דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מול אויב משותף: יונדאי ו-GM סיכמו על שיתוף פעולה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המתחרות יונדאי וג'נרל מוטורס ישתפו פעולה
  • יפתחו כלי רכב מונעי בנזין, חשמל ומימן
  • יבצעו מחקרים משותפים גם בתחום חומרי הגלם

שילוב זרועות: שניים מתאגידי הרכב הגדולים ביותר בעולם הודיעו על שיתוף פעולה מפתיע, כאשר יונדאי-מוטור, חברת האם של מותגי יונדאי, קיה וג'נסיס, חתמה על מזכר הבנות עם ג'נרל מוטורס, המחזיקה במותגי שברולט, קדילאק, ביואיק, האמר ו-GMC.

על פי ההסכם הראשוני, שתי החברות יפתחו יחד כלי רכב פרטיים ומסחריים, עם מנועי בעירה פנימית לצד מנועי חשמל ומימן. השתיים ינסו לנצל את יתרון הגודל ואת היתרונות היחסיים של כל אחת מהן על מנת לצמצם את עלויות הפיתוח ולהרחיב במהירות את היצע הדגמים עם טכנולוגיות חדשות.

מה עוד צריך לדעת: בנוסף לשיתוף הפעולה בייצור ובפיתוח, השתיים סיכמו גם על ביצוע מחקרים משותפים בתחום חומרי הגלם לייצור הסוללות, בתחום הפלדה ובנושאים נוספים. לדברי בכירים בחברות, השותפות תאפשר לשתיים לשפר את כושר התחרות שלהן בשווקי מפתח.

נזכיר כי את שנת 2023 סיימה קבוצת יונדאי כיצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם, עם 7.1 מיליון יחידות - אחרי פולקסווגן עם 8.8 מיליון וטויוטה עם 10.8 מיליון. ג'נרל מוטורס - בעבר הגדולה מכולן בתעשייה במשך שנים ארוכות - סיימה במקום השישי עם 6.2 מיליון יחידות, כך ששילוב הכוחות בין קבוצת יונדאי לבין ג'נרל מוטורס מניב את נתח השוק הגדול ביותר בעולם הרכב.

מה אנחנו חושבים: בניגוד למיזוגי עבר, כמו זה שהוליד את קונצרן סטלנטיס וכמו החיבור בין מיצובישי לרנו-ניסאן, כאן שילוב הכוחות לא מגיע מתוך מצוקה - במיוחד לא במקרה של קבוצת יונדאי, שנהנית מעליה מתמדת בכוחה ומחזיקה בכמה מהפלטפורמות המתקדמות ביותר בעולם הרכב.

וכאן גם לא מדובר במיזוג, אפילו לא קרוב לזה - כך שהמהלך לא נובע מהמצב הנוכחי של שתי החברות, אלא מגיע מתוך הסתכלות מפוכחת שלהן אל העתיד. המאבק מול הסינים, כך ברור לשתיהן, יהיה קל בהרבה בכוחות משותפים.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה