דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרומא לאמאלפי: פרארי מחדשת את "כרטיס הכניסה"

Getting your Trinity Audio player ready...

פרארי חשפה את האמאלפי (Amalfi), על שם עיירת החוף הממוקמת בדרום-מערב איטליה, סמוך לנאפולי. למרות השם החדש, מדובר במתיחת פנים מקיפה למכונית ה"זולה" (יחסית לאחרות במבחר) של פרארי, הרומא שהושקה לפני קרוב לשש שנים. בישראל היא צפויה לנחות במהלך 2026.

האמאלפי שומרת על עיצוב דומה למדי לרומא, עם מבנה קופה 2+2, כלומר שני מושבים ועוד שניים מאחור למטען או ילדים קטנים. גם המידות כמעט זהות לרומא, עם אורך של 466 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ. גם המשקל (יבש, ללא נוזלים או נהג) נותר אף הוא ללא שינוי – 1,470 ק"ג .

צפייה בתוכן מרומא לאמאלפי: פרארי מחדשת את "כרטיס הכניסה"

מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 3.9 ליטר, עבר בירושה מהרומא, עם הספק גבוה ב-20 כ"ס ל-640, עם קו אדום ב-7,600 סל"ד. פרארי מבטיחה עם זאת שורה של שדרוגים למערכת ההנעה - למגדשים, לגל הארכובה ולבית המצערת, לטובת תגובת מהירות. צליל המפלטים נותר "אופייני למותג", למרות צורך לעמוד בתקני רעש מחמירים, כך היצרנית.

כבעבר המנוע מחובר לתיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד המוצבת מאחור ומאפשרת שמירה על חלוקת משקל מאוזנת בין הצירים (50-50) ולהנעה אחורית. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות (0.1 מהר מהרומא), ל-200 קמ"ש ב-9 שניות (שיפור של 0.3) ומגיעה למהירות מרבית של 320 קמ"ש (ללא שינוי).

פרארי מבטיחה חווית נהיגה משופרת, בין היתר תודות לשדרוג תיבת ההגה, שיפורים אווירודינמיים שכוללים ספוילר חשמלי חדש שנפתח במהירות גבוהה ומוסיף 110 ק"ג של כוח הצמדה ב-250 קמ"ש אך רק 4% למקדם הגרר, וגם בלמים משודרגים ללא חיבור מכאני (brake-by-wire).

בתא הנוסעים פרארי מצטרפת למגמת החזרה למתגים פיזיים, במקום מתגי מגע. על גלגל ההגה יש כעת כפתורים מסורתיים וגם מתג ההנעה האהוב חזר. ובכל זאת, יש גם מסך גדול יותר ("10.25, ניצב במקום אופקי) וכבעבר לוח מחוונים דיגיטלי לנהג ("15.6) ומסך נוסף לנוסע מלפנים ("8).

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 33 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה