דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q5 התחבר לשקע ויציע מעתה גם גרסת היברידית-נטענת

Getting your Trinity Audio player ready...

אודי חשפה גרסה היברידית-נטענת (PHEV) לרכב הפנאי הקומפקטי Q5. זו תצטרף לדגמי בנזין ודיזל בדור השלישי של רכב הפנאי, שהוצגו בספטמבר אשתקד. מעשית, למנוע הטורבו-בנזין הקיים יצטרף מנוע חשמלי וכמובן סוללה נטענת שתספק אנרגיה. אלינו הוא צפוי להגיע ברבעון הרביעי של השנה.

ה-Q5 נעזר במצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 25.9 קוט"ש, לטובת טווח נסיעה חשמלי תיאורטי של עד 100 ק"מ. טעינה תתאפשר בקיבולת של עד 11 קילו-ואט, כך שטעינה מ-0 ל-100% תארוך שעתיים וחצי. אודי צופה צריכת דלק של בין 29.4 ל-40 ק"מ לליטר בתקן האירופי בהתאם לגרסה ולאבזור ובין 11.9 ל-13.9 ק"מ לליטר לנסיעה משולבת עם מצבר מרוקן. צריכת האנרגיה תעמוד על בין 15.5 ל-16.9 קוט"ש לק"מ בממוצע.

ה-Q5 ההיברידי-נטען ישווק בשתי גרסאות: 220kW ו-270kW. לראשונה מנוע בנזין עם 185 כ"ס והספק מערכת כולל של 299 כ"ס. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 250 קמ"ש. השנייה מציעה את אותו מנוע בנזין, אך עם הספק מערכת כולל של 367 כ"ס (270 קילו-ואט). היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות ומוגבלת ל-250 קמ"ש. לשתיהן תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד והנעה כפולה.

צפייה בתוכן אודי Q5 התחבר לשקע ויציע מעתה גם גרסת היברידית-נטענת

אודי מבטיחה שיפור לכושר הבלימה הרגנרטיבי ביחס ל-Q5 הנטען היוצא, כמו גם שלושה מצבי בלימה נשלטים מגלגל ההגה ויכולת אגירת אנרגיה משתנה לפי מסלול הנסיעה (למשל, אם הרכב צופה הגעה לאזור עירוני בו נדרש יותר שימוש בחשמל). הוא יוצע בגרסאות האצ'בק וליפטבק ("ספורטבק") בדומה לדגמי הבנזין ודיזל הרגילים, וללא הבדלי עיצוב או אבזור משמעותיים.

אודי תייצר את הדגמים ההיברידיים-נטענים במפעל במקסיקו, לצד הגרסאות הקיימות. הוא יהיה זמין להזמנה באירופה כבר כעת, והשיווק שם יחל ברבעון השלישי של השנה.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה