בקצרה:
- סקודה חושפת קדימון לאלרוק ספורטיבי
- צפוי להציע הנעה כפולה עם 340 כ"ס
- עוד לא ברור מתי יגיע לישראל

חשמלי לממהרים: סקודה חשפה קדימון ראשון לגרסת RS ספורטיבית של האלרוק, לקראת הצגתו הרשמית בהקרובה. מלבד כמה פריטי עיצוב יחודיים, הכוללים גימורים בשחור-מבריק לסבכה הקדמית ולמראות הצד, היצרנית לא מפרסמת מידע אודות הדגם שיוצג לציבור בשבוע העיצוב של מילאנו. נכון למועד פרסום הכתבה, עדיין לא ברור אם ומתי יגיע לישראל.
האלרוק הוא אח קטן לאניאק, ומכיוון שבגרסאות הרגילות השניים משתמשים באותן יחידות ההנעה - לא יהיה מופרך לשער שכך יהיו פני הדברים גם בגרסת ה-RS, שישתמשו באותן יחידות ההנעה המשותפות גם לגרסאות GTX המקבילות של פולקסווגן ID.4 או במילים אחרות: צמד מנועים בהספק משולב של 340 כ"ס.
הודות למשקל נמוך יותר, התאוצה ל-100 קמ"ש באלרוק צפויה להיות מהירה במעט מ-5.5 השניות של האניאק RS, אך המהירות המרבית תהיה דומה (180 קמ"ש).

מה עוד צריך לדעת: סוללת 77 קוט"ש, שבאלרוק הרגיל מעניקה טווח תיאורטי של כ-580 ק"מ, צפויה להניב ב-RS טווח של מעט יותר מ-500 ק"מ. טעינה מהירה בקצב של 175 קילוואט תאפשר את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך כ-28 דקות.
מלבד השיפור בביצועים, האלרוק RS גם צפוי לכלול מערכת מתלים יעודית ונוקשה יותר עם בולמי זעזועים אדפטיביים והנמכת מרכב של כ-15 מ"מ, לצד חישוקי "20 או "21 קלים. סביבת הנהג תכלול מסכים מוכרים, בגודל "5 ללוח המחוונים ו-"13 למסך המגע המרכזי, לצד מושבי ספורט גדולים, דוושות אלומיניום וגימורי RS על גלגל ההגה ומשענות הראש. כמו בגרסה הספורטיבית לאניאק, גם כאן הצבע הירוק-זרחני אמור להיות אחראי עיקרי למשיכת תשומת לב.

מה אנחנו חושבים: שדרוג ביצועים הוא עניין פשוט ודי מתבקש ברכב חשמלי, אבל רחוק מלהספיק. שכן חשמליות מהירות יש בשפע, ונתון תאוצה של קצת יותר מ-5 שניות ל-100 קמ"ש כבר לא מרגש כיום. אם תפתיע סקודה ותציג באלרוק הספורטיבי לא רק ביצועים משופרים אלא גם יכולת דינמית גבוהה, הוא עשוי להתגלות כפנינה אמיתית בים של חשמליות גנריות.