בקצרה:
- יונדאי "איוניק 2" יחשף בחודשים הקרובים
- עם מערכת הפעלה מתקדמת וטווח של 450 ק"מ
- ייצור בטורקיה עלול למנוע שיווק בישראל

עוד פנאי חשמלי: יונדאי צפויה לחשוף בקרוב רכב פנאי חשמלי נוסף, שיתברג מעל האינסטר ומתחת לקונה EV, במטרה להתחרות בדגמים כמו סיטרואן e-C3 איירקרוס, BYD אטו 2 ורנו 4. על פי דיווחים באירופה, הוא יוצג כבר בחודש ספטמבר הקרוב, בתערוכת הרכב של מינכן (IAA).
הדגם החדש, שעשוי לקבל את השם "איוניק 2", יתבסס על הפלטפורמה המתקדמת של יונדאי (E-GMP), בדומה לקיה EV2. האורך צפוי לעמוד על כ-4 מטרים ומתח העבודה צפוי להיות 400V וולט, בדומה לדגמים הזולים יחסית שמבוססים על הפלטפורמה. יונדאי צפויה להציע שתי סוללות לבחירה, עם טווח נסיעה של 300 עד 450 ק"מ.
מה עוד צריך לדעת: האיוניק 2 צפוי להיות הדגם הראשון של יונדאי שישתמש במערכת ההפעלה החדשה "פלאוס קונקט", מבוססת אנדרואיד, שכוללת ערכת שבבים משודרגת ותאפשר התקנה של אפליקציות צד שלישי דרך פלטפורמת הפיתוח Pleos Playground. לדברי יונדאי, מערכת ההפעלה תוטמע ב-20 מיליון כלי רכב עד סוף העשור.

אבל למרות שנראה שמדובר בדגם עם פוטנציאל הצלחה נרחב בישראל, יש בעיה נוספת שצריך לפתור: רכב הפנאי החדש צפוי להיות מיוצר בטורקיה, לצידו של הבאיון - כך שכל עוד נמשך החרם הטורקי על ישראל, ליבואנית צפוי קושי של ממש בשיווק של הדגם אצלנו.
מה אנחנו חושבים: למרות שליונדאי יש כבר מספר דגמים חשמליים בהיצע, עדיין חסר לה אחד שיתברג בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים - אחת הקטגוריות הצומחות ביותר בשוק הרכב. ומבין ותיקות התעשייה, היצרנית הקוריאנית נחשבת למי שלקחה ברצינות יתרה את המעבר לחשמל עם שילוב של מערכות הנעה וטעינה שגם כיום נחשבות למתקדמות מסוגן. אם תצליח לשלב אותם גם ברכב הפנאי החדש ולשמור על מחיר תחרותי, הוא עשוי בהחלט להוות אופוזיציה לצונאמי הסיניות.