דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המתנה לרגע האחרון או ביזיון? רוכבי החשמליים לא נרשמים

Getting your Trinity Audio player ready...

מספר רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים שנרשמו לקבלת מספר רישוי באתר הייעודי שהושק על ידי משרד התחבורה, עומד נכון להיום (ה') על 1,353 רוכבים. זאת, כחודש לאחר שהאתר עלה לאוויר. רישום שנתפס כהכנה לקראת השינוי בחוק שייכנס לתוקפו ב-1 באוגוסט, לפיו רוכבי הכלים יחוייבו להצמיד לוחית זיהוי מתאימה לאופניים או הקורקינט, לשם זיהוי ואכיפת עבירות תנועה.

מבדיקה שערך ynet עולה כי 481 מהם רוכבי אופניים חשמליים, 862 מהם רוכבי קורקינט. כדי להכניס מספרים אלה לפרופורציות נזכיר כי על פי ההערכות ונכון לחודש יוני 2023, ברחובות ישראל נעים באופן פרטי - שלא על-ידי חברות השכרה - כ-250 אלף אופניים חשמליים, וכ-300 אלף קורקינטים חשמליים. במילים אחרות, מספר רוכבי הכלים החשמליים שהסכימו למלא את פרטיהם באתר עומד על כרבע האחוז (0.25%) מכלל הרוכבים הרלוונטיים.

נזכיר כי על פי התקנה החדשה של השרה רגב, שאושרה לאחרונה בוועדת הכלכלה של הכנסת, החל ב-1 באוגוסט יחויב כל רכב תחבורה קלה - שאינו חייב ברישיון נהיגה אך חייב בהיתר ועמידה במבחן עיוני - לשאת לוחית זיהוי. כדי לעשות זאת, על כל רוכב להרשם במאגר מקוון. מטרת התקנה, כך לפי משרד התחבורה, היא לחזק את יכולת האכיפה נגד רוכבים הנוהגים באופן פרוע ומסכנים את הולכי הרגל ושאר משתמשי הדרך, לצד הסכנה שהם מציבים לעצמם.

במשרד התחבורה מכירים כבר שנים ארוכות את בעיית הכלים על הכבישים ובעיקר ברחובות הערים, וקבעו מאז בין היתר כי חלים עליהם תקנים לכלי הרכב עצמו, גיל הרכיבה, חובת חבישת קסדה, איסור רכיבה על המדרכה, חובת הכשרה עיונית ועוד. זאת במקביל כמו כן הורחבו סמכויות האכיפה גם לפיקוח העירוני.

ובמקביל, לכל העוסקים בבטיחות בדרכים ברור כי כל אותם צעדים לא הפחיתו את הסכנה שהרוכבים מהווים לעצמם ולסביבתם. בעיקר מכיוון שהאכיפה הוכחה כלא יעילה ונתקלה לאורך השנים בהעברת האחריות מגוף אחד לאחר. במשרד התחבורה מקווים כי רישום רכב קיים או בעת רכישתו כחדש, עשוי לשפר את המצב.

בתום תהליך הרישום יישלח לבעל הרכב אישור דיגיטלי הכולל מספר רישוי הכולל שתי אותיות לועזיות וארבע ספרות. בעל הרכב ייגש עם האישור למטביע לוחיות זיהוי מורשה ושם יוכל להזמין לוחית אותה יצמיד לרכב. למותר לציין כי הכנת הלוחית והתקנת התושבת כרוכות בתשלום.

שלא כמקובל ברכב מנועי, מספר הרישוי הוא אישי ומשויך לבעל הרכב ולא לרכב עצמו. במקרה של מכירת הרכב או רכישת רכב חדש, על הבעלים לפרק את הלוחית ולהתקינה על הרכב החדש, זאת לאחר שביטל את השיוך הקודם וביצוע רישום מקוון לכלי החדש. עד כמה כל זה יתבצע בפועל? נדמה שמספר המתנדבים להרשם עד עתה, מרמז על העתיד לבוא והוא לא נראה ורוד מדי עבור אנשי משרד התחבורה והעומדת בראשו.

תגובת משרד התחבורה: לא מודאגים. הישראלים אוהבים לעשות דברים כגון רישום ברגע האחרון.

למאמר זה התפרסמו 53 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה