דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חוזרת לבנזין: פיאט 500 החדשה, לא רק חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...
  • מה הסיפור: פיאט "מעדכנת" את תכניות נטישת הבנזין
  • איך זה מתבטא: ה-500 החדשה תשווק גם עם מנוע מזהם
  • האם זה רלוונטי לנו: תיוצר עם תיבה ידנית, אז לא

במשך חמש שנים שיווקה פיאט את ה-500 ה"חדשה" רק כחשמלית, בהתאם להבטחותיה וכחלק מאסטרטגיית מעבר כולל להנעה חשמלית בלתי מזהמת, לכל רוחב הארסנל המצומצם. כשעשתה זאת, גם הבהירה שאם בכל זאת תתעקשו לרכוש בנזינית, תעמוד לרשותכם החדשה-ישנה שמיוצרת כמעט ללא שינוי מאז 2007. במילים פשוטות, בנזין? רק אם ממש מוכרחים.

אלא שלפני כשנתיים החלו שמועות על שינוי באסטרטגיה השיווקית. גם בגלל מכירות מאכזבות של הדור השני שלא התעלה כקודמו, גם כתוצאה מניצני ההאטה עולמית בצמיחת הדרישה לרכב חשמלי וכמובן, בגלל הסינים.

נזכיר שה-500 הייתה מכונית המיני הנמכרת ביותר באירופה לאורך חלק ניכר מחייה, הודות לעיצוב רטרו חינני, תג-מחיר מושך ושפע גרסאות אבזור ועיצוב מוגבלות כמות (יחסית), שהפכו אותה לאייקון אופנתי. לפני כשנה סיפרנו לכם כי בהנהלת היצרנית התקבלה החלטה להחזיר את הבנזין, בתקווה לשפר את המצב בשוק. וכעת מודיעה היצרנית על תחילת טרום-ייצור של המכונית, תהליך במסגרתו נבנות מכוניות אב-טיפוס ומאותרים כשלים אפשריים, לקראת ייצור סדרתי ושיווק.

צפייה בתוכן חוזרת לבנזין: פיאט 500 החדשה, לא רק חשמלית

ה-500 בנזין על פס הייצור

הדור השני מתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה לחלוטין, שאפשרה קפיצת מדרגה באבזור הבטיחות האקטיבי שחסר היה בדור הראשון. למשל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית וסיוע בסטייה מנתיב. וכך גם בסעיף הנוחות, עם מערכת מולטימדיה עם מסך גדול ותאימות לטלפונים חכמים. עד עתה הוא שווק בשתי גרסאות הספק, עם נפחי סוללה שונים ובהתאם: טווח ומחיר.

הידנית חוזרת

ולחדשות המסקרנות עוד יותר. בסוף השנה תצטרף לשתי החשמליות גם גרסת בנזין, וכיאה לזמננו היא תשלב מנוע בנזין ומנוע חשמלי צנוע. אלא שזה האחרון יהיה כאן רק שחקן חיזוק בגרסה היברידית-מתונה, שכנראה לא תוכל לנוע בכוח החשמל למרחק משמעותי.

ה-500 בנזין גם לא תציע אפשרות לטעינה חיצונית של הסוללה (היברידי-נטען) מרשת החשמל, וצבירת אנרגיה תתבצע באמצעות מנוע הבנזין או על-ידי מערך הבלימה (רגנרציה). ה-500 החדשה תציע - מעט במפתיע - תיבת חמישה הילוכים ידנית, שלבטח מקטינה את סיכויי הגעתה לישראל.

פיאט לא מפרסמת בינתיים מידע טכני רשמי כלשהו לגבי ה-500 בנזין, אך הבחירה בתיבה ידנית היא רמז גדול: בעוד התיבה הזו מוצעת ב-500 ובפנדה היברידות היוצאות (1.0 ליטר טורבו עם 70 כ"ס וסיוע חשמלי צנוע), היא לא זמינה בהנעת הכלאיים המודרנית יותר של קונצרן סטלנטיס, בעל הבית של פיאט, שמשמשת את הגרנדה-פנדה החדשה (על בסיס מנוע ה-1.2 ליטר שמקורו בפיג'ו-סיטרואן). גרסת הכלאיים הנוכחית נעזרת במצבר זעיר בקיבולת של 11 אמפר-שעה בלבד (0.13 קוט"ש) – לעומת עד 42 קוט"ש ב-500 החשמלית.

ה-500 בנזין תגיע לייצור סדרתי בנובמבר הקרוב במפעל הדגל של היצרנית, "מיראפיורי" בטורינו, איטליה. בפיאט תולים בה תקוות גדולות: הייצור יעמוד על יותר מ-100,000 מכוניות בשנה, הרבה מעבר לנתון המכירות השנתי של ה-500 החדשה בגרסאות החשמל – 66,732 יחידות בשנת השיא (2022), וכ-30,000 בלבד אשתקד.

בשורה התחתונה: נתח שוק הרכב החשמלי באיטליה מדשדש סביב ה-4% בלבד, ועבור פיאט אין הרבה שווקים חשובים אחרים באירופה. נשמע כמו החלטה קלה ומובנת.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה