בקצרה:
- דונגפנג בוקס תהיה סופר-מיני חשמלית יחידה בשוק
- עם 95 כ"ס וטווח מוצהר של 310 ק"מ
- המחיר עומד על 114 אלף שקל
בתמחור אגרסיבי: דונגפנג מתחילה לשווק בישראל את הבוקס, מכונית סופר-מיני חשמלית, במחיר של 114 אלף שקל - זול ממרבית המתחרות בקטגוריה. למעשה, המתחרה החשמלית היחידה היא ליפמוטור T03, שזולה מהבוקס ב-4,000 שקל אך בעלת ממדים צנועים יותר.
בהשוואה לטויוטה יאריס, דונגפנג בוקס גדולה משמעותית עם 403 ס"מ (9+) לאורך, רוחב של 181 ס"מ (6.5), גובה של 157 ס"מ (7+) ובסיס גלגלים של 266 ס"מ (10+). לתא המטען נפח של 326 ליטרים (40+).
מה עוד צריך לדעת: לבוקס מנוע חשמלי קדמי עם 95 כ"ס בלבד, זינוק מוצהר ל-100 קמ"ש ב-10.6 שניות וסוללת 42.3 קוט"ש שמבטיחה טווח נסיעה תיאורטי של 310 ק"מ. טעינה ביתית חד-פאזית מאפשרת מילוי של הסוללה בתוך קצת יותר מ-7 שעות. טעינה מהירה בקצב של 50 קילוואט מאפשרת את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 44 דקות.
מפרט האבזור עשיר מהמקובל וכולל מסך מגע ("12.8) ולוח מחוונים דיגיטלי ("5), מושב נהג עם כוונון חשמלי, זכרונות, חימום ואוורור, טעינה אלחוטית לסלולרי, מצלמות היקפיות ומושבים בריפוד דמוי-עור. קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל יוצעו כמערכת בהתקנה מקומית.
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמה פנימית לניטור הנהג.
מה אנחנו חושבים: אחרי שהמכוניות החשמליות כבשו את קטגוריית רכבי הפנאי והמשפחתיות הגדולות, מגיעה כעת מכונית ראשונה שמביאה את בשורת החשמל גם בממדי סופר-מיני. אמנם קדמו לה גרסאות חשמליות לדגמים כמו פיג'ו 208 ואופל קורסה, אך אלו תומחרו באופן שלא הותיר להן סיכוי ממשי להצלחה.
אז לבוקס יש מחיר טוב, ולפחות במבט על המפרט - נראה שגם התמורה ראויה. כעת נוצתר לבדוק איך היא מבצעת על הכביש ובחיי היומיום כדי לגלות האם היא אכן אלטרנטיבה ראויה.