דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בחזרה לעתיד: מרצדס מחזירה את החזית הנוצצת

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי שהודתה בכישלון העיצובי של ה-EQS, ולמעשה של כל משפחת דגמי ה-EQ החשמליים, מרצדס החליטה לשנות כיוון ולחזור למקורות. ה-GLC החשמלי החדש, שיוצג רשמית בחודש הבא בתערוכת מינכן, יציג סבכה ענקית ובולטת, בניגוד לדגמי ה-EQ נטולי הסבכה.

יצרנית מכוניות היוקרה פרסמה תמונה ראשונה של הרכב ללא הסוואה, ממנה ניתן להתרשם כי ה-GLC החשמלי יציג סבכת כרום ענקית, עם מראה "זכוכית מעושנת", כחלק משפת עיצוב שמרצדס מכנה "טוהר חושני".

ביצרנית מציינים את ה-600 פולמן מ-1963, ה"סטריך 8" (ה-E-קלאס W114) מ-1968 ואת ה-S קלאס W108 מ-1965 כהשראה לעיצוב החדש.

מכיוון שמדובר ברכב חשמלי, הסבכה כמובן לא משתמשת לקירור מנוע בעירה פנימית ותהיה בעיקר פריט עיצובי. בהתאם ניתן יהיה לבחור גם בגרסה מוארת, עם 942 נורות לד שברמת האבזור הבכירה גם יאפשרו ליצירת גרפיקות משתנות, להצגת מידע ולעיצוב בהתאמה אישית. עוד פרטים על המאפיינים הללו צפויים בהמשך.

נזכיר כי בשונה מה-EQC שהיה למעשה הסבה חשמלית ל-GLC בנזין הקודם, הדגם החדש יתבסס על פלטפורמה מודרנית וייעודית (MB.EA). הוא יוצע עם מנוע אחורי בודד, באמצעות תמסורת בעלת שני יחסי העברה, או בגרסה כפולת הנעה עם מנוע נוסף מלפנים.

טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-650 ק"מ, 250 ק"מ יותר מטווח המוצהר של ה-EQC. שימוש במתח גבוה (800V) יאפשר טעינה אולטרה מהירה (320 קילוואט) והוספת 260 ק"מ לטווח הנסיעה ב-10 דקות.

מרצדס תשלב בו מערכות מכאניות מתקדמות, בין היתר מתלי אוויר אדפטיבים והיגוי אחורי אקטיבי (4.5 מעלות) המסייע לצמצום קוטר הסיבוב במהירות נמוכה והיציבות הכיוונית במהירות גבוהה. כושר הגרירה שלו עומד על 2.4 טון, גבוה ביחס למקובל בדגמים חשמליים וזהה ל-GLC בנזין.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה