דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי טוסון המעודכן בישראל: מיישר קו עם החשמליות ומתייקר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סביבת הנהג בטוסון המעודכן - דומה לאיוניק 5
  • יצויד רק במנוע בנזין, חלש ב-20 כ"ס מהדגם היוצא
  • המחיר מתחיל ב-185 אלף שקל, 5,000 שקל יותר מבעבר

הפנים החדשות: יונדאי מתחילה לשווק את רכב הפנאי הפופולרי טוסון לאחר מתיחת פנים, אחד מהדגמים הנמכרים ביותר של היצרנית הקוריאנית עם 7 מיליון יחידות שנמכרו מאז הוצג לראשונה לפני 20 שנים.

שינויי המראה צנועים ומסתכמים ביחידות תאורה (לד מלא) וחישוקים חדשים, בעוד שתא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי יותר עם מסך מגע ולוח מחוונים גדולים מבעבר ("12.3 כל אחד לעומת 10.25) צמודים, בדומה לסידור המוכר בדגמי 5 ו-6 של מותג החשמליות איוניק.

עם זאת נזכיר כי גרסאות הבסיס - המיועדות בדרך כלל לציי רכב - שומרות על לוח מחוונים אנלוגי פשוט יותר. גם עיצוב הקונסולה המרכזית שונה ובורר הילוכים מוצב כעת מימין להגה, שוב, בדומה לאיוניק, ומפנה כך מקום לתא אחסון גדול.

בנזין מוחלש: למרות שבאירופה 40% ממכירות הדגם הם של גרסאות היברידיות, בישראל הוא ישווק כבעבר רק עם מנוע בנזין מוגדש, עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר ו-160 כ"ס, 20 כ"ס פחות מבעבר במטרה לעמוד בתקני זיהום אוויר עדכניים.

כבעבר החיבור הוא לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. הפחתת הכוח הביאה עמה פגיעה מסוימת בביצועים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות, איטי ב-1.1 שניות מהדגם היוצא.

רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס (185 אלף שקל) בין היתר בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים גם מאחור, מצלמת נסיעה לאחור, אך עדיין ללא כיוון גובה למושב הנוסע מלפנים. חלון שמש מוצע בתוספת 8,000 שקל. בגרסה הבכירה (220 אלף שקל) יש בין היתר גם ריפודי עור, חימום, אוורור וכיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחורי ההגה, דלת תא מטען חשמלית ומצלמות היקפיות עם תצוגת שטח מת בלוח המחוונים בהפעלת איתות.

מערך הבטיחות שופר עם עוד כרית אוויר בין המושבים הקדמיים, בעוד שאר מערכות הבטיחות נותרו ללא שינוי, לרבות בלימה אוטונומית ושמירת נתיב, בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה גם בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית למניעת כניסה לנתיב לא פנוי.

מה אנחנו חושבים: יונדאי טוסון נחשב לרכב הפנאי הטוב ביותר בקטגוריה, לאחר שניצח שורה של מבחנים השוואתיים שערכנו לו מול מתחרים מכל קצוות תבל, כולל את אחיו מבית - קיה ספורטאז'. והעדכון שעבר - בסביבת הנהג - משדרג ללא ספק את חווית הנהיגה בדגם הבכיר.

אבל פגיעה בביצועים בגרסת הבנזין לצד בחירה לוותר על מערכות הנעה היברידיות כפי שיש באירופה וכפי שמציעים חלק מהמתחרים, לא תסייע לו. ומול מתחרים חדשים שצפויים לנחות כאן, כמו פיג'ו 3008 ופולקסווגן טיגואן, לא בטוח שזה יספיק כדי לשמור על מעמדו.

למאמר זה התפרסמו 44 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה