דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קריצת פנס: אודי תציג Q5 חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי תחשוף בקרוב Q5 חדש
  • עם מנועי בנזין ודיזל, ללא אופציה חשמלית
  • שיווק מקומי ברבעון הראשון של 2025

לחדש את הפנאי: אודי תחשוף בקרוב דור חדש ושלישי בשושלת ל-Q5, אחד מהדגמים הנמכרים ביותר שלה. היצרנית  מפרסמת בשלב זה רק תמונה אחת, בה ניתן להבחין ביחידת תאורה קדמית צרה ומחודדת, כמו גם סבכה ופתחי אוורור בולטים האמורים להקנות לו מראה אגרסיבי מבעבר.

כבסיס תשמש פלטפורמת PPC (ר"ת Premium Platform Combustion) המשותפת ל-A5 החדשה, ומחליפה את פלטפורמת MLB הוותיקה. זו גם הפלטפורמה שתשמש בעתיד את כלל דגמי הבנזין של היצרנית ואמורה להביא לשיפור משמעותי באיכויות הנסיעה.

בנזין או דיזל: בדומה ל-A5 גם רכב הפנאי יוצע עם מנועי בנזין ודיזל, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בשניהם. מנוע הבנזין יקבל מגדש בגיאומטריית מניפות משתנה (VGT), בעוד הדיזל מקבל מערכת היברידית קלה (48V) הכוללת מנוע חשמלי (24 כ"ס) המשמש כמתנע וגנרטור ומסוגל גם לסייע ברגנרציה בזמן האטה. כל המנועים מחוברים לתיבה כפולת מצמד ולהנעה כפולה קבועה.

מה אנחנו חושבים: הצגת דור חדש ל-Q5 מגיעה לא רגע אחד מוקדם מדי, שכן הדגם הנוכחי ותיק למדי והתקשה להתמודד מול מתחרים עדכניים שקמו לו מאז. אודי לא מעוניינת לחשמל אותו, שכן בהתאם לשיטת שמות הדגמים העדכנית ה-Q6 יתפוס את הפוזיציה הזו, בעוד ה-Q5 יהיה פתרון עבור מי שלא יכול או לא מעוניין להתחבר לשקע, בעיקר עבור הקהל האמריקאי.

האם השינויים שעבר יצליחו להחזיר אותו לצמרת בהתמודדות מול מרצדס GLC וב.מ.וו X3? נדע יותר לאחר שיוצג במלואו.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה