בקצרה:
- אקספנג חושפת לראשונה את ה-G7
- יצויד במערכות מחשוב מבוססות בינה מלאכותית
- השיווק באירופה ואצלנו צפוי להיפתח עוד ב-2025
מתקפה חשמלית: רגע לפני שטסלה חושפת את מודל Y העדכנית, ממהרת אקספנג לשחרר תמונות ראשונות של ה-G7, בינתיים ללא נתונים טכניים כלשהם. ה-G7 יהיה רכב פנאי שלישי עבור יצרנית החשמליות הצעירה (ורביעי בסך הכל, לצד ה-P7), והוא צפוי להשתלב בין ה-G6 המוכר ל-G9.
המחיר (לפחות בסין) צפוי להיות גבוה בכ-25% מזה של ה-G6 - כ-250 אלף שקלים בישראל לפי חישוב זה. על פי הערכות, הוא צפוי להגיע לאירופה ולישראל במהלך השנה הנוכחית.
שפת העיצוב מזכירה את זו של ה-P7 פלוס המשווקת בסין, עם יחידות תאורה מפוצלות מלפנים ומאחור ועם חלק אחורי משתפל בסגנון דמוי-קופה. מעל השמשה האחורית יש ספוילר קטן לטובת מראה ספורטיבי, בעוד השחרות בחלק התחתון של הרכב מייצרות אשליית גובה.
מה עוד צריך לדעת: על פי דיווחים שמתפרסמים בסין, ה-G7 עשוי להשתמש במערכת שבבים מפיתוח עצמי של אקספנג עבור מערכות הסיוע לנהג, במקום שבבי Nvidia שמוצעים ביתר דגמי המותג. כמו בדגמי טסלה, אקספנג עשויה לעבור לשימוש במצלמות בלבד, ללא רדאר-לייזר (LiDAR), עם הסתמכות על עיבוד מידע בסיוע בינה מלאכותית.
ההנעה תהיה אחורית או כפולה, כאשר לפי ציטוטים של בכירי החברה שפורסמו בסין, הוא יציע "מרווח מפלצתי" במטרה לפנות לקהל המשפחות. במפתיע דווח כי גם ה-G6 הצעיר יעבור בקרוב מתיחת פנים, שנתיים בלבד לאחר שהוצג בתערוכת שנגחאי.
מה אנחנו חושבים: יצרניות הרכב הסיניות עובדות בקצב אחר מזה שהורגלנו אליו בעשורים האחרונים, ומרחיבות את ההיצע עם דגמים חדשים מסביב לשעון. ואחרי שה-G6 זכה להצלחה מסחררת בישראל מאז הגיע לפני כחצי שנה, נדמה כי הפוטנציאל של המותג עדיין רחוק ממיצוי. לאיזו משבצת יתברג ה-G7, כמה הוא יעלה ומי יהיו מתחרותיו? התשובות יגיעו בחודשים הקרובים.