בקצרה:
- טויוטה ראב 4 החדש יחשף ב-21.5
- השינויים הצפויים: בעיקר המראה
- יגיע אלינו במהלך השנה הבאה

רב המכר מתחדש: אחרי חודשים ארוכים של רמזים וצילומים חלקיים שהודלפו, בטויוטה מאשרים כי הדור החדש של הראב 4 יוצג רשמית בשבוע הבא, ב-21 במאי. זהו דור שישי לרכב הפנאי המצליח, אחד הדגמים הנמכרים ביותר בעולם שמככב גם אצלנו בצמרת טבלת המסירות. לישראל הוא צפוי להגיע (מיפן) לקראת סוף הרבעון הראשון של 2026.
בשלב זה טויוטה מפרסמת צילומים חלקיים, בעיקר של תא הנוסעים, מהם ניתן ללמוד כי היפנים מתכוונים להמשיך בקו העיצוב המרובע-קשוח, בדומה ללנד קרוזר העדכני. בין המושבים הקדמיים תהיה קונסולה גבוהה שתכיל תאי אחסון ובורר הילוכים אלקטרוני זעיר, לצד מתגי תפעול פיזיים למערכות השונות.
מערך התצוגות יכלול מסך מגע צף, גדול יחסית וללא כפתורים סמוכים, וכן לוח מחוונים דיגיטלי שיציג את מפת הניווט ותצוגה עילית (שתהיה זמינה כנראה בגרסאות בכירות). עד כאן לעובדות הידועות, מעכשיו - שמועות (מבוססות).

מה עוד צריך לדעת: הראב 4 יתבסס על פלטפורמת ה-TNGA-K, בדומה לקודמו, אך זו תעבור שיפורים לטובת איכות הנסיעה. בחזית אפשר לצפות למראה דומה לזה של הקאמרי והפריוס, עם פסי לד צרים שימוקמו מעל יחידות התאורה הראשיות. בנוסף צפויה טויוטה להציג גם גרסת גימור GR-ספורט עם פריטי עיצוב ספורטיביים וחישוקים מוגדלים.
היצע יחידות ההנעה יכלול את המנועים ההיברידיים המוכרים של היצרנית, מהדור החמישי, וללא אופציה למנועי בנזין לא-היברידיים. כאן בישראל אנו צפויים לפגוש אותו עם יחידת הנעה הכוללת מנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים, לצד מנוע חשמלי והספק משולב של 230 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים רציפה ולהנעה קדמית.
בנוסף תוצע גם גרסת הנעה כפולה, שתעביר את הכוח לאחור באמצעות מנוע חשמלי נוסף המותקן על הסרן האחורי, שגם יעלה במעט את ההספק הכולל. בעולם תוצע גם גרסה היברידית-נטענת, עם טווח נסיעה שצפוי לחצות את רף 100 הקילומטרים. עם זאת, היא לא צפויה להגיע לישראל מטעמי תמחור גבוה.

מה אנחנו חושבים: אחרי כמה דורות שלא זכו כאן להצלחה יוצאת דופן, הדור החמישי של הראב 4 - שהגיע לכאן ב-2019 - הפך ללהיט מכירות וצבר רשימות ממתינים ארוכות בתקופות מסוימות. חלק משמעותי מהצלחה זו ניתן לזקוף לעובדה כי בתחילת דרכו הוא היה אופציה יחידה בקטגוריה עם הנעה היברידית.
אבל יורשו ימצא סביבה תחרותית שונה לחלוטין. רכבי פנאי של יצרניות סיניות כמו ג'אקו, צ'רי, BYD ו-MG מציעים בשנה האחרונה הנעות היברידיות-נטענות במחירים אטרקטיביים, נמכרים כמו לחמניות חמות ואילצו גם להיט מקומי כמו קיה ספורטאז' לחתוך בחדות את מחיר הגרסה ההיברידית. בתנאים האלה, ולמרות המוניטין המצוין, מצפים לראב 4 הבא חיים לא פשוטים בכלל.