תוך מספר שנים, עד סוף העשור הנוכחי, תייצר סין לא פחות משליש מסך כלי הרכב החדשים שעולים מדי שנה על כבישי העולם. ונתח השוק הזה צפוי רק לגדול בהמשך. כך מעריכים אנאליסטים בסוכנות הייעוץ לעולם הרכב, אליקס פרטנרס. גם כיום תופסת תעשיית הרכב הסינית אחוז ניכר מסך המכוניות החדשות שמיוצרות מדי שנה. כחמישית מהן.
"יצרניות הרכב הסיניות מסוגלות כיום להעלות דגם חדש לכביש, לאחר תקופת תכנון וניסוי של פחות משנתיים. ומכיוון שבסין לא מכירים באופציה לפיה אין צורך לשנות, הרי שההתאמות והשיפורים מגיעים בקצב אדיר שתעשיית הרכב המסורתית אינה מסוגלת להתמודד איתו", אומרים בסוכנות הייעוץ.
עוד אומרים בדו"ח שהגיע לידי פורבס כי הודות לפרק הזמן הקצר יותר, עלות כוח עבודה ועלות חלקים נמוכות יותר לצד תהליכים מהירים, עלות הייצור של רכב חדש בסין נמוכה בכ-35% מזו שבמדינות המערב, קוריאה או יפן.
שולי הרווח העצומים האלה מאפשרים ליצרניות הסיניות למכור היום מכוניות זולות יותר ממתחרותיהן, וגם לאחר שיוטלו על הייבוא מסים גבוהים יותר, כפי שמתכננות מדינות אירופה וארה"ב, מאפשרים שולי הרווח האלה להשאר תחרותיים ועדיין להרוויח הון.
בשנת 2023 נמכרו בעולם כולו כ-76 מיליון מכוניות, ויחד עם כלי רכב מסחריים וטנדרים עמד המספר על כ-92 מיליון. בסין נמכרו בשנה החולפת כ-26 מיליון כלי רכב. ב-2030 אמור המסר הזה לצמוח ל-32 מיליון. לשם השוואה, בארה"ב, המעצמה המוטורית הגדולה בעולם עד לפני שנים ספורות, נמכרו כ-10 מיליון כלי רכב ב-2023.