דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החשמל מקבל עזרה מבנזין: BYD משווקת אטו 2

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • האטו 2 של BYD משווק גם עם הנעה היברידית נטענת
  • עם 90 ק"מ נקיים מזיהום וטווח משולב של 1,000 ק"מ
  • החל מ-155 אלף שקל, 6,000 שקל יותר מהגרסה החשמלית

עם קצת בנזין: שבוע בלבד לאחר נחיתה הגרסה החשמלית, BYD מתחילה לשווק גם גרסה היברידית נטענת לאטו 2. תג המחיר מתחיל ב-155 אלף שקל, 6,000 שקל יותר מהגרסה החשמלית.

מערכת ההנעה היא המוכרת של היצרנית עם מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, ומנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר שמשמש בעיקר כגנרטור לטעינת סוללה ומתחבר לגלגלים תחת עומס ובמהירויות גבוהות. ההספק המשולב עומד על 212 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות, 0.4 שניות פחות מהגרסה החשמלית.

סוללה בקיבולת 18 קוט"ש מאפשרת 90 ק"מ נקיים מזיהום, וטווח כולל של 1,000 ק"מ.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני נותר כמעט זהה לגרסה החשמלית, אך עם פתחי אוורור גדולים יותר מלפנים. גם סביבת הנהג זהה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("8.8) ומסך מגע ("12.8) הכולל את מנגנון ההיפוך המוכר, אבל תא המטען צנוע ב-25 ליטר (425 ליטר).

גם רשימת האבזור דומה עם ריפודים דמויי עור, משטח טעינה אלחוטי ומצלמות חניה היקפיות, אבל כיוון חשמלי רק למושב נהג (גם לנוסע בחשמלי) וללא חלון שמש. מערך הבטיחות זהה לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: מאז נחתה כאן לפני שלוש שנים, הפכה BYD לאחת השחקניות המרכזיות בשוק הרכב. אלא שהשינויים במגמות השוק הביא לירידה בביקושים לחשמל ועליה במערכות הנעה היברידיות-נטענות ובהתאם BYD חוותה ירידה משמעותית השנה של 23% בהיקפי המכירות.

עם האטו 2 ההיבירידי נטען BYD היא ראשונה להביא את מערכת ההנעה המבוקשת לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים, מה שעשוי להפוך אותו לאחד מרבי המכר של השוק, ויחד עם ההיצע מחודש של רכבי פנאי עם מערכת הנעה דומה עשוי להחזיר את BYD לצמרת המכירות.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. האנשים שקונים רכב עם ריבית והצמדה -מי אתם? (לת)
    תשמרו על הכסף שלכם, 26-11-2025

  • 2. תביאו היברידי רגיל, בלי הטענות ובלי כלום. 
    דןד, 26-11-2025

    תביאו היברידי רגיל, בלי הטענות ובלי כלום.
    ובלי קשר תמחור הזוי.

    סגור תגובה

  • 3. מנוע 
    בי.ווי.די, 26-11-2025

    איך המנוע? איך הגיר? מה שחשוב זה לא רק צריכת דלק..

    סגור תגובה

  • 4. טוסון רגיל קלאסי 
    זאביק, 26-11-2025

    אקנה רק אם יביאו שוב טוסון 2 ליטר עם מנוע אטמוספרי וגיר אוטומטי, פלנטרי קלאסי עם ממיר מומנט . הכי מוצלח, הכי טוב, הכי אמין וזול לתחזוקה שוטפת. באין ברירה אבחר וארכוש, מאזדה CX-5 שמקיימת את כל התנאים הנ"ל .
    כל הרכבים עם גיר רובוטי ומצמדי חיכוך לסוגיהם , צפויים לבלאי גדול ותקלות עם עלות רמת הנסועה והוצאות כספיות משמעותיות .
    ממליץ לא לקנות כאלו !

    סגור תגובה

  • 5. טעות לגבי המסך המסתובב. 
    איל, 26-11-2025

    בניגוד לכתוב בסקירה, מסך המגע ("12.8) אינו כולל את מנגנון ההיפוך המוכר.

    סגור תגובה

  • 6. מחיר הוגן 135 א"ש (לת)
    ולא שקל יותר, 26-11-2025

  • 7. אוטו צעצוע  
    קביבו, 26-11-2025

    אוטו צעצוע חסר אופי סיני. כאילו נקנה מטמו או שיין.בסוף עוד נגלה שהבדים ספוגי רעלים,
    לא קונים סינים שתומכים בחמאס.רק בנזין.

    סגור תגובה

  • 8. BYD 
    פנים חדשות. , 26-11-2025

    ל4 אתה צודק למרות שהמאזדה אמורה להיות אמינה ושומרת ערך יותר מהיונדאי. אני הייתי קונה מראש את המאזדה.

    לקביבו. אתה צודק! אם אפשר לפוצץ ביפר אפשר לפוצץ רכב! אימל'ה...

    זה נראה שיש תור ארוך להשקות רכב... כל יום רכב אחר שמבטיח להיות להיט... חחח... יש גבול ללהיטים...

    סגור תגובה

  • 9. עם סוללה כזאת קטנה, הרכב לא ישאר היברידי לאורך זמן :-).. 
    יותם (מהנדס חשמל), 26-11-2025

    צריך לטעון בכל יום. 365 טעינות בשנה. בסוף הסוללה תיגמר אבל לא מיד, ייקח 4-5 שנים. בינתיים מחיר הרכב ירד וכאשר הסוללה באמת תיגמר בסוף, כבר לא ישתלם להחליף כי מחיר הרכב יהיה פחות ממחיר הסוללה, אז פשוט תיאלצו לנסוע על בנזין קבוע עד למגרש הגרוטאות :-).

    מכל מקום, יש גם אטו-2 על חשמל בלבד, עם מנוע של 175 כ"ס וסוללה של 45 קוט"ש המבטיחה טווח של עד 312 ק"מ. כמובן שגם אותו לא הייתי קונה. לא רק את ההיברידי אלא גם את החשמלי. כי סה"כ, כמה יבקשו היבואנים הגנבים בשביל הרכב הזה בישראל? לא פחות מ-140,000 שקל. נו? תוסיפו עוד כמה עשרות אלפים ויש לכם את האטו-3, עם מנוע של 204 כ"ס, סוללה של 60.5 קוט"ש וטווח של 420 ק"מ. לחילופין יש גם את הצ'רי FX עם סוללה של 61.1 קוט"ש וטווח של 430 ק"מ במחיר דומה לאטו-3.

    בכל מקרה, אנחנו מדברים פה על רכבים לא רעים, שמתאימים לרוכש הישראלי. א-ב-ל וזה אבל גדול, למרות שאני בעליה המרוצה של אטו-3, היום לא הייתי קונה בכלל, לא רכב חשמלי ולא היברידי אלא נשאר עם הסוזוקי הישנה שלי (בנזין כמובן) עוד שנה-שנתיים, לפחות עד שיכנסו סוללות חדשות והטווח החשמלי לנסיעה יעבור 1000 ק"מ. כי זה יקרה בקרוב: נתרן-יון כבר קיימות וכבר כמה יצרנים מתכננים לשים אותם ברכבים שלהם. הבאות בתור הן סמי-מצב-מוצק שגם הן כבר קיימות (אבל הסינים בכוונה לא מייצרים.. זה לא שהם לא יכולים, כבר היה דגם אחד של ניאו עם סוללה כזאת וטווח של 1050 ק"מ לטעינה, אבל 'משום מה' הסינים הורידו את הסוללה מפס הייצור). אח"כ יכנסו אלומיניום-יון, ליתיום מצב מוצק ולבסוף הידריד-נתרן, סוללות שבהן נשאי המטען הם יוני מימן, עם צפיפות אנרגיה עד פי 3 מליתיום.. כל אלו יכנסו בשנה-שנתיים הקרובות.

    שווה לחכות. יהיה מעניין. לא שווה לקנות כרגע. לא חשמלי ובטח שלא היברידי עם סוללה זעירה.

    סגור תגובה

  • 10. תהיה  
    איציק, 27-11-2025

    אני לא מבין למה החשמליות כל כך יקרות אם אין צורך במנוע וגיר מורכב ומשוכלל,
    אם אני אקנה חשמלי ולאחר כמה שנים ארצה למכור אותו הפחת במחיר יהיה פי כמה יותר גבוה מאשר הייתי קונה רכב בנזין כולל הבנזין ללא צורך לבדוק כל הזמן את מצב הבטרייה

    סגור תגובה

  • 11. תגובה למספר 9 
    בני, 27-11-2025

    יש הגיון בדבריך, אך אני מסתכל על זה קצת אחרת.
    היצרן נותן 8 שנות אחריות לסוללה, גם אם אחרי 8 השנים היא תתפקד 50% אזי יהיה טווח חשמלי של כ 40 ק"מ שזה נהדר.
    מעבר לכך נתוני הצריכה כאשר הסוללה מרוקנת כלומר 20% הם כ 18 ק"מ לליטר, מצויין לא?
    אפשר להסתפק בזה למשך המשך החיים של הרכב.
    לגבי טכנולוגיות חדשות אתה בהחלט צודק, אך הן יכנסו למכוניות היוקרה בשנים הראשונות ויעלו יקר בהתאם.
    לכן תמיד אפשר לחכות ולחכות כל פעם לטכנולוגיה הבאה ואז מתי נהנים, במיוחד למי שהכסף בכיסו?
    בריאות ושלום בתוכיינו.

    סגור תגובה

  • 12. לפני קנייה 
    קונה לא אופציונלי, 27-11-2025

    גם אני רציתי לקנות BYD דגם דולפין, וחשבתי שכדאי להיכנס לקבוצה שלהם בישראל ולקרוא פוסטים, הבנתי שישנם תקלות כשאתה חושב שהכל בסדר, אבל לא הכל בסדר. מדובר ברכבים מלאים תקלות קטנות מעצבנות שברובם תצטרכו גרר לבדיקת מוסך. וחובה להחזיק בוסטר להניע את האוטו במקרה הטוב.
    מסקנה חכמה, נשאר עם היפני בנזין שלי.

    סגור תגובה

  • 13. החשמל מקבל עזרה מבנזין: BYD משווקת אטו 2 
    DANY_FROM_ISRAEL, 27-11-2025

    אוטו לטיפשים
    ל-1 - אני קונה רק במזומן
    ל-4 - זאביק לא מייצרים יותר טוסון 2 ליטר
    ל-7 - קביבו צודק
    ל-8 - פנים חדשות גם אתה צודק.
    רק בנזין ולא אוטו ריגול

    סגור תגובה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה