בקצרה:
- ב.מ.וו חשפה שוטינג-ברייק מרהיבה
- כבסיס תשמש ה-M8 עם 625 כ"ס
- הייצור יוגבל ל-70 יחידות. המחיר: 500 אלף יורו

סטיישן על: באירוע השנתי לרכב קלאסי ואקזוטי קונקורס ד'אלגנס וילה ד'אסטה (Concorso d'Eleganza Villa d'Este) שנערך בסוף השבוע - כמו בכל שנה - על שפת אגם קומו, איטליה, חשפה ב.מ.וו את הספידטופ (Speedtop). גרסת שוטינגברייק, מעין סטיישן-קופה על בסיס סדרה 8 קופה, שתיוצר בעתיד ב-70 יחידות בלבד. תג המחיר באירופה יעמוד על כחצי מיליון יורו, פי חמישה מסדרה 8 בסיסית.

העיקר היופי: המראה מזכיר את הסקייטופ שהוצגה באירוע בשנה שעברה, עם יחידות תאורה צרות מלפנים ומאחור, ומכסה מנוע ארוך ומשתפל מטה עם כונסי אוויר. ידיות פתיחת צמד הדלתות מוסלקות במסגרת השמשה ויוצרת מראה חלק.
סביבת הנהג דומה לסדרה 8, אבל עם ריפודי עור איכותיים שפותחו בשיתוף פעולה עם חברת סצ'דוני (Schedoni) האיטלקית בשילוב צבעים בהיר וחום. במקום צמד מושבים מאחור יש תאים יעודיים לשני תיקי יד מעור שעוצבו במיוחד למכונית על-ידי האיטלקים.

המערכות המכאניות מגיעות מה-M8 לרבות מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר (625 כ"ס) עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אמור לארוך 3.2 שניות בדרך למהירות מרבית של 305 קמ"ש.

מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו ספגה בשנים האחרונות לא מעט ביקורת על מראה דגמיה השונים, ולא רק על הבחירה להפוך את הסבכה הקדמית לגרוטסקית. הביקורת הגיעה בעיקר על הסטיה מהקו האתלטי-דינמי שאפיינה אותה לאורך השנים, לטובת מראה אגרסיבי ומוחצן.
בב.מ.וו התעקשו אמנם לאורך השנים כי הם לא מתרחקים מהעבר אלא מעניקים לו פרשנות חדשה, אבל קהל הלקוחות לא השתכנע. נתוני המכירות פחות הושפעו, אבל חובבי המותג הביטו בתסכול כיצד בכל דור חדש אובדים יותר ויותר הקווים הנהדרים של החברה עד וכולל שנות ה-90. האם הספידטופ המרהיבה מסמנת גישה חדשה וחזרה לבסיס המוצלח? אנחנו מאוד, מאוד מקווים שכן. ולא רק אנחנו.