דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלי עשן בכלל: מרצדס חשפה ואן חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מרצדס מציגה מסחרי ייעודי לחשמל
  • מערכת הטעינה אולטרה מהירה
  • הגעה לכביש רק ב-2026

חשמל מסחרי וייעודי: מרצדס פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על גרסאות חשמליות ל-ויטו ול-V קלאס, שצפויים להגיע לכביש בתחילת 2026, במטרה להתמודד בעיקר מול פורד טרנזיט ופולקסווגן טרנספורטר העדכניים.

היצרנית לא מפרסמת בינתיים פרטים רבים, למעט העובדה כי כבסיס תשמש פלטפורמה ייעודית ומודולרית המכונה VAN.EA המאפשרת מגוון תצורות ואורכי מרכב, עם הנעה קדמית או כפולה.

מערכת חשמל במתח גבוה (800V) - ייחודית בקטגוריה - תאפשר טעינה אולטרה מהירה, העשויה להעניק למרצדס יתרון משמעותי עבור חברות הובלה והיסעים.

התמונות שפרסמה היצרנית מציגות אבות טיפוס עם מדבקות הסוואה מסיביות. כן ניתן להבחין כי למרות הבסיס הייעודי המאפשר חירות עיצובית והנדסית, המראה הכללי דומים לוואנים מוכרים עם מנועי דיזל. עדות לכך שמרצדס מאמינה כי קהל היעד שמרן, כמו גם לעובדה שהמבנה בדגמים הקיימים מוצלח במיוחד.

מה אנחנו חושבים: מבין ותיקות התעשייה, מרצדס נחשבת לזו שלקחה ברצינות יתרה את המעבר להנעה חשמלית, עם מגוון דגמים נקיים מזיהום והשקעה מסיבית בפלטפורמות ייעודיות, אווירודינמיקה ומערכות הנעה מתקדמות.

היצרנית הגרמנית כבר הציגה גרסאות חשמליות לדגמים המסחריים, ה-e-ויטו וה-EQV, אשר בשונה מדגמי הנוסעים השתמשו בבסיס מוסב ולא ייעודי.

הגרסאות החדשות שתציג אמורות להביא שיפור משמעותי מבחינה זו ולהעניק לה יתרון מול המתחרים בקטגוריה הגדלה במהירות. מצד שני, עד שיגיעו לאולמות התצוגה עשויים הסינים והקוריאנים להגדיל מהותית את נתח השוק. ואז יהיה למרצדס קשה יותר. הרבה יותר קשה.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. יש למה לחכות  
    בונדי, 09-10-2024

    נשמע מצוין

    סגור תגובה

  • 2. בלי עשן בכלל: מרצדס חשפה ואן חשמלי 
    DANY_FROM_TORONTO, 09-10-2024

    הנה עוד הרפתקה של ואן המופעל על ידי מערכת של 800 וולט. במתח גבוה זה יש סכנה גבוהה עוד יותר של ELF & EMF קרינות.
    איפה הנהג טוען את הסוללות באמצע השימוש כשהסוללות איבדו את הקיבולת = אין יותר כוח?
    יש שפע של רכבים חשמליים בשוק ולכן היצרן הזה חייב להוזיל את המחיר של הואן והמכוניות החשמליות שלו.
    ההנחות חלות על כל יצרני הרכבים החשמליים.
    רכבי בנזין ודיזל נמכרים טוב מאוד.

    סגור תגובה

  • 3. איזה כיעור, היו צריכים לעשות בסגנון vito (לת)
    דדד, 09-10-2024

  • 4. דני תתפוצץ. איזה כיף לקרא את תגובות הפאניקה שלך 
    רק אומר, 09-10-2024

    עוד מסמר לארון שלך ש"חשמליות בירידה ושקרים אחרים"

    תמשיך בבקשה חחחחחחח

    סגור תגובה

  • 5. דני - נראה שאתה לא מבין את עקרון הפעולה של רכב חשמלי 
    יבגני, 09-10-2024

    1. אין קרינה מזיקה לאדם מסוללות בארכיטקטורה של 400V ושל 800V.
    הסברתי לך בפוסט מפורט אחרי שזרקת מלא מספרים לא נכונים והיה סלט שלם.

    2. גם מטען LEVEL 2 וגם LEVEL 3 לא מקרינים.
    אפילו אתה כתבת את זה מתי שהוא.

    3. הרכב מדווח על מצב הסוללה כל הזמן, כמו מד דלק. כאשר מגיעים לערך נמוך - מטעינים.
    בדיוק אותו דבר כמו ברכב בנזין.
    זמן הטעינה ארוך יותר מתדלוק, אפילו עם 800V, והנהג יודע ומתחשב בזה בתכנון היומי.
    לא מבין את הבעיה, מי שקונה יודע את המגבלות והיתרונות.

    תנסה להבין את החומר לפני שאתה מבייש את עצמך, שוב ושוב

    סגור תגובה

  • 6. כמו שאומרים, אין שכל אין דאגות. הבנטלי שלי... (לת)
    יוסף, 09-10-2024

  • 7. עשן בלי אש 
    עדי, 09-10-2024

    הרבה מאד עשן נפלט מתחנות הכוח הפחמיות שמספקות את מרבית החשמל בעולם

    סגור תגובה

  • 8. לעדי - רוב החשמל לא קשור לטעינה של חשמליות 
    אלי, 10-10-2024

    הזיהום מחשמליות קטן פי כמה מהזיהום של מכוניות הבנזין - מייצור עד להשבתה של הרכב, במיוחד עם משתמשים בחשמל שמופק מאנרגיה ירוקה.

    https://theicct.org/wp-content/uploads/2024/07/ID-180-%E2%80%93-US-GHGs_brief_final.pdf

    סגור תגובה

  • 9. בלי עשן בכלל: מרצדס חשפה ואן חשמלי 
    DANY_FROM_TORONTO, 10-10-2024

    4. המציאות היא שאנשים מפסיקים לקנות רכבים חשמליים. אתה חי בעולם של 1001 לילות = חלומות שלא מתגשמים.
    5. אתה טועה מאוד כי כבר מדדתי הקרינות מטסלה 3 והן היו הרבה יותר גבוהות ממה שמותר לגוף האדם. לטסלה 3 יש מערכת של 350 - 360 וולט אבל למרצדס ואן יש מערכת 800 וולט שפולטת קרינות גבוהות יותר.
    האם אתה יודע באילו יחידות משתמשים למדידת קרינות?
    האם אתה יודע מה המשמעות של ELF ו-EMF?
    כמה יחידות מותרות לגוף האדם?
    מטענים ברמה 2 ורמה 3 פולטים ELF & EMF קרינות.
    מטען רמה 2 פולט יחידות גבוהות במיוחד = 2100 לכן מטען רמה 3 חייב לפלוט קרינות אפילו גבוהות יותר.
    אני לא אמשיך בתגובה שלי כי זה ברור שאין לך את הידע המתאים והנחוץ בנושאים האלה.
    אל תגיב כי אתה טיפש.

    סגור תגובה

  • 10. אני רק פרופסור להנדסת חשמל 
    יבגני, 10-10-2024

    אני בטוח מבין יותר ממך! פעם, לפני 50 שנה, לימדת בתיכון...

    יופי שאתה יודע לזרוק מושגים ולעבוד על אנשים. בדיון הקודם הוכחתי שעשית סלט בין מילי גאוס לטסלה וכנל ביחידות ההמרה ואתה שואל אותי אם אני מבין. עלוב!

    אין קרינה מסוכנת לאדם ממערכות החשמל של רכבי EV! אני הייתי שותף לתקינה הישראלית: התקן והמדידות בפועל לא מסוכנות!
    המדידות שלך עלומות ואין שום הוכחה אחרת שזה נכון!

    מדידות של קרינה ממשדרים\מקלטים של WIFI, BT ותקשורת סלולרית מוכחות שהן מסוכנות!

    כמו בכל המקרים שמוכחים לך שאתה טועה אתה בורח מהדיון כמו לוזר קטן.

    תוכיח את הטענות המופרחות שלך

    סגור תגובה

  • 11. לדני החוקר השקרן והמטומטם 
    אלי, 10-10-2024

    כמה שאתה מטומטם ושקרן...מכירות של חשמליות רק עולות כולל בקנדה!

    כמו שאמר 4 - כיף לראות אותך מתפתל בפאניקה - תתפוצץ דביל

    שקרן ו\או מטומטם נשאר שקרן ו\או מטומטם

    https://www.kbb.com/car-news/ev-sales-set-record-in-second-quarter/

    https://www.foxbusiness.com/personal-finance/ev-sales-set-new-record

    https://www.coxautoinc.com/market-insights/q2-2024-ev-sales/

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/global-ev-sales-up-20-august-despite-19-month-low-europe-rho-motion-says-2024-09-11/

    סגור תגובה

  • 12. דני יצא אפס עוד פעם. דני=אפס, השאר=מיליון (לת)
    לוקו, 10-10-2024

  • 13. רכב חשמלי הוא העתיד, העתיד עדיין לא כאן 
    במבי, 10-10-2024

    1. פולקסוואגן סוגרת קווי ייצור ומקטינה ציפיות לאחר ירידה של מעל 30% במכירות רכב חשמלי.
    2. רכב חשמלי מזהם לא פחות - ויש אומרים יותר, מרכב בנזיני.
    3. לרכב חשמלי יש טיימר שסופר אחורה - אוך חיי הסוללה!! מי יקנה מיכם רכב חשמלי בן 7 כשהיצרן מצהיר שאורך חיי הסוללה הוא 10 או 12 שנה?
    4. רכב הסעות עושה הרבה ק"מ ביום - לתכנן טעינה זה דבר מורכב יחסית - אבל זה לא הדיל ברייקר.
    5. רכב חשמלי לא זול!!! אל תסתכלו רק על החסכון בשימוש - גלמו פנימה את העלות שהיא שהיא גבוהה יותר מרכב בנזיני.
    6. לנושא הבריאות לא אתייחס מכיוון שאנו תחת מטריית קרינות בכל מקום ובכל רגע, אז לא חושב שזה משנה יותר מידי.
    (הכותב לא פרופסור ולא דוקטור, לפחות לא בתחום הרכב או החשמל - אבל מחזיק צי מכוניות שמתחדש כל הזהמן ועורך את הבדיקות כל שנה מחדש)

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה