בקצרה:
- דאצ'יה מציגה שורת חידושים
- הספרינג מקבל מערכת הנעה חדשה לגמרי
- סנדרו סטפוויי תהיה היברידית, אבל רק בעוד שנה

חשמל מחוזק: השינוי המשמעותי ביותר הוא בחשמלית הקטנה ספרינג, שמקבלת מנועים חזקים בהרבה - עם 70 או 100 כ"ס, במקום 45 ו-65 כ"ס בדגם היוצא. בדאצ'יה טוענים לשיפור משמעותי בביצועים במהירויות גבוהות עם תאוצות ביניים (מ-80 ל-120 קמ"ש) שהתקצרו מ-26 או 14 שניות בדגמים היוצאים, ל-6 עד 10 שניות בלבד כעת. זמני הזינוק ל-100 קמ״ש לא פורסמו.
בנוסף, עודכנה הפלטפורמה עם מיקום חדש לסוללה, בחלק המרכזי של הרצפה, במטרה לשפר את חלוקת המשקל. גם המרכב הפך נוקשה יותר, הבלמים שופרו ולראשונה הוטמע מוט מייצב לצמצום זוויות הגלגול. מערך של מסיטי אוויר חדשים משפר את מקדם הגרר ב-10%.

לראשונה בקבוצת רנו, הספרינג תעשה שימוש בסוללת LFP האמורה לספק בטיחות משופרת ואורך חיים גדול יותר. הקיבולת אמנם התכווצה מ-26.8 ל-24.3 קוט"ש, אך טווח הנסיעה נותר דומה - 225 ק"מ. גם הטעינה המהירה שופרה, עם קצב של 40 קילוואט (10+) שיאפשר למלא את הסוללה מ-20% ל-80% בתוך כחצי שעה.
רבי המכר מתחדשים: בדאצ'יה גם הציגו מתיחת פנים לסדרת הדגמים הקטנים, שכוללת את הסופר מיני סנדרו וגרסת הפנאי שלה סנדרו סטפוויי, המשפחתית הקטנה לוגאן והמיניוואן ג'וגר. השינוי למראה כולל יחידות תאורה עדכניות עם חתימת אור בצורת 'T' הפוכה, סבכה קדמית שונה ומראה עדכני גם ליחידות התאורה מאחור. בסנדרו סטפוויי ובג'וגר יש גם מיגוני גוף חדשים, בדומה לאלו של הדאסטר.

בסביבת הנהג ניתן למצוא פתחי מיזוג חדשים, גם הם בגימור ה-'T' ההפוכה, לצד מסך מגע חדש בגודל "10 ("8 בעבר), קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל וטעינה אלחוטית. לוח המחוונים הדיגיטלי ("7) קיבל ממשק הפעלה חדשה, וכן נוספו נקודות עיגון (YouClip) לאביזרים שונים, בדומה לדאסטר.
באגף מערכות ההנעה, הג'וגר זוכה ליחידה היברידית חדשה, דומה לזו של הביגסטר עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר והספק משולב של 155 כ"ס (15 כס יותר מה-1.6 ליטר כיום). בסוף השנה הבאה יגיע המנוע החדש גם לסנדרו סטפווי. מנוע ה-1.0 ליטר של הסנדרו והלוגאן יקבל תוספת של 10 כ"ס (100 בסך הכל).

עתיד חשמלי: דאצ'יה הציגה מכונית קונספט חדשה בשם "היפסטר", שמרמזת על מכונית חשמלית מוזלת שתופיע בעתיד. למרות מימדים צנועים במיוחד, עם אורך של 3 מטרים ורוחב של 155 ס"מ, היא מציעה ארבעה מושבים "אמיתיים", כך דאצ'יה. נפח תא המטען עומד על 70 ליטר, אך מגיע ל-500 ליטר בקיפול השורה השניה.
בדאצ'יה לא מפרסמים נתונים טכניים, אך טוענים כי נהגים צרפתיים - ש-94% מהם נוסעים פחות מ-40 ק"מ ביום - יזדקקו לשתי טעינות בשבוע, כך שניתן לשער שהטווח יהיה צנוע במיוחד, סביב 150 ק"מ בלבד. המשקל העצמי יהיה נמוך בכ-20% מזה של הספרינג, כלומר כ-800 ק"ג בלבד.

במטרה לחסוך בחומרים ובעלויות, ההיפסטר תוצע בצבע יחיד, עם שלושה חלקי גוף צבועים בלבד - החזית ושתי הדלתות. במקום ידית לפתיחת הדלת תהיה רצועת בד, ספסל פשוט יחליף את צמד המושבים הקדמיים והפנסים האחוריים ימוקמו בצמוד לדלת תא המטען, במטרה לחסוך בזכוכית חיפוי נפרדת.
במקום מסך מגע יוצע אביזר לעיגון הסמארטפון, שגם ישמש כמפתח לכניסה ולהנעה. מערך הבטיחות יכלול שתי כריות אוויר בלבד - כנראה כחלק מהניסיון של יצרניות אירופיות לשווק באירופה מכוניות מיקרו עירוניות בסטנדרט בטיחות נמוך.

מה אנחנו חושבים: בעוד היצע הדגמים של דאצ'יה הופך מתקדם ולכן גם יקר יותר, מכונית הקונספט המסקרנת מחזירה את היצרנית הרומניה אל היסודות שלה - ומבטיחה פשטות קיצונית וגם תג מחיר נמוך בהתאם.
בעידן שבו יצרני הרכב האירופים נואשים לפתרונות מול התחרות מסין, זו יכולה להיות תשובה הולמת של קבוצת רנו.