דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפתעה: לנד רובר חוזרת לשווק את הדיפנדר המקורי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • לנד רובר מחייה את הדיפנדר המקורי
  • עם מנוע V8 ותא נוסעים איכותי יותר
  • תג המחיר כפול מזה של ריינג' רובר חדש

להחיות את האייקון: כמעט עשור חלף מאז לנד רובר הורידה את השאלטר במפעל בסוליהול, והפסיקה את ייצור הדיפנדר המקורי, אך היא עדיין מתקשה להיפרד וכעת מחייה את אייקון השטח הבריטי. תג המחיר ממש לא זול ובבריטניה הוא מתחיל ב-920 אלף שקל, כמעט פי שניים ממחירו של ריינג' רובר חדש שם.

בנזין קלאסי: כבסיס משמשים דיפנדרים מסדרות הייצור האחרונות (בין השנים 2012 ל-2016) שמקבלים מערכת הנעה חזקה בהרבה: בנזין, V8 בנפח 5.0 ליטר עם 405 כ"ס בחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית של ZF והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח.

כדי להתמודד עם תוספת הכוח הגדולה כמעט פי ארבע ממנוע הטורבו דיזל המקורי, מערכת הבלימה הוחלפה לקאליפרים של אלקון עם דיסקים גדולים יותר (300-355 מ"מ לפנים-אחור). מערך המתלים כולל קפיצי סליל של אייבך, בולמי זעזועים של בילשטיין ומוטות מייצבים קשיחים יותר כדי לשפר את נימוסי הכביש של הקוביה הבריטית.

המראה הקלאסי: לנד רובר תציע את הדיפנדר המחודש במרכב 90 קצר או 110 ארוך עם מקום לשבעה נוסעים. השינויים העיצוביים כוללים יחידות תאורת לד מודרניות וניתן יהיה לבחור בין עיצובים שונים לסבכה מלפנים וגם בין חישוקי "18 קלים או "16 עשויים ברזל כמו בגרסת המקור. רשימת האופציות כוללת פגוש קדמי עם כננת וכלוב התהפכות חיצוני המשלב גם גגון מסיבי.

בתא הנוסעים יש כעת צמד מושבים קדמיים של ריקארו המאפשרים נוחות ותמיכה טובים משמעותית וגם משפרים משמעותית את תנוחת הנהיגה הידועה לשמצה של הדיפנדר. במרכז הקונסולה יש מסך מגע צנוע ("3.5) הכולל בתוכו גם מערכת ניווט מקורית.

מה אנחנו חושבים: בשונה מרכבי השטח של ג'יפ (רנגלר), טויוטה (לנד קרוזר) ואפילו מרצדס (G קלאס), לנד רובר התרחקה מהמתכון המקורי של האייקון הבריטי עם הדיפנדר החדש. זונחת את המכלולים החסונים (שלדת סולם וסרנים חיים) לטובת מכאניקה מודרנית (מרכב אחוד ומתלי אוויר נפרדים) ואלקטרוניקה מסייעת. נכון, מדובר בבסיס שמתאים לקהל לקוחות רחב הרבה יותר, אבל בכך היא גם ויתרה על הגרעין הקשה, הוותיק והנאמן שלה.

ברור לגמרי מדוע גם לנד רובר עצמה מתקשה להיפרד וממשיכה לייצר את הדיפנדר המקורי. חבל רק שעם תג מחיר עסיסי שמוצמד לו, מרבית הדיפנדרים הללו יעלו אבק בחניות מקורות של אספנים ופחות בוץ של סקוטלנד.

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה