דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תכירו: UMI תמכור לכם קאדילק אסקלייד חשמלי, אבל רק בייבוא מקביל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אסלקייד חשמלי נחת לאחרונה באולם התצוגה של קאדילק
  • משווק אמנם על ידי היבואנית הרשמית, אבל בייבוא מקביל
  • תג המחיר מתחיל ב-700 אלף שקל

מתחת לרדאר ובאופן מוזר: קאדילק אסקלייד IQ, רכב הפנאי החשמלי הגדול של חטיבת היוקרה מבית GM, נחת בישראל עם תג-מחיר של 700 אלף שקל. באופן חריג ביותר, למרות שהוא נמצא באולם התצוגה הרשמי של היבואנית - זכיינית מוצרי הקונצרן האמריקאי בישראל כבר עשרות שנים - הוא מגיע לכאן בייבוא מקביל ולא ישיר מיצרנית הרכב, ונמכר על-ידי חטיבת הטרייד-אין של היבואנית. ביבואנית סירבו להגיב לפניית iCar.

חשמל מתקדם: האסקלייד IQ הוא אחד הדגמים היותר מעניינים ועדכניים של היצרנית. כבסיס משמשת פלטפורמת אולטיום הייעודית של GM לרכב חשמלי, המשותפת גם להאמר EV. הממדים גדולים עוד יותר מהאסקלייד בנזין העצום, שכן ה-IQ ארוך ממנו בכ-30 ס"מ (569.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-39 ס"מ (346 ס"מ).

במפתיע, תא המטען קטן מגרסת הבנזין ב-52 ליטר כשכל המושבים בשימוש (670 ליטר) וב-106 ליטר בקיפול השורה השלישית (1,958 ליטר), אבל יש גם תא נוסף וענק מלפנים (345 ליטר).

מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 750 כ"ס, ומאפשרת זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות, בעוד כושר הגרירה עומד על 3.6 טון, בדומה לאסקלייד בנזין.

סוללת ענק בקיבולת 200 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה תיאורטי של 736 ק"מ, עם מתח גבוה (800V) ואפשרות לטעינה אולטרה-מהירה והוספת 160 ק"מ ב-10 דקות. יש להזכיר כי שקע חשמל אמריקאי מחייב מתאם ייעודי לעמדות הטעינה הציבוריות כאן. נקודה חשובה יותר, מערכת הטעינה הביתית (AC) היא חד-פאזית, ולכן מילוי הסוללה מ-10% ל-100% בעמדה ביתית רגילה צפוי להימשך למעלה מיומיים. זו אינה טעות, יותר מ-48 שעות.

קאדילק אסקלייד IQ

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני מאמץ אלמנטים מוכרים מהליריק הקטן משמעותית, לרבות יחידות התאורה, החזית האגרסיבית עם סבכה גדולה, אחוריים משתפלים בחדות לאחור וחישוקי ענק ("24).

סביבת הנהג כוללת מסך ענק ("55) הפרוס לכל רוחב הקונסולה ומשמש לוח מחוונים, עם מסך מגע מרכזי ומסך מגע נוסף לנוסע, ובנוסף יש מסך מגע בחלקה התחתון של הקונסולה לבקרת האקלים. ברשימת האבזור ניתן למנות בין היתר מערכת שמע של AKG עם 40 רמקולים ומנגנון פתיחה חשמלי לדלתות.

כציוד תקני יש מתלי אוויר אדפטיביים, המאפשרים מרווח גחון משתנה (5- או 2.5+ ס"מ) כמו גם היגוי אחורי אקטיבי המקטין את קוטר הסיבוב בכ-2 מטר (12 מטר).

מה אנחנו חושבים: האסקלייד IQ הוא מפגן כוח מרשים של קאדילק אחרי שנים של שיממון. עם עיצוב מרשים מבחוץ ומבפנים, ביצועים ראויים, טווח נסיעה גדול והשקעה במערכות מכאניות מתקדמות, הוא מסתמן כאיום ראשון - ומפתיע יש לציין - על מרצדס EQS SUV הנחשב לטוב בקטגוריה.

גם המחיר שלו מפתיע לטובה (יחסית, כמובן שיחסית). שכן 700 אלף שקל הם 190 אלף שקל פחות מהמתחרה הגרמני, בין היתר הודות לשימוש בערוץ יבוא מקביל. אבל צריך לזכור שחלק ניכר מהמערכות מיועדות לשוק ולכבישים האמריקאיים, בעיקר מערכת טעינה שמחייבת התקנת עמדת DC ביתית נדירה ויקרה.

נקודה נוספת שיש לשקול, מבדיקה שערכנו לא ברור האם יבואנית המותג תעניק ללקוחות שירכשו אותו אחריות ושירות (זמינות חלפים למשל) דומים לגמרי לדגמים אותם היא משווקת באופן סדיר. שכן יש לזכור, למרות החוק המחייב טיפול במוצר על ידי הזכיינית הרשמית, יצרניות מספקות לנציגותיהן חלפים והדרכות רק לדגמים המשווקים באופן ישיר.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

פורסם לראשונה ב- 10.04.25

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה