בקצרה:
- קאדילק מציגה אסקלייד חשמלי וארוך
- עם תוספת 10.5 ס"מ ומרחב מחיה משופר
- טווח הנסיעה זהה, כושר הגרירה נמוך במעט

האורך קובע: קאדילק חשפה את האסקלייד IQL, גרסה מוארכת לאסקלייד החשמלי. עם בסיס גלגלים זהה (346 ס"מ) אבל גם עם תוספת 10.5 ס"מ לאורך הכללי (580 ס"מ) שלדברי היצרנית מאפשרת מרחב מחיה טוב משמעותית ליושבי השורה השלישית.
תא המטען גדול במעט, ב-16 ליטר כשכל המושבים בשימוש (686 ליטר) וב-177 ליטר לאחר קיפול השורה השלישית (2,135 ליטר) בעוד מלפנים ישנו תא נוסף בגודל זהה (345 ליטר).

הרבה מסכים: העיצוב החיצוני נבדל בחלק אחורי, עם קורה C שונה המעוצבת באלכסון כמקובל ברכבי פנאי אמריקאים ומאפשרת כך שמשת צד נוספת עבור היושבים בשורה השלישית.
החרטום זהה עם יחידות תאורה מקוריות, סבכה גדולה וחישוקי ענק ("24). גם סביבת הנהג נותרה מוכרת והיא כוללת מסך ענק ("55) הפרוס לכל רוחב הקונסולה ומשמש לוח מחוונים, מסך מגע מרכזי ומסך מגע נוסף לנוסע. כמו כן ישנו מסך מגע נוסף בחלקה התחתון של הקונסולה וגם אפשרות שליטה באמצעות חוגה.

השורה השניה כוללת צמד מושבי קפטן עם מסך מגע מרכזי המאפשר שליטה במערכת הבידור-נוחות האחורית, וגם אופציה למערכת שמע של AKG עם 40 רמקולים ומנגנון פתיחה חשמלי לדלתות.
מה עוד צריך לדעת: כבסיס משמשת פלטפורמת אולטיום הייעודית של GM לרכב חשמלי. מערכת ההנעה משלבת צמד מנועים חשמליים עם הנעה כפולה ו-750 כ"ס המאפשרים לו לזנק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-4.7 שניות. סוללה גדולה במעט מהגרסה הרגילה (205 קוט"ש, 5+) מאפשרת טווח נסיעה זהה של 736 ק"מ עם טעינה אולטרה מהירה ואפשרות הוספת 185 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות.
בדומה לאסקלייד IQ הרגיל, גם כאן יש מערכת מתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים מרווח גחון משתנה והיגוי אחורי אקטיבי (10 מעלות) לצמצום קוטר הסיבוב (12.1 מטר). במפתיע כושר הגרירה דווקא נמוך ב-200 ק"ג (3.4 טון).

מה אנחנו חושבים: בעת הצגתו לפני כשנה וחצי, האסקלייד החשמלי היה מפגן כוח מרשים של קאדילק אחרי שנים של שיממון. הגרסה המוארכת תתאים בעיקר לקהל האמריקאי שלא סובל ממצוקת חניה, כמו גם עבור חברות הסעות אח"מים המעוניינות לעבור לחשמל שקט ונקי מזיהום.
באמריקה, קאדילק מציעה כיום היצע מרשים של רכבי פנאי חשמליים בכל גודל, ולמעט הליריק שהושקה כאן אתמול (יום א'), שלוש שנים לאחר תחילת השיווק בצד השני של האוקיינוס, שאר ההיצע עדיין לא עשה עליה. זה גם מסביר את ההתרסקות שלה אשתקד עם 95 מסירות בלבד (לעומת 535 ב-2023), כמות צנועה אפילו מאינפינטי ו-DS. עד שיבואנית קאדילק לא תחדש את היצע הדגמים שלה כאן בצורה מלאה, לא נראה שהמצב הזה צפוי להשתנות.