בקצרה:
- היצרניות הסיניות ממשיכות להציג דגמים היברידיים לאירופה
- כעת מצטרפת גם ליפמוטור, עם גרסה נטענת ל-C10
- שיווק בישראל יפתח בעוד כחצי שנה
משני העולמות: אחרי שהשיקה באירופה (ואצלנו) את רכב הפנאי C10 עם הנעה חשמלית, הציגה ליפמוטור הסינית גם גרסה היברידית-נטענת עבורו. בכך הוא יצטרף לדגמים כמו MG HS, ג'אקו 7 ו-BYD סיל U, שנחתו ביבשת הישנה במטרה לעקוף את המכסים הגבוהים שהטיל האיחוד האירופי על חשמליות מתוצרת סין. כמו מתחריו הישירים, גם ה-C10 ההיברידי יגיע לישראל, כאשר הצפי לתחילת השיווק הוא בעוד כחצי שנה.
בליפמוטור לא מגדירים את ה-C10 כהיברידי-נטען (PHEV) אלא כ"רכב חשמלי עם מאריך טווח" (REEV, ראשי תיבות של Range Extender Electric Vehicle), וזאת מכיוון שמנוע הבנזין (1.5 ליטרים) לא מחובר ישירות לגלגלים אלא משמש כגנרטור לטעינת הסוללות בלבד.
מה עוד צריך לדעת: המנוע החשמלי דומה לזה של הגרסה החשמלית, עם הספק של 215 כ"ס. אלא שהסוללה קטנה בהרבה מזו של הגרסה החשמלית (גם אם גדולה יחסית), עם קיבולת של 28.4 קוט"ש והבטחה לטווח נסיעה חשמלי של 145 ק"מ.
ה-C10 תומך גם בטעינת DC מהירה בקצב של 65 קילוואט, מה שמאפשר לדברי היצרנית לשחזר מחצית מהטווח החשמלי בתוך 18 דקות. הטווח החשמלי הנדיב מוביל לנתונים פנומנליים - עם פליטת מזהמים של 10 גרם C02 לכל ק"מ נסיעה.
מה אנחנו חושבים: אחרי שלמעלה מ-100 אלף ישראלים כבר רכשו מכוניות חשמליות ורובם גם התקינו עמדות טעינה, אחרי שחברות רבות פרסו תשתיות טעינה במרחב הציבורי (בתמיכה ממשלתית נדיבה) ואחרי שמעסיקים התקינו עמדות רבות בבנייני המשרדים, וגם אחרי שנרשמה האטה עולמית בקצב הגידול ברכישת רכב חשמלי, הגיע זמנם של רכבי הפלאג-אין לבצע קאמבק ולחזור למרכז הזירה.
והם מגיעים לכאן בהמוניהם עקב המכסים האירופים שמאלצים את היצרניות הסיניות לבחור גם בפתרונות שאינם חשמליים בלבד, אך מתקבלים כאן בברכה הודות לטווח החשמלי שמספיק בהחלט למרחקי הנסיעה המקובלים בישראל. וגם הודות להנחה נדיבה בשווי השימוש שהופכת אותם למשתלמים במיוחד למקבלי הרכב הצמוד. עכשיו גם ליפמוטור מצטרפת לטרנד, והיא בטח לא האחרונה.