בקצרה:
- הסיליון 5 יגיע באמצע נובמבר לישראל
- עם 213 כ"ס מבנזין וחשמל ועד 86 ק"מ נקיים
- תג המחיר מתחיל ב-167 אלף שקל

למרכז הזירה: BYD מתחילה לשווק את הסיליון 5, רכב פנאי היברידי-נטען שימוצב מתחת לסיל U, ויתמודד מול מתחרים הזוכים לפופולריות אדירה כמו ג'אקו 7 וצ'רי טיגו 7. זהו דגם ותיק אשר הוצג לראשונה בסין כבר ב-2019, ומכונה שם "סונג פרו". תג המחיר מתחיל ב-167 אלף שקל, 33 אלף שקל פחות מהסיל U.
בהשוואה לג'אקו 7, הסיליון 5 ארוך ב-24 ס"מ (474 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-4 ס"מ (271 ס"מ), אך למרות התוספת לגודל, הוא מציע 5 מושבים. נפח תא המטען עומד על 463 ליטר (123+).

חשמל ובנזין: מערכת ההנעה היא מסדרת DM-i של BYD, עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי לצדו, שניהם מחוברים לגלגלים הקדמיים ומייצרים הספק משולב של 213 כ"ס. הוא נמכר עם סוללה קטנה בקיבולת 13 קוט"ש וטווח חשמלי מוצהר של 62 ק"מ, או בתוספת 5,000 שקלים (172 אלף שקל) עם סוללה גדולה יותר בקיבולת של 18.3 קוט"ש עם טווח תיאורטי של 86 ק"מ.
בשני המקרים BYD מעניקה לו טעינה איטית יחסית של 3.3 קילוואט ו-4.5 שעות למילוי מ-15% ל-100% בסוללה הקטנה, או 6 שעות למילוי דומה בגדולה, ועם תמיכה באספקת חשמל למכשירים חיצוניים (V2L). התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות בגרסה עם הסוללה הקטנה או 8.1 שניות בגדולה, בדרך למהירות מרבית של 170 קמ"ש.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת מסך מגע ("12.8) ולוח מחוונים דיגיטלי ("8.8), ריפוד דמוי עור וכיוון חשמלי למושבים הקדמיים. הגרסה הבכירה עם סוללה גדולה מוסיפה חימום למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית לסלולרי, מצלמות היקפיות ודלת תא מטען חשמלית. בנוסף יקבל הרכב גם עדכוני OTA, וכן ישנה אפליקציה להפעלת מיזוג מרחוק, איתור הרכב ובדיקת מצב הסוללה.
מערך הבטיחות כולל בשתיהן בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: אחרי ש-2024 שברה שיאים בביקוש למכוניות חשמליות, השנה הסתערו הישראלי על היברידיות-נטענות. ההשפעה הייתה מיידית גם על BYD, שראתה נסיגה במכירות לעומת זינוק אצל מתחרות - עם דגמים היברידיים-נטענים - מבית צ'רי וג'אקו. BYD ניסתה להגיב עם הסיל U, אך תג מחיר גבוה מנע ממנה הצלחה מיידית. כעת נראה כי יש לה את הדגם שיוכל להשיב מלחמה.