכיר כי מאסק הבטיח ב-2017 משאית אוטונומית כבר בתחילת העשור. אנחנו ב-2024 והיא לא ממש שועטת במספרים גדולים על הכבישים. מאסק הבטיח רודסטר חדשה ומתעכב עימה מספר שנים, והסייבר-טראק שסוף סוף נמסר ללקוחות מאושרים, עושה זאת גם באיחור של מספר שנים, במחיר גבוה משמעותית ועם סוללת בעיות. אז מאסק אמנם הבטיח, אבל כדאי לזכור במי מדובר.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה