דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חוזרת למקורות, אבל עם חשמל: אלפין חשפה A290 לראלי

Getting your Trinity Audio player ready...

אלפין, חטיבת הביצועים של רנו, חשפה גרסה מוכנה למרוצי ראלי ל-A290 החשמלית, שתערוך הופעת בכורה ציבורית בפסטיבל המהירות של גודווד בסוף השבוע הקרוב. היא תוצע ללקוחות במחיר שמתחיל ב-60 אלף יורו, כ-20 אלף יורו יותר מגרסת הבסיס, ותיועד עבור תחרויות מותג-יחיד או תחרויות פתוחות, תשובה לאופל שמציעה גרסת ראלי לקורסה החשמלית.

נזכיר כי אלפין זכתה לפרסום רב בשל ניצחונות רבים במרוצי ראלי מול מתחרים עם מנועים גדולים וחזקים ממנה, בזכות הקפדה על משקל עצמי נמוך ככל הניתן. בין הישגיה הרבים, זכור במיוחד הניצחון במרוץ המונטה קרלו של 1971, עם ה-A110 והנהג השוודי אובה אנדרסון. שנתיים לאחר מכן היא גם הייתה יצרנית ראשונה שזכתה בסבב הראשון של אליפות העולם בראלי.

צפייה בתוכן חוזרת למקורות, אבל עם חשמל: אלפין חשפה A290 לראלי

המנוע החשמלי זהה ל-A290 הרגילה עם 220 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים. היא נבדלת בדיפרנציאל מוגבל החלקה מלפנים, תוצרת ZF, מה שאמור לאפשר הורדת יעילה יותר של הכוח לקרקע.

גם מערכת המתלים שונתה עם בולמי זעזועים של ALP ומערכת הבלימה משלבת כאן דיסקים קדמיים גדולים יותר (350 מ"מ וקאליפר 6 בוכנות) בעוד אלה מאחור קטנים יותר (280 מ"מ ובוכנה אחת) אבל מאפשרים הפעלה גם באמצעות בלם יד הידראולי, כמקובל במכוניות מירוץ. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלן פיילוט ספורט A עם חישוקי איבו קורסה "18.

כנדרש בתקנות ה-FIA, ה-A290 ראלי מצוידת בכלוב התהפכות ומושבי מרוץ מתוצרת סאבלט. כדי להוסיף לדרמה וגם לעזור לנהג מבחינת תחושת המהירות, ה-A290 ראלי מצוידת ברמקולים שישמיעו צליל משתנה בהתאם למהירות הנסיעה ולעוצמת הלחיצה על דוושת המצערת.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה