בקצרה:
- אלפין A290 תהיה קומפקטית לוהטת מבית צרפתי
- דגם ראשון ליצרנית מאז השקת ה-A110 הספורטיבית
- המראה פחות קיצוני מהקונספט, תשווק גם בישראל
עם מרכב פחות דרמטי מאב הטיפוס שנחשף בעבר, כנראה עם חמש דלתות במקום שלוש בקונספט, עם הגה בצד שמאל כראוי ולא במרכז, ספוילר קטן יותר, כנפיים אחוריות שאינן מנופחות אה-לה רנו 5 טורבו II וחישוקי ספורט נורמליים למראה. אלפין A290 החשמלית השתתפה לאחרונה בניסויי מזג אוויר קיצוני בשוודיה, וצלמי מותג הרכב הצרפתי דאגו להנציח אותה בשלל פוזות לעיונכם.
לפני כשלוש שנים סיפרנו לכם כי מותג אלפין, שבאותם ימים נראה כמדשדש ומחפש דרך שתמנע ממנו לחדול, מקבל תמיכה מלאה מהעומד בראש קונצרן רנו בעלת הבית, לוקה דה מאו. "אלפין עשויה לגדול עד כדי מעמד של מיני פרארי בתעשיית הרכב", אמר לבלומברג, והבהיר כי אלפין צפויה להעניק לדגמים חשמליים של רנו מאפיינים ספורטיביים.
ואת זה עושה המותג, שהושק בישראל אשתקד עם מספר גרסאות לדגם היחיד אותו הוא משווק בינתיים (A110), ראשית עם רנו 5 החשמלית החדשה, שצפויה לערוך הופעת בכורה מתוקשרת בתערוכת ז'נבה הקרובה. זו שתפתח שעריה בעוד כשבוע עם מיעוט מביך של יצרנים והשקה אחת גדולה באמת - ה-5 של רנו שתגיע מאוחר יותר גם ארצה.
ה-A290 שתושק מספר חודשים מאוחר יותר צפויה להיות ספורטיבית חמה קומפקטית, סופר-מיני חשמלית על סטרואידים, שתעמוד בקריטריונים אותם קבע עבורה דה מאו. מבחינה זו אין להשוות אותה לאבארט 500 החשמלית למשל, שבחרה בכיוון אחר ורך בהרבה, לפחות בינתיים.
חיצונית נושאת האלפין הקומפקטית עדיין הסוואה כבדה, אך ניכר שעברה עידון משמעותי מגרסת אב הטיפוס למכונית הכמעט-סדרתית שמופיעה בתמונות המושלגות. ומעבר לשינויים החיצוניים עליהם כבר דיווחנו, אפשר להתרכז בהגה עור-נאפה עבה ושטוח בתחתיתו.
עם בורר מצבי נהיגה, מתג 'עקיפה' לתוספת כוח נקודתית, ואחד נוסף לטעינת אנרגיה לטובת העקיפה. וכמובן סימון השעה 12 למרכוז תחת עבודה אינטנסיבית. אלפין משחררת גם מידות. אורך של 399 ס"מ, רוחב של 182 ס"מ וגובה של 152 ס"מ עם בסיס גלגלים של 253 ס"מ. לחלוטין מידות הוט-האץ'.
מה אנחנו חושבים: כמו כולם (כמעט), אלפין עוברת במהירות לחשמל. מצד אחד זה הופך את ה-A110 למכונית אספנות עוד בחייה, מצד שני אנחנו מאוד סקרנים לראות כיצד היצרנית תיישם את ה-DNA הספורטיבי שלה במכונית קטנה וחשמלית.
יונדאי הצליחו לעשות משהו כזה עם האיוניק 5N אבל זו גדולה משמעותית וכנראה גם יקרה בהרבה, קיה עם ה-EV6 GT שאינה שונה מהותית, ופורשה עם הטייקן הגדולה ויקרה פי כמה. מי יודע, אולי אלפין היא זו שתדחוף את היצרניות שמחקו את ההוט האץ' מהפורטפוליו - פיג'ו ופולקסווגן למשל - להחזיר אותן לחיים חדשים וחשמליים, כמובן.