בקצרה:
- דיפנדר OCTA יהיה החזק ביותר בתולדות הדגם
- עם 635 כ"ס וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות
- הייצור מוגבל ל-4,000 יחידות - כמה מהן יגיעו אלינו
שטח באקסטרים: לנדרובר חושפת גרסת הקצה לדיפנדר, עם ביצועים משודרגים, יכולת שטח משופרת ותוספת נכבדה של פריטי עיצוב. הגרסה החדשה מקבלת את השם אוקטה (OCTA) המגיע מצורת האוקטהדרון של יהלום, המינרל הטבעי הקשה ביותר על פני כדור הארץ ותחשף לקהל בפסטיבל המהירות של גודווד שיפתח בסוף השבוע.
תג מחיר מקומי עדיין אין, אבל בבריטניה יתחיל המחיר ב-145 אלף פאונד, פי 2.5 ממחירו ההתחלתי של דיפנדר 110 רגיל. נגלה כמה יעלה בארץ כאשר יגיע, במהלך השנה הבאה.
הוא מצויד במנוע V8 שמגיע היישר מב.מ.וו, עם נפח של 4.4 ליטר, סיוע היברידי-מתון (48V), הספק של 635 כ"ס ומומנט של 76.5 קג"מ. הוא משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה כמובן, ויזניק את הדיפנדר ל-100 קמ"ש בתוך 4 שניות בלבד, בדרך למהירות מרבית של 250 קמ"ש.
טיפוס קשוח: לנדרובר ציידה את ה-OCTA במערכת מתלים חדשה, עם זרועות ארוכות ומוקשחות ובולמי זעזועים אקטיביים שמגיבים אוטומטית לתנאי הכביש או השטח, ומאפשרים את צמצום הרכינה בעיקולים לצד הגדלת מהלכי המתלה.
לעומת דיפנדר 110 רגיל, ה-OCTA זוכה לתוספת של 2.8 ס"מ למרווח הגחון, שגדל ל-31.9 ס"מ, וכן לזווית גישה משופרת של 40 מעלות (2.5+) וזווית נטישה של 42 מעלות (2+). כושר צליחת מעברי מים עומד על מטר אחד - תוספת של 10 ס"מ בהשוואה לדיפנדר מוכר.
לבורר מצבי הנהיגה נוסף מצב 'OCTA', עם מתג הפעלה יעודי מגלגל ההגה. לחיצה קצרה תחדד את ההיגוי, המצערת והמתלים, בעוד לחיצה ארוכה תנתק את בקרת המשיכה ותאפשר תאוצה אופטימלית על משטחים בעלי אחיזה נמוכה, וכן תתאים את ה-ABS לצמצום מרחק הבלימה. בנוסף ישנו בורר מוכר עם מצבי נהיגה יעודיים לחול, בוץ, שלג, חצץ, זחילת סלעים ועוד.
יש גם צמיגי "33, הגדולים ביותר שהותקנו אי פעם בדיפנדר, All-Terrain שפותחו במיוחד על ידי גודייר ודרשו הרחבה של בתי הגלגלים. הדיסקים במערך הבלימה גדלו מלפנים גדלו ל-400 מ"מ (20+) עם קליפרים של ברמבו, גודלם מאחור 365 מ"מ. לחדברי לנד רובר, יחס ההיגוי מהיר מבעבר.
מה עוד צריך לדעת: בדיפנדר המוקצן שולבה סבכה קדמית שונה שתאפשר זרימת אוויר טובה יותר למנוע, יש ארבע יציאות מפלט ומיגון גחון יעודי מסגסוגת אלומינום. גם סכמת הצביעה של הרכב השתנתה, עם אופציה לצבעי מט.
בתא הנוסעים ישנם ריפודים חדשים ועמידים יותר, בעוד מושבי ספורט יעודיים יציעו תמיכה משופרת ומשענות ראש משולבות. במושבים משולבת מערכת הסאונד, מבית מרידיאן, במטרה להעניק חוויית שמע "רב ממדית".
מה אנחנו חושבים: לנדרובר דיפנדר העדכני רחוק שנות אור מהמקור הבריטי, שהציע בעיקר מכלולים חסונים עם שלדת סולם וסרנים חיים, על חשבון איכות החיים לנוסעים.
ואחרי שכבר התרגלנו לפינוק והנוחות בדור החדש, ה-OCTA מביא לקצה את היכולת הטכנולוגית של היצרנית (עם קצת עזרה מחברים שתרמו את המנוע), ומאפשר ללנדרובר להתחרות לראשונה במרצדס G63, לצד גרסאות קצה של ג'יפ רנגלר (שיצורן הופסק) ופורד ברונקו.
כמה מהלקוחות באמת ינצלו את היכולות האלו בשטח? סביר להניח שהמספרים יהיו זניחים. בכביש ולצד בתי קפה אופנתיים? הרבה יותר.