בקצרה:
- גם על חשמל: דגמי פנאי, קופה וקבריו של מזראטי
- בין 450 ל-500 ק"מ בין טעינות
- המחיר גבוה בכרבע מיליון שקל מגרסאות הבנזין
מתחברת לשקע: מזראטי מתחילה לשווק בישראל גרסאות חשמליות המכונות פולגורה (Folgore, "מכת ברק" באיטלקית) לדגמי גרקלה, גראן טוריסמו וגראן קבריו. תג המחיר גבוה בכ-250 אלף שקל מגרסאות הבנזין.
על הגובה: הגרקלה פולגורה (החל מ-880 אלף שקל) מצוייד בצמד מנועים חשמליים (557 כ"ס) המאפשרים לו זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ול-200 קמ"ש ב-13.8 שניות, 0.3 ו-2.3 שניות בהתאמה יותר מגרסת טרופאו הבנזינית, בדרך ל-220 קמ"ש מרביים (65 קמ"ש פחות). סוללה בקיבולת 105 קוט"ש מקנה לו טווח נסיעה של 501 ק"מ, עם טעינה מהירה (150 קילוואט) שתאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-38 דקות, 17 דקות יותר מהמתחרה הישיר – פורשה מקאן EV.
השינויים בהשוואה לגרסת הבנזין כוללים סבכה מדומה מלפנים וחישוקים בעיצוב שונה. מערך המיתלים כאן כולל כריות אוויר כציוד תקני, במטרה לתמוך במשקל עצמי גבוה בכחצי טון מגרסת הבנזין.
קופה וקבריולה: הגראן טוריסמו (החל מ-1.8 מיליון שקל) והגראן קבריו (החל מ-1.9 מיליון שקל) מקבלות מערכת הנעה המשלבת שלושה מנועים חשמליים - שניים מאחור ואחד מלפנים - עם 408 כ"ס כל אחד, מייצרים הנעה כפולה-קבועה עם הכוונת מומנט מאחור. התפוקה המשולבת עומדת על 761 כ"ס (830 כ"ס במצב 'בוסט'), ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות ול-200 קמ"ש ב-8.8 שניות (2.8 ו-9.1 שניות בהתאמה לקבריו) בדרך ל-325 קמ"ש מרביים (290 קמ"ש לקבריו).
סוללה בקיבולת 92.5 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של כ-450 ק"מ. מערכת חשמל במתח גבוה (800V) מאפשרת טעינה אולטרה מהירה (270 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-21 דקות, שתי דקות יותר מפורשה טייקן GT-טורבו.
למרות משקל עצמי גבוה מגרסאות הבנזין (בכ-450 ק"ג) מערך המיתלים זהה, עם קפיצי אוויר וכל פינה וכך גם מערך הבלימה של ברמבו (6 בוכנות ו-380 מ"מ מלפנים, 4 בוכנות ו-350 מ"מ מאחור).
מה אנחנו חושבים: דגמי החשמליות של מזראטי עשו הרבה רושם בעת השקתם בעולמית, בעיקר דגמי הקופה והקבריולה הייחודיים בשוק כיום עם מערכת הנעה מתקדמת וביצועים מרשימים בהרבה מהבנזין. אבל עם הגעתם ארצה מוצמד להם תג מחיר גבוה למדי, יקר בכרבע מיליון שקל מגרסאות הבנזין, פער שלא יוחזר לעולם בעלויות טעינה ותחזוקה נמוכות יותר. במחיר הזה ספק אם לקוחות מזראטי ימהרו להתחבר לשקע.