דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אלפין מחממת את ה-A290 החשמלי בקור מקפיא

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אלפין A290 תהיה קומפקטית לוהטת מבית צרפתי
  • דגם ראשון ליצרנית מאז השקת ה-A110 הספורטיבית
  • המראה פחות קיצוני מהקונספט, תשווק גם בישראל 

עם מרכב פחות דרמטי מאב הטיפוס שנחשף בעבר, כנראה עם חמש דלתות במקום שלוש בקונספט, עם הגה בצד שמאל כראוי ולא במרכז, ספוילר קטן יותר, כנפיים אחוריות שאינן מנופחות אה-לה רנו 5 טורבו II וחישוקי ספורט נורמליים למראה. אלפין A290 החשמלית השתתפה לאחרונה בניסויי מזג אוויר קיצוני בשוודיה, וצלמי מותג הרכב הצרפתי דאגו להנציח אותה בשלל פוזות לעיונכם.

לפני כשלוש שנים סיפרנו לכם כי מותג אלפין, שבאותם ימים נראה כמדשדש ומחפש דרך שתמנע ממנו לחדול, מקבל תמיכה מלאה מהעומד בראש קונצרן רנו בעלת הבית, לוקה דה מאו. "אלפין עשויה לגדול עד כדי מעמד של מיני פרארי בתעשיית הרכב", אמר לבלומברג, והבהיר כי אלפין צפויה להעניק לדגמים חשמליים של רנו מאפיינים ספורטיביים.

ואת זה עושה המותג, שהושק בישראל אשתקד עם מספר גרסאות לדגם היחיד אותו הוא משווק בינתיים (A110), ראשית עם רנו 5 החשמלית החדשה, שצפויה לערוך הופעת בכורה מתוקשרת בתערוכת ז'נבה הקרובה. זו שתפתח שעריה בעוד כשבוע עם מיעוט מביך של יצרנים והשקה אחת גדולה באמת - ה-5 של רנו שתגיע מאוחר יותר גם ארצה.

ה-A290 שתושק מספר חודשים מאוחר יותר צפויה להיות ספורטיבית חמה קומפקטית, סופר-מיני חשמלית על סטרואידים, שתעמוד בקריטריונים אותם קבע עבורה דה מאו. מבחינה זו אין להשוות אותה לאבארט 500 החשמלית למשל, שבחרה בכיוון אחר ורך בהרבה, לפחות בינתיים.

חיצונית נושאת האלפין הקומפקטית עדיין הסוואה כבדה, אך ניכר שעברה עידון משמעותי מגרסת אב הטיפוס למכונית הכמעט-סדרתית שמופיעה בתמונות המושלגות. ומעבר לשינויים החיצוניים עליהם כבר דיווחנו, אפשר להתרכז בהגה עור-נאפה עבה ושטוח בתחתיתו.

עם בורר מצבי נהיגה, מתג 'עקיפה' לתוספת כוח נקודתית, ואחד נוסף לטעינת אנרגיה לטובת העקיפה. וכמובן סימון השעה 12 למרכוז תחת עבודה אינטנסיבית. אלפין משחררת גם מידות. אורך של 399 ס"מ, רוחב של 182 ס"מ וגובה של 152 ס"מ עם בסיס גלגלים של 253 ס"מ. לחלוטין מידות הוט-האץ'.

מה אנחנו חושבים: כמו כולם (כמעט), אלפין עוברת במהירות לחשמל. מצד אחד זה הופך את ה-A110 למכונית אספנות עוד בחייה, מצד שני אנחנו מאוד סקרנים לראות כיצד היצרנית תיישם את ה-DNA הספורטיבי שלה במכונית קטנה וחשמלית.

יונדאי הצליחו לעשות משהו כזה עם האיוניק 5N אבל זו גדולה משמעותית וכנראה גם יקרה בהרבה, קיה עם ה-EV6 GT שאינה שונה מהותית, ופורשה עם הטייקן הגדולה ויקרה פי כמה. מי יודע, אולי אלפין היא זו שתדחוף את היצרניות שמחקו את ההוט האץ' מהפורטפוליו - פיג'ו ופולקסווגן למשל - להחזיר אותן לחיים חדשים וחשמליים, כמובן.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אלפין מחממת את ה-A290 החשמלי בקור מקפיא 
    DANY_TORONTO, 19-02-2024

    דוגמה נוספת למכונית מיקי מאוס והיא חשמלית.
    טמפרטורות קרות וחמות מרוקנות את קיבולת הסוללות מהר מאוד וכתוצאה מכך מרחק נסיעה קצר יותר.
    זה אותו דבר עבור מכוניות דלק אבל קל למצוא תחנת דלק בכל מקום. יהיה לכם מזל אם כולכם תמצאו מיקום טעינה ואפילו גרוע מכך אם הוא זמין.
    המכונית הזו לא מתאימה לנו ולהרבה אנשים בקנדה ובארצות הברית - כי אנחנו אוהבים מכוניות גדולות ונוחות. אשתי נוהגת במכונית קומפקטית כשהיא לבד או מסיעה אותי למקומות מסוימים. אפילו אני צריך לנהוג בפוקוס בזמן ששתי המכוניות שלנו עוברות תיקון - אבל זה יקרה השבוע.

    סגור תגובה

  • 2. לגור בקנדה זו טיפשות 
    מור, 20-02-2024

    קור קיצוני בעוד שבארץ ברוב השנה השמש יוקדת ונעימה.

    סגור תגובה

  • 3. לא.......! 
    .., 20-02-2024

    לא נכון. דני? אתה נוסע בפוקוס???? אוי לא! מסכן שלי.... הסובל :-o

    סגור תגובה

  • 4. אלפין מחממת את ה-A290 החשמלי בקור מקפיא 
    DANY_TORONTO, 20-02-2024

    2. בשנים האחרונות לא היו לנו טמפרטורות נמוכות. הקר ביותר בחורף זה היה רק 10-. אבל זה לא משנה כי המכוניות מחוממות וממוזגות בהתאם. אותו דבר בבתים.
    בלינקולן יש חימום אוטומטי ומיזוג אוויר. אני יכול להגדיר את הטמפרטורה לטמפרטורה מסוימת הן עבור הנהג והן עבור הנוסע שלידי והמערכת מתחממת ומתקררת בהתאם. יש שקע מאחור לטובת הנוסעים. אני יכול לכוון את יציאות האוויר עבור שילובים רבים אמצעים כמו לנשוף את האוויר למטה עבור הרגליים, להעלות את השמשה הקדמית, חלונות הצד וכו'. כל זה נעשה באופן אוטומטי.
    לבנטלי יש מערכת חצי אוטומטית. אני צריך להגדיר ידנית את החימום והמיזוג - אבל השאר הוא אוטומטי. למיקוד יש הגדרות ידניות.
    לכל 3 המכוניות שלנו יש חימום למושבים.
    בבית שלנו יש 2 מערכות חימום ומיזוג אוויר עם תרמוסטטים משלהם שיש להם שילובי תכנות רבים. לא קר כאן אז אנחנו שומרים על התרמוסטטים ב-22 מעלות במהלך היום אבל ב-10 בערב אני מוריד ל-21. בבוקר אני מעלה בחזרה ל-22. אני יכול להגדיר את התרמוסטטים להרבה שילובים והם יעבדו אוטומטית.
    אז אין בעיות בקנדה כמו ש-2 אומר. מה האנשים עושים בישראל בקיץ = חום קיצוני אם אין להם מזגן? כולכם צריכים גם חימום בחורף.
    3. אנחנו לא אומללים כפי שאתה רואה למעלה. השבוע יתוקנו הלינקולן והבנטלי ואז נחזור לנהיגה מהנה עם כל היתרונות שלה.

    סגור תגובה

  • 5. מקסים, דני 
    בן בסט, 20-02-2024

    הכל אוטומטי, אז מה נשאר לך לעשות חוץ מלחפור לנו?

    סגור תגובה

  • 6. אלפין מחממת את ה-A290 החשמלי בקור מקפיא 
    DANY_TORONTO, 20-02-2024

    לפני חצי שעה נתתי את החלקים שנתתי את 3 החלקים לדילר כדי שיוכל לתקן את הלינקולן.
    5. אני שמח שהתגובה שלי משמחת אותך מאוד - אבל אני חופר כדי להראות לך על החיים הנפלאים בקנדה.

    סגור תגובה

  • 7. החיים המופלאים של דני 
    אליהוא, 21-02-2024

    אם החיים נפלאים בקנדה, מה אתה עושה פה? למה אתה לא בפורום הרכב של קנדה, של טורונטו? אולי אתה עדיין זר... אחרי עשרות שנים...

    סגור תגובה

  • 8. אלפין מחממת את ה-A290 החשמלי בקור מקפיא 
    DANY_TORONTO, 21-02-2024

    7 אליהוא. כי אני אוהב לענות בעיתון הזה על מכוניות ועל בעיות רבות הכרוכות במכונית חשמלית.
    אין פורומים כאלה בעיתונים כאן וכאשר ה-se זמינים יש מעט מאוד מקום לתגובות.
    אני מקווה שהבנת עכשיו

    סגור תגובה

  • 9. נדב 
    תפסיקו לקנא בדני, 22-02-2024

    הרגולציה שמכריחה חשמלי זו תרמית, נראה את אנשי הקידמה אוהדי המקררים הממונעים כשיכריחו אותם לקנות אוטונומי לחלוטין.

    סגור תגובה

  • 10. רנו 5 (לת)
    תומר, 08-03-2024

חזור למעלה