בקצרה:
- הסיליון 05 יצטרף לסוללת רכבי הפנאי של BYD
- יהיה ארוך במעט מהאטו 3 המוכר
- השיווק בארץ - בעוד כשנה
מחולל השמות בפעולה: בסין נחשפו תמונות ופרטים ראשונים של רכב פנאי חשמלי חדש מתוצרת BYD, גם הפעם באדיבות מסמכי הרישום של משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני (MIIT). הוא ימוצב מעל לאטו 3 ומתחת לסיל U, וצפוי לדבר היבואנית להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2025.
השם שנבחר הוא סיליון (SeaLion) 05, למרות שאין כל קשר בינו לבין הסיליון 07 שנחת לאחרונה באירופה. אגב, בדיוק כפי שאין כל קשר בין מכונית הסדאן סיל, לרכב הפנאי סיל U. ולמרות ש-BYD כבר חשפה בסין לפני חודשים ספורים רכב פנאי עם מנוע בנזין בשם סיליון 05, גם במקרה הזה מדובר בשני דגמים שונים בכל מה שקשור לעיצוב ולממדים.
מבולבלים? גם אנחנו.
מה עוד צריך לדעת: הסיליון 05 יהיה בממדים דומים לאטו 3, עם אורך של 452 ס"מ (6.5+), רוחב של 186 ס"מ (1.5-), גובה של 163 ס"מ (1.5-) ועם בסיס גלגלים זהה של 272 ס"מ. המראה יהיה שונה אך עדיין מזוהה עם המותג הסיני, עם סבכה אטומה מלפנים, יחידות תאורה גדולות וידיות דלתות שקועות לטובת שיפור מקדם הגרר. יחידות התאורה מאחור מחוברות לטובת אשליית רוחב.
יחידות ההנעה יהיו בהספק של 188 או 215 כ"ס, כאשר מלבד מהירות סופית של 180 קמ"ש, לא נמסרו פרטים כלשהם בנוגע לביצועים, לטווח הנסיעה או למערכת הסוללות והטעינה.
מה אנחנו חושבים: BYD הפכה בתוך זמן קצר לאחת מענקיות תעשיית הרכב העולמית, בין היתר בזכות היצע רחב ונגיש של דגמים חשמליים והיברידיים שהפכו אותה כבר אשתקד ליצרנית הרכב המחושמל הגדולה בעולם. אבל כמו תמיד, קצב העבודה בסין גבוה בהרבה מהמקובל בתעשיית הרכב - כך שבמקום להשקיע עוד במאמצי השיווק של הדגמים הקיימים, BYD פשוט החליטה להוסיף עוד ועוד דגמים להיצע.
הלקוח הסיני רגיל לשיטה הזו, אך מקבילו במערב עשוי פשוט לחוש בלבול נוכח שטפון הדגמים שאינו נגמר. מצד שני, השפע הזה של המותג המתפתח במהירות צפוי להעלות אותו עוד יותר בטבלת המכירות המקומית והעולמית.