לוחצת חזק על הברקס: BYD נתקלה בהאטה ומתאימה תוכניות
לוחצת חזק על הברקס: BYD נתקלה בהאטה ומתאימה תוכניות
יצרנית הרכב הסינית שעקפה לאחרונה את טסלה כיצרנית החשמליות הגדולה בעולם, נתקלת בהאטה משמעותית. כמו מותגים רבים אחרים, גם היא נאלצת להתמודד עם מלאי תופח ללא ביקוש. בתגובה: קיצוץ בייצור וחשיבה מחודשת על תכניות פיתוח
אחרי מספר שנים של צמיחה מעוררת השתאות, נראה כי גם BYD נתקלת בהטת הצמיחה בשוק הרכב החשמלי. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ביצרנית, שהפכה לגדולת יצרנית החשמליות בעולם ועקפה בכך את טסלה האמריקנית, החליטו להשהות הקמת מפעלים ופסי ייצור חדשים, החלו לצמצם משמרות ייצור במפעלים קיימים ושוקלים שינויים בתכניות פיתוח עתידיות. ב-BYD בחרו שלא להגיב לפניית רויטרס לתגובה.
על-פי שני מקורות ביצרנית, BYD צמצמה את הייצור בכמה ממפעליה בסין ביותר משליש, זאת לאחר שבסוכנויות המכירה החלו להצטבר מלאים בהיקף מדאיג. לפי נתונים רשמיים של איגוד סוחרי הרכב הסיני, סוכני BYD מחזיקים במלאי מכוניות שיספיק ללמעלה משלושה חודשים בסין, יותר מכפליים מהממוצע בתעשייה.
נזכיר כי מכוניות מיוצרות אך לא מכורות עשויות בשלב מסוים להתחיל לאבד מערכן, לסבול מנזקי מזג אוויר ולהימכר לבסוף במחיר נמוך ממכוניות מבוקשות יותר. הן גם דורשות אחזקה וביטוח לאורך התקופה בה הן עומדות במגרשים. עוד עולה מנתונים שפרסם האיגוד, כי למעלה מ-20 סוכני BYD באחד ממחוזות המדינה פשטו רגל כתוצאה מהירידה במכירות.
לפי הדיווח, BYD צמצמה משמרות בארבעה מפעלים לפחות. מפעלים אחרים עצרו פעילות לטובת שדרוג פסי הייצור, כך על-פי אחד המקורות. BYD מכרה אשתקד 4.27 מיליון מכוניות, רק 20% מהן שווקו מחוץ לסין, אך השנה המכירות עומדות על 1.76 מיליון בלבד (ינואר-מאי). קצב כזה יעמיד את היצרנית אמנם על 4.22 מיליון מכוניות, ירידה קטנה בלבד, אך הוא רחוק מאוד מהצפי ל-2025: 5.5 מיליון מכוניות.
יצרנית הרכב הסינית עלתה בשנים האחרונות לגדולה בתחום החשמליות, בין היתר על-ידי הגדלה משמעותית של היקף הייצור והקדמת השקות של דגמים חדשים, חלקם זולים בהרבה מהחשמליות של תחילת עידן החשמל המודרני. בין היתר, BYD השיקה לאחרונה מספר מכוניות סופר-מיני, קומפקטיות ורכב פנאי קומפקטיים במחירים אטרקטיביים שסייעו לה לצמוח כמעט בכל שוק בו היא משווקת.
צפייה בתוכן לוחצת חזק על הברקס: BYD נתקלה בהאטה ומתאימה תוכניות
אלא שהצמיחה בביקוש למכוניות חשמליות, בעולם בכלל אך גם בסין, הואטה בחודשים האחרונים. לכך תורמים בין היתר גם הפגיעה בתמריצים לקניית חשמלית בסין. בגוף המסחר של סוכני הרכב בסין קראו לאחרונה ליצרניות הרכב להפסיק להציף את השוק במכוניות ולהציב ייעדי ייצור "סבירים". עוד קראו ליצרניות לתמרץ קניית מכוניות על-ידי הנחות וסיוע במימון, כדי לטפל בבעיית המלאים.
בעידודו של דני טורונטו חברי וגם מאור חברי מרמלה, הצטרפתי למועדון המכוניות העתיקות בישראל.. קניתי סוברו ליאונה שנת 1977. בגרושים,שיפצתי אותה בכפר קאסם.תראו אותי כל יום שישי באיצטדיון יד אליהו עם חבריי מהמועדון. אין כמו וינטג'
לא יעזור כלום
אולי המהפכה קורית מהר מדי ולאנשים קשה פתאום לעבור מלהכניס נוזלים לאוטו לרכב שמטעינים אותו כמו טלפון, אבל אין מה להשוות בכלל.
בנזין זה מזהם ומסובך ורכבים עגלות לעומת החשמלי