זמן הסדאן:וולוו חשפה באופן רשמי את ה-ES90 - מכונית סאלון חשמלית שתתחרה בטריו הגרמני של ב.מ.וו, מרצדס ואודי. השיווק במרבית מדינות אירופה כבר נפתח, ואלינו היא צפויה להגיע במחצית השנייה של השנה הנוכחית.
היא תתבסס על פלטפורמת SPA2 המשותפת ל-EX90 ולפולסטאר 3. בהשוואה ל-S90 הוותיקה היא תהיה קצרה ב-3 ס"מ (500 ס"מ) אך עם בסיס גלגלים ארוך ב-16 ס"מ (310 ס"מ) וגם תוספת 11 ס"מ לגובה (155 ס"מ) ו-5 ס"מ לרוחב (194 ס"מ). תא המטען יהיה בנפח צנוע יחסית של 424 ליטר (12-) ומלפנים יהיה תא נוסף (22 ליטר) לטובת אחסון כבל הטעינה.
ארוך טווח: ה-ES90 תשווק עם שלוש מערכות הנעה לבחירה. לבסיסית מנוע בודד מאחור (333 כ"ס) המאפשר לה להאיץ ב-6.9 שניות ל-100 קמ"ש וניזון מסוללת 92 קוט"ש המעניקה לו טווח תיאורטי של 650 ק"מ.
שתי הגרסאות הנוספות הן כפולות הנעה, עם 449 כ"ס ו-5.5 שניות ל-100 קמ"ש או עם 680 כ"ס ו-4 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת פרפורמנס. בשני המקרים ישנה סוללה בקיבולת 106 קוט"ש שתאפשר טווח תיאורטי של 700 ק"מ.
מתח עבודה של 800V יאפשר טעינה אולטרה-מהירה, עם אפשרות להוספת 300 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות בלבד בעמדת 350 קילוואט או 20 דקות למילוי ל-80%.
צפייה בתוכן וולוו ES90 נחשפה: תשובה שוודית מאוחרת
מה עוד צריך לדעת: המראה החיצוני כולל את פנסי הפטיש של ת'ור האופייניים מלפנים, ויחידות תאורה בצורת האות C מאחור. הגג משתפל לאחור במטרה לשפר את האווירודינמיקה עם מקדם גרר של 0.25, הנתון הטוב בתולדותיה של וולוו, אך הרבה פחות מרשים מזה של אודי A6 אי-טרון המתחרה (0.21).
סביבת הנהג כוללת עיצוב נקי עם מיעוט מתגים, כאשר מערך הצגים כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("9), תצוגה עילית ומסך מגע גדול ("14.5) עם מערכת ההפעלה מבוססת גוגל, בדומה ליתר דגמי המותג. רשימת האבזור כוללת בין היתר חלון שמש עם אופציה להכהיה חשמלית, מערכת שמע מבית B&W עם 25 רמקולים המשולבים גם במשענות הראש ובתקרה, וכן מצב שמע המדמה את אולפני Abbey Road בלונדון, שם הוקלט אלבומה האחרון של הביטלס הנושא את אותו השם.
מערך הבטיחות יכלול חמישה רדארים, שבע מצלמות, שנים-עשר חיישנים קוליים ורדאר לייזר אחד (LiDAR), ואלו יספקו מפרט נדיב של מערכות הכולל בלימה אוטונומית, התחמקות ממכשול נייח או נייד, שמירת נתיב, התרעת תנועה חוצה מלפנים ומאחור, התרעת שטחים מתים כולל על פתיחת דלת והתרעה על שכחת ילד. בנוסף יוצע מערך מחשוב הלומד את מאפייני הנהג ומנסה לזהות חריגות העשויות להעיד על היסח דעת.
מה אנחנו חושבים: אחרי הקפיצה המשמעותית שביצעה לפני כעשור, עם סדרה של דגמי בנזין והיברידיים-נטענים מודרניים שהצליחו לתת פייט לגרמנים, נדמה היה כי וולוו קפאה על שמריה ונותרה מאחור.
כעת, בחסות הפלטפורמות החשמליות של בעלת הבית ג'ילי, היא חוזרת לעניינים עם היצע הולך ומתרחב של דגמים חשמליים מודרניים - מה-EX30 הקטן ועד ל-EX90 הענק, וכעת גם עם ה-ES90, שתתברג בקטגוריית הסאלון המאתגרת. האם כעת היא תצליח להתמודד מול המתחרות הגרמניות, ואולי אף להתעלות עליהן? את זה נדע רק לאחר שננהג בה.
כף רגלי לא תלחץ יותר על דוושת הגז בוולוו. אחרי שהציעו לי בטרייד אין 50% מתחת למחיר מחירון, מה שמראה עד כמה הם לא מאמינים במותג של עצמם. בושה.
שומר נפשו ירחק מהמותג.
זה רכב סיני לכל דבר ועניין.
המנוע מתחיל להיחלש אחרי כמה חודשים, הפלסטיקים מתחילים להתפרק אחרי שנה וזה לא נגמר.
התנהגות כביש נחותה ממש בהשוואה לגרמניות שלא עולות הרבה יותר ממנה.
ממש לא שווה את התמורה לכסף.
ככה זה שהבעלים של קבוצת הכדורגל רוצה להרוויח על חשבון שאר הקבוצות בעיר ומחוצה ,הרי לא סתם הוא שולט בהתאחדות . תפנימו את השחיתות , 50% פחות במחירון למגיב אחר .
לאחר מכן מוכרים אותה בטרריד אין במחיר גבוה יד 3 ממה שקנו יד שניה.
מה הקשר לתגובה שלך? זה שיעור בהיצע וביקוש, אין ביקוש, למה שתקבל מעל המחירון? אם הלכת לסוכנות זה כי ידעת מראש שאין קונים שעומדים בתור לקנות את זה, רק אנשים שמחפשים להוריד את המחיר לרצפה.