דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מותג אחד, שלושה יבואנים: מקסוס מתרחבת בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קבוצת בליליוס קיבלה זיכיון לייבוא דגמי מקסוס
  • מצטרפת ל-UMI ולצ'יינה מוטורס שכבר מחזיקות בזיכיון
  • עד סוף השנה יורחב משמעותית היצע הדגמים של המותג

שלושה על אחד: מהפכת הרכב החשמלי הביאה לכאן לא מעט מותגי רכב חדשים מסין, וגם שינתה לא מעט מההרגלים המוכרים בשוק, כאשר יצרניות סיניות בחרו לעבוד כאן עם כמה יבואנים שונים. כך קרה עם ג'ילי, שבחרה יבואנים נפרדים למותגי זיקר, פולסטאר וסמארט, וכך עם ההפרדה של המותג צ'רי ממותגי ג'אקו ואומודה.

אבל כעת מתברר שבפעם הראשונה ישווק כאן מותג רכב אחד תחת שלושה יבואנים שונים, כאשר לפחות בחלק מהמקרים צפויה להיות חפיפה גם בין הדגמים. מדובר במותג מקסוס, שהחל את דרכו כחטיבת הרכב המסחרי והטנדרים של קונצרן SAIC וכיום מייצר גם מיניוואנים ורכבי פנאי.

כך זה יתבצע: מקסוס הגיעה לישראל לראשונה בתחילת שנת 2021, על ידי היבואנית צ'יינה מוטורס שעסקה עד אז בעיקר במכירה של אוטובוסים. במהלך השנים שיווקה כאן היבואנית את המיניוואן e-יוניק 5, רכב הפנאי e-יוניק 6 ואת המסחריות מסדרת e-דליברי. למעשה, גם בשבועות האחרונים הגיעו לישראל משלוחים של דגמי מקסוס עבור צ'יינה מוטורס, והדגמים האלה ימשיכו להימכר על ידי היבואנית הקטנה גם בעתיד הנראה לעין.

מקסוס E-יוניק 6

לפני מספר חודשים דווח כי קבוצת UMI, יבואנית שברולט, קדילאק ואיסוזו, קיבלה גם היא את הזיכיון לייבוא דגמי מקסוס. אבל לעומת צ'יינה מוטורס, ב-UMI קיבלו זיכיון לייבוא רכבי נוסעים בלבד, וישיקו בישראל עוד לפני סוף השנה את צמד המיניוואנים החשמליים של החברה - מיפה 7 ומיפה 9.

כעת מדווח כי גם אוטו חן מקבוצת בליליוס קיבלה זיכיון ליבוא של דגמי מקסוס, והיא צפויה לשווק בארץ לא פחות משישה דגמים של המותג הסיני. בהם שני המיניוואנים מסדרת מיפה וארבעה דגמים מסחריים מסדרת e-דליבר, כולם בעלי תקינה אירופאית מלאה. נזכיר כי אוטו חן ייבאה ארצה את דגמי איווייז, עד שהפעילות נעצרה בשל קשיים פיננסיים מהם סבלה היצרנית, וכן מחזיקה בזיכיון לדגמי נטע וצפויה להתחיל בשיווק שלהם ברגע שאלו יקבלו תקינה אירופית.

מה אנחנו חושבים: יצרני הרכב הסינים מצליחים להפתיע בכל פעם מחדש, בין אם זה בהיצע הדגמים המקורי של חלקם, ביעדי המכירות האגרסיביים או באסטרטגיית שיווק שונה מהמקובל, כפי שקורה עם מקסוס. הצרכן הישראלי יכול להיות מרוצה מהגישה הזו, שכן התחרות עשויה להוביל להורדת מחירים או לכל הפחות להשקעה מוגברת בשירות. האם זו מדיניות שתחזיק מעמד לאורך זמן, גם כשמדובר במותג קטן יחסית? ימים יגידו.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה