דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתעקשת בכל זאת: פולקסווגן תייצר חשמלית קטנה ועירונית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן מתכננת עירונית חשמלית
  • המחיר: 20 אלף יורו, שיווק רק ב-2027
  • ישמש בהמשך בסיס לדגמים נוספים בקונצרן

הולכת לבד: שבוע אחרי שפולקסווגן ורנו הודיעו על ביטול התוכנית לייצור מכונית קטנה משותפת, מודיעה כעת היצרנית הגרמנית על פיתוח מכונית קטנה בעצמה. רכב עירוני קטן וחשמלי במחיר יעד של 20 אלף יורו, נמוך במעט מזה של פולו עדכנית, במטרה להתמודד מול מתחרים כמו סיטרואן e-C3 ודאצ'יה ספרינג.

לדברי אוליבר בלום, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן: "זה פרויקט ניידות חשמלית מאירופה עבור אירופה, שמראה על המחויבות שלנו למדיניות התעשייתית ולאינטרסים של הלקוחות האירופיים". ובמילים אחרות, "נתקענו עם פרויקט שחשבנו לחלוק פיננסית עם שותפה, אבל לא יצא. ניאלץ לפתח לבד בהשקעה שלא רצינו בה."

פוליטיקה עכשיו: תומס שפר, מנכ"ל מותג פולקסווגן וראש קבוצת המותגים, קרא גם לתמיכה פוליטית: "ניידות חשמלית מאירופה לאירופה יכולה להצליח רק עם תמיכה פוליטית ותנאי מסגרת תחרותיים." בכך הוא אותת לאיחוד האיחוד האירופאי להמשיך ולבדוק את סוגיית הסובסידיות שמעניק הממשל הסיני ליצרני המכוניות החשמליות, בחשד ל"תחרות שאינה הוגנת".

פרויקט זה של פולקסווגן מצטרף לפרויקטים אחרים של הקבוצה כמו משפחתית חשמלית שתושק בסוף 2025 ובסביבת 25 אלף יורו. מדובר על שתי מכוניות קומפקטיות חדשות, אחת של פולקסווגן ושניה של קופרה, כמו גם שני רכבי פנאי קטנים, אחד מבית סקודה ושני של פולקסווגן, כשכל הרביעייה הזו מתוכננות להיבנות בספרד.

מה אנחנו חושבים: זה אתגר לא פשוט, לייצר רכב קטן וזול ובאותה עת ריווחי, ולכן לא נופתע אם חלוקת הפיתוח תתפרס גם על שאר מותגי הקבוצה, כפי שהיה בעבר עם פולקסווגן אפ, סיאט מי וסקודה סיטיגו. אבל העניין כאן הוא העיתוי, כי עד שהדגם יושק ב-2027 השוק צפוי לקלוט עוד דגמים רבים, ופולקסווגן עשויה למצוא את עצמה בנחיתות.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה