בקצרה:
- קופרה טווסקאן נוחת בישראל
- עם 285 או 340 כ"ס וטווח של יותר מ-500 ק"מ
- המחיר מתחיל ב-243 אלף שקל
התעוררות מאוחרת: אחרי סקודה, פולקסווגן ואודי, גם קופרה מצטרפת לעידן החשמל, ומתחילה לשווק כאן את הטווסקאן, שבשונה מאחיו לקונצרן הגרמני מיוצר דווקא בסין. נזכיר כי היצרנית השיקה דגם חשמלי משפחתי, קופרה בורן, כבר לפני יותר משלוש שנים - אך עד כה הוא שווק בישראל רק בערוצי היבוא המקביל.
הטווסקאן מתבסס על פלטפורמת MEB, בדומה לאחיו בקונצרן הגרמני, וגם מציג מימדים דומים (464 ס"מ לאורך, 277 ס"מ בבסיס הגלגלים), מה שגם הופך אותו לדגם הגדול ביותר של המותג. לתא המטען נפח של 540 ליטר, אך ללא תא נוסף מלפנים.
חשמל מוכר: הטווסקאן יוצע עם שתי יחידות הנעה מוכרות של פולקסווגן: מנוע בודד מאחור (285 כ"ס) ו-6.8 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, או עם צמד מנועים והנעה כפולה (340 כ"ס) ו-5.5 שניות ל-100 קמ"ש.
סוללת 77 קוט"ש תספק טווח נסיעה של כ-560 ק"מ להנעה אחורית או 516 ק"מ בהנעה הכפולה. טעינה מהירה (135 קילוואט) מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בתוך 28 דקות.
מה עוד צריך לדעת: גרסת הבסיס (Endurance) תוצע עם מסך מגע ("15) ולוח מחוונים דיגיטלי קטן ("5.3), טעינה אלחוטית לסלולארי, הגה מחומם ודלת תא מטען חשמלית. גרסת הביניים Immersive (ב-258 אלף שקל) מוסיפה מצלמות היקפיות, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת וחישוקי גדולים יותר (20” לעומת "19).
גרסת ההנעה הכפולה (VZ Adrenaline, ב-290 אלף שקל) מוסיפה בולמי זעזועים אדפטיביים, חישוקי "21, תאורת מטריקס לד וחלון שמש.
מערך הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: קופרה, שמיצבה את עצמה כמותג חדשני ועדכני שפונה לקהל היעד הצעיר, נותרה יותר מדי זמן ללא אופציה חשמלית עבור הקהל הישראלי. כעת מגיע סוף סוף התיקון בדמותו של הטווסקאן, ולמרות הייצור בסין שדורש הוספת מכס בגובה 7% - הוא מקבל תג מחיר תחרותי לעומת האחים לקונצרן, גם אם יקר ממתחרים כמו טסלה מודל Y, אקספנג G6 ויונדאי איוניק 5. וגם אם לא נראה כאן אלפי טווסקאנים בשנה הקרובה, נראה שכעת תוכל היבואנית להתמודד בצורה טובה מאי פעם מול אריות הקטגוריה, עם עיצוב מרשים ומיתוג נחשק.