דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פנטזיות בוורוד: יגואר מנסה לשרוד, מבטיחה להיות מקורית וגם מקיימת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יגואר חשפה רכב קונספט המדגים את קו העיצוב העתידי
  • במראה ייחודי המתנער מסמלי עבר של המותג
  • ותאמינו או לא, גם גרסת ייצור סדרתי תגיע לכביש (בסוף 2025)

בחזרה מהמתים: יגואר חשפה במיאמי, ארה"ב, את הטייפ 00, קונספט השמעניק לדבריה הצצה לקו העיצוב של דגמי המותג החשמליים אשר יוצגו בעתיד הקרוב, תחת המוטו החדש - "לא להעתיק דבר".

בשונה מהדגם הראשון בקו העדכני שיוצג רשמית בסוף שנה הבאה, במרכב 4 דלתות כמתחרה בפורשה טייקן, לוסיד אייר ולוטוס אמייה, קונספט התצוגה הוא במרכב קופה עם צמד דלתות, ואם יגיע לאולמות התצוגה צפוי להתמודד מול רולס רויס ספקטר.

החשמלית העתידית תתבסס על פלטפורמה חדשה וייעודית המכונה JEA (ר"ת Jaguar Electrified Architecture), עם טווח נסיעה מובטח של 770 ק"מ ואפשרות לטעינה סופר-מהירה ותוספת 320 ק"מ בתוך 15 דקות.

להתנער מהעבר: הצללית היא כאמור של קופה קלאסית עם מכסה קדמי ארוך בדומה לדגמי עבר כמו E-טייפ ו-XJS, אבל מכל בחינה אחרת יגואר מתנערת מההיסטוריה העשירה שלה, לרבות החלפת סמל (צמד אותיות J במקום ראש יגואר) ושינוי בפונט של אותיות שם המותג.

אלמנט עיצובי נוסף בולט הוא רשת פסים, מלפנים בדמות סבכה אבל גם מאחור, על הגג ובחלקה התחתון של השמשה הקדמית. שמשה אחורית אין, עם משטח אטום המשמש כדלת תא המטען. המראות הקונבנציונליות מוחלפות במצלמות נשלפות כלפי חוץ כשהן נדרשות, אך אין סיכוי שפתרון כזה יגיע לייצור.

בלי עור: כניסה לתא הנוסעים מתבצעת באמצעות דלתות נפתחות כלפי מעלה, והוא מציע מקום לשניים הזוכים להפרדה קשיחה. לנהג ולנוסע מוצע מסך ייעודי נשלף חשמלית. בשונה מדגמי עבר של היצרנית, שהיו עמוסים בריפודי ודיפוני עור מהחי. תא הנוסעים העתידי של היצרנית יתבסס בעיקר על שימוש בפליז, אבן טרוורטין וטקסטיל.

מה אנחנו חושבים: יגואר נחשבה במאה הקודמת לאחת היצרניות המוערכות, עם הצלחה אדירה בספורט מוטורי - 7 ניצחונות ב-24 השעות של לה מאנס - שתורגמו למכוניות ספורט אייקוניות לכביש הציבור כמו ה-XK120 וה-E-טייפ. אבל היצרנית הבריטית מדשדשת כבר עשרות שנים ומנסה ללא הצלחה להתמודד מול הגרמניות.

בסוף העשור הקודם היה נראה שיגואר יכולה לצאת מהבוץ, עם הצגת ה-I-פייס שסימלה תחילתו שינוי כשהוא מקדים את הטריו הגרמני של אודי (e-tron), מרצדס (EQC) וב.מ.וו (iX3) בקטגוריית פנאי-יוקרה-חשמל הפופולרית. אלא שיגואר עצרה את הפיתוח וכמעט 7 שנים לאחר השקתו הוא נותר דגם חשמלי יחיד באולם התצוגה שלה.

יגואר מנסה כעת פעם נוספת לחזור להיות רלוונטית, עם שינוי מיתוג קיצוני במיוחד שנראה ככזה המשליך לתהום את כל ערכי המותג המוכרים. ברשת לא חסכו מהמותג ביקורת ארסית מכל כיוון, כשההצדקה היחידה לשינוי הקיצוני הייצתה בדמות "לא משנה מדוע, העיקר שמדברים עליך". ובכן, דיברו גם דיברו, ומעט מאוד (אם בכלל) מילים טובות. עכשיו נותר רק להמתין ולגלות עד כמה מוכשרים במחלקת השיווק של המותג הבריטי.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה