דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמל בסיסי: פורשה מרחיבה את גרסאות המקאן EV

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורשה מרחיבה את גרסאות המקאן החשמלי
  • עם הנעה אחורית בסיסית או 4S כפולת הנעה
  • המחיר מתחיל ב-635 אלף שקל

הנעה לאחור: פורשה חשפה גרסת בסיס למקאן EV עם תג מחיר של 635 אלף שקל, 30 אלף שקל פחות מהמקאן 4 שהיה הבסיסי בהיצע עד כה. הגרסה החדשה מצוידת במנוע אחורי בודד (360 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו ומזניק את המקאן ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, איטי בחצי שניה מהמקאן 4 כפול ההנעה (408 כ"ס), בעוד נתון המהירות המרבית זהה (220 קמ"ש).

הוויתור על מנוע מלפנים מאפשר הפחתת משקל של כ-110 ק"ג וגם מביא לצריכת חשמל נמוכה יותר עם טווח נסיעה של 641 ק"מ, 28 ק"מ יותר מהמקאן 4. סוללת 95 קוט"ש במתח גבוה (800V) מאפשרת טעינה אולטרה-מהירה (270 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-21 דקות.

למרכז ההיצע: בנוסף, פורשה גם הציגה גרסת 4S (ב-795 אלף שקל) שתמוצב בין ה-4 לגרסת טורבו הבכירה בהיצע. עם צמד מנועים (516 כ"ס) היא תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-4.1 שניות, 0.7 שניות לאט יותר מהטורבו בדרך ל-240 קמ"ש מרביים (20 קמ"ש פחות).

ה-4S מצוידת במערכות מכאניות זהות לגרסה הבכירה לרבות מתלי אוויר אדפטיביים, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה והיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (עד 5 מעלות) המאפשר צמצום רדיוס הסיבוב במטר (11.1 מטר).

פורשה תציע לכל גרסאות המקאן EV חבילת "שטח" הכוללת פגושים שונים ועמידים יותר, פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב וצמד פסי גגון, כמו גם כיול שונה למיתלי האוויר המאפשרים הגדלת מרווח הגחון בסנטימטר.

מה אנחנו חושבים: המקאן EV, בדומה לאודי Q6 החולק עימו פלטפורמה, הוא אחד מרכבי הפנאי החשמליים הטובים ביותר בקטגוריה, שכיום סובלת ממיעוט מתחרים ישירים. הרחבת היצע הגרסאות אינה מפתיעה, שכן מדובר בגישה נפוצה בפורשה, אבל נדמה שדווקא הפעם גרסת הבסיס מתקשה להצדיק עצמה. שכן בהשוואה למקאן 4 כפול ההנעה המחיר לא נמוך משמעותית, טווח הנסיעה לא גדול בהרבה והביצועים נחותים. חבל.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה