"במקור, הערכנו (באודי) כי נסגור את פער הרווחים בין מכוניות עם מנוע בעירה פנימית לחשמליות כבר באמצע העשור הנוכחי. כעת, לאור ההתפתחויות האחרונות, סביר להניח שהיעד הזה לא יושג והתאריך יידחה, שכן הפער בין שני סוגי ההנעות אינו מצטמצם בקצב לו קיווינו", כך הפתיע ואמר גרנו דולנר, מי שעומד מאז חודש ספטמבר בראש מותג היוקרה אודי, בראיון שהעניק להנדלסבלאט הגרמני ואשר צוטט באוטומוטיב ניוז.
לדברי העיתון, מותג היוקרה בקונצרן פולקסווגן מתמודד עם בעיות עלות גבוהה של סוללות ושאר החומרים הנדרשים לייצור רכב חשמלי. עוד הזכיר כי אודי הודיעה בעבר הלא רחוק שהיא מעוניינת להפסיק ולהשקיע בפיתוח מנועי בעירה פנימית כבר ב-2026, ותוך עשר שנים (2023) למכור רק מכוניות חשמליות.
זה אכן יקרה לדברי דולנר, תחילה באירופה, צפון אמריקה וסין, אך בקצב שונה בכל מקום. "אנחנו במקום טוב הודות לדגמים החשמליים החדשים שלנו והדור החדש לגמרי של מנועי בעירה פנימית והיברידיות-נטענות," אמר.
הלחץ על דולנר, לשעבר המתכנן הראשי בקונצרן פולקסווגן כולו, אינו פשוט. בין היתר מכיוון שקודמו בתפקיד, מרקוס דוסמן, נאלץ לוותר על תפקידו לאחר שנכשל בקידום המותג מבחינה טכנולוגית, והציג התקדמות כללית איטית מדי עבור חבר המנהלים.
בכוונתו של דולנדר, כך אמר בראיון, לבצע מספר צעדים מהירים ומשמעותיים כדי להתמודד עם האתגרים הרבים שעומדים בפני המותג, כולל שינוי ריאלי של מספר דגמים חשמליים שבתכנון, עם דגש על איכות - נקודת תורפה של המותג בשנים האחרונות.
הוא אינו מעריך שיאלץ לפטר עובדים, אך מבטיח החלטות מהירות יותר והשקה זריזה יותר של דגמים חדשים. זאת בניסיון לסגור את הפער מהמתחרים המתקדמים יותר בתחום החשמלי.