בקצרה:
- מרצדס מציגה מסחרי ייעודי לחשמל
- מערכת הטעינה אולטרה מהירה
- הגעה לכביש רק ב-2026
חשמל מסחרי וייעודי: מרצדס פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על גרסאות חשמליות ל-ויטו ול-V קלאס, שצפויים להגיע לכביש בתחילת 2026, במטרה להתמודד בעיקר מול פורד טרנזיט ופולקסווגן טרנספורטר העדכניים.
היצרנית לא מפרסמת בינתיים פרטים רבים, למעט העובדה כי כבסיס תשמש פלטפורמה ייעודית ומודולרית המכונה VAN.EA המאפשרת מגוון תצורות ואורכי מרכב, עם הנעה קדמית או כפולה.
מערכת חשמל במתח גבוה (800V) - ייחודית בקטגוריה - תאפשר טעינה אולטרה מהירה, העשויה להעניק למרצדס יתרון משמעותי עבור חברות הובלה והיסעים.
התמונות שפרסמה היצרנית מציגות אבות טיפוס עם מדבקות הסוואה מסיביות. כן ניתן להבחין כי למרות הבסיס הייעודי המאפשר חירות עיצובית והנדסית, המראה הכללי דומים לוואנים מוכרים עם מנועי דיזל. עדות לכך שמרצדס מאמינה כי קהל היעד שמרן, כמו גם לעובדה שהמבנה בדגמים הקיימים מוצלח במיוחד.
מה אנחנו חושבים: מבין ותיקות התעשייה, מרצדס נחשבת לזו שלקחה ברצינות יתרה את המעבר להנעה חשמלית, עם מגוון דגמים נקיים מזיהום והשקעה מסיבית בפלטפורמות ייעודיות, אווירודינמיקה ומערכות הנעה מתקדמות.
היצרנית הגרמנית כבר הציגה גרסאות חשמליות לדגמים המסחריים, ה-e-ויטו וה-EQV, אשר בשונה מדגמי הנוסעים השתמשו בבסיס מוסב ולא ייעודי.
הגרסאות החדשות שתציג אמורות להביא שיפור משמעותי מבחינה זו ולהעניק לה יתרון מול המתחרים בקטגוריה הגדלה במהירות. מצד שני, עד שיגיעו לאולמות התצוגה עשויים הסינים והקוריאנים להגדיל מהותית את נתח השוק. ואז יהיה למרצדס קשה יותר. הרבה יותר קשה.