בקצרה:
- ה-MG3 תשווק מעתה לא רק כהיברידית, אלא גם כבנזין
- עם ביצועים פחות מרשימים וצריכת דלק גבוהה יותר
- תג המחיר יהיה נמוך ב-8,000 שקל

בין סין ליפן: MG3 מול סוזוקי סוויפט וטויוטה יאריס
בלי סיוע חשמלי: MG מתחילה לשווק בישראל את ה-3, גם עם מנוע בנזין, ובמחיר של 120 אלף שקל ההופך אותה לזולה ביותר מסוגה על הכביש המקומי. לשם השוואה, הגרסה ההיברידית יקרה מממנה ב-8,000 שקל.
מנוע הבנזין, עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, מפיק 115 כ"ס, משמעותית פחות (79 כ"ס) מהגרסה ההיברידית, ומחובר לתיבת הילוכים רציפה. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 10.8 שניות (2.8 שניות יותר מההיברידי) וצריכת הדלק הרשמית עומדת על 15.6 ק"מ לליטר, לעומת 26.3 ק"מ לליטר להיברידית.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור נותרה זהה וכוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("7) ומסך מגע ("10.25), מפתח חכם, פתחי מיזוג ליושבים מאחור וחישוקים קלים ("16). כמו בהיברידית גם כאן תוצע אפליקציה המאפשרת לקבל מידע על מיקום הרכב, נעילה ופתיחת דלתות וקבלת מידע והתראות על כמות הדלק וטווח הנסיעה, לחץ אוויר בצמיגים ועוד. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: בתקופה בה מחירי דגמים חדשים לא מפסיקים לעלות, הצגת גרסת בסיס זולה היא עניין מבורך גם אם נדיר. הוסיפו לכך את העובדה שה-MG3 העדכנית-היברידית ראויה למחמאות, ותקבלו עסקה שעל פניו נראית כדאית. אלא שצלילה מעט עמוקה יותר למספרים תראה שההוזלה כנראה אינה גדולה מספיק כדי לעלות על ההיברידית בכל הנוגע לתמורה.
כך למשל, בחישוב של קילומטראז' שנתי ממוצע (כ-15 אלף ק"מ) ובמחיר הדלק הנוכחי, אותם 8,000 שקלים של הפרש יעלמו חיש קל בקופות תחנות הדלק. לפחות אם להאמין לנתוני הצריכה הרשמיים של MG לפיהם יש פער של כ-400 ליטר דלק בכל שנה בין השתיים, לרעת הבנזין. עכשיו הוסיפו לכך את הפער הענק בביצועים בין השתיים.
במילים אחרות, נראה כי הבנזין מיועדת למי שזקוק למכונית בעיקר לשימוש עירוני ומוגבל. שם תהיה הצדקה לרכישתה על פני ההיברידית.