בקצרה:
- אודי Q8 מתעדכן במעט עם מראה רענן
- יציע כאן מנועי דיזל, בנזין או היברידי-נטען
- המחיר מתחיל ב-720 אלף שקל
מצאו את ההבדלים: אודי מתחילה לשווק את ה-Q8 לאחר מתיחת פנים, עם סבכה, יחידות תאורה (מטריקס-לד מלפנים, OLED מאחור) וחישוקים שונים מהדגם היוצא. בסביבת הנהג לא נרשם שינוי, והיא כוללת עדיין לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) וצמד מסכי מגע, עליון ("10.1) למרבית מערכות הרכב ותחתון ("8.6) למיזוג-נוחות.
רשימת אבזור הנוחות כוללת בין היתר מצלמות היקפיות, ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, סגירת דלתות רכה, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. מערך הבטיחות כולל כבעבר בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
בנזין, דיזל או היברידי נטען: היצע המנועים כולל V6 טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר עם 286 כ"ס (729 אלף שקל) בתוספת מערכת היברידית קלה (48V) המבטיחה לחסוך עד 5 ליטר סולר לכל 1,000 ק"מ. בקצה השני ישווק ה-SQ8 (913 אלף שקל) עם מנוע בנזין V8 כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר (507 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-4.1 שניות). במקרה שלו החיסכון בדלק מושג באמצעות ניתוק אספקת הדלק לארבע בוכנות בעומס נמוך.
גרסאות היברדיות-נטענות משלבות בין מנוע בנזין (V6 מוגדש בנפח 3.0) ומנוע חשמלי בשתי רמות הספק, 394 כ"ס בגרסת 55 (720 אלף שקל) או 489 כ"ס בגרסת 60 (815 אלף שקל). סוללה חדשה בקיבולת גדולה יותר (25.9 קוט"ש לעומת 17.9 קוט"ש) מעניקה טווח חשמלי של 85 ק"מ, כ-40 ק"מ יותר מבעבר.
כל המנועים מחוברים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה, ב-SQ8 עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. בכל הגרסאות מיתלי אוויר אדפטיביים הם ציוד תקני, כשה-SQ8 והמנוע ההיברידי החזק מוסיפים גם היגוי אחורי אקטיבי (עד 5 מעלות) המסייע לצמצם את רדיוס הסיבוב במטר.
מה אנחנו חושבים: העדכון שעבר ה-Q8 אמור לאפשר לו להתמודד טוב יותר מול המתחרים הישירים מגרמניה, כמו ב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה, עם תג מחיר נמוך מהם במעט ובשונה מהמקובל במחלקת המוצר של היבואנית בעבר, הפעם ללא קמצנות בסעיף האבזור.
אבל נדמה שהאתגר הגדול ביותר שלו ושל מתחריו, בעבר מהדגמים הנחשקים על הכביש, הוא כיום פחות בקרב על ראשות הקטגוריה ויותר בהישרדות מול אלטרנטיבות חשמליות לגמרי.