ועכשיו גם בסדאן: יונדאי חשפה חשמלית ביצועים היסטרית
ועכשיו גם בסדאן: יונדאי חשפה חשמלית ביצועים היסטרית
האיוניק 6N היא חשמלית ביצועים שניה ליונדאי, העושה שימוש ברבים מהרכיבים המכאניים של ה-5N, אבל עם ביצועים משודרגים ויכולת דינמית מושחזת. פגשנו אותה בהשקה העולמית
יונדאי חשפה בפסטיבל המהירות של גודווד, אירוע הנחשב למכה של חובבי הרכב, את האיוניק 6N. מדובר בחשמלית שניה לחטיבת הביצועים הקוריאנית, זו שהצליחה להקדים את חטיבות הביצועים הגרמניות כמו ב.מ.וו-M ומרצדס-AMG בהצגת חשמלית ספורטיבית לכבישי הציבורי. בישראל היא צפויה לנחות במהלך שנה הבאה.
ה-6N משלבת מערכות הנעה ומכלולים מכאניים מה-5N שהוצגה לראשונה באותו אירוע לפני שנתיים, אבל לדברי היצרנית מרכז כובד נמוך יותר וכיול שונה להיגוי ולמיתלים יעניקו לה יכולות דינמיות מושחזות אפילו יותר. מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים (238 כ"ס מלפנים, 412 כ"ס מאחור) ו-650 כ"ס במצב 'בוסט' למשך 10 שניות (609 כ"ס במצב רגיל). אלו מאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות, 0.2 שניות פחות מה-5N אבל 0.1 שניות יותר מטסלה מודל 3 פרפומנס. המהירות המרבית מוגבלת ל-257 קמ"ש.
המנוע האחורי משלב בתוכו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, בעוד מחשב חלוקת כוח לפנים-אחור מאפשר בחירה בין לא פחות מ-11 מצבים, לרבות מצב 'דריפט'. זה האחרון כולל גם אפשרות לסיוע אלקטרוני עם מספר מצבים לבחירת זווית ההחלקה ומספר מצבים למידת הסחרור של הגלגלים האחוריים, מה שמשפיע על כמות ענני העשן שתפריחו לאוויר.
גם הסוללה היא אותה אחת של ה-5N בקיבולת של 84 קוט"ש ובמתח 800V, יכולת טעינה אולטרה מהירה עם 18 דקות מ-10% ל-80% ומערכת קירור המאפשרת עמידות לאורך זמן. יש גם אפשרות בחירת ניהול טמפרטורה לטובת עמידות לאורך זמן או לביצועים מיטביים לקביעת זמן הקפה מהיר או מיאוץ דראג.
וכמו בחשמלית הביצועים הראשונה, יש מערכת רמקולים פנימיים וחיצוניים המאפשרים לבחור בין צליל מלאכותי של מטוס קרב, סאונד שמגיע ממשחק הקונסולה גרנד-טוריסמו או מנוע הבנזין המוגדש, כולל תחושה של 'העברת הילוכים' ידנית (דרך מנופי השליטה מההגה) עם צליל מנתק הצתה ונהימות מגדש. מערכת הבלימה הרגנרטיבית כוללת מצב ייעודי למסלול עם יכולת האטה של עד 0.6G.
בהשוואה לאיוניק 6 הרגילה ה-N ארוכה ב-8 ס"מ (493.5) בין היתר בגלל פגושים אגרסיביים יותר, מלפנים עם כונסי אוויר לטובת צינון מערכת ההנעה. יש גם מסיטי אוויר סביב למרכב וכנף גדולה על דלת תא המטען שמקנים לה מראה קרבי, כאילו נפלטה הרגע מהסט של מהיר ועצבני. היא גם רחבה ב-6 ס"מ (194 ס"מ) בגלל מפסק סרנים רחב יותר שגם מפנה מקום לצמיגי צמיגי פירלי P-זירו רחבים במיוחד (275/35) המולבשים על חישוקי "20 ייחודיים. בתוכם ניתן להבחין גם במערכת בלמים משודרגת עם דיסקים גדולים יותר: 400 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור.
סביבת הנהג כוללת סידור דומה לאיוניק 6 הרגילה של לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע, אבל עם אפשרות לתצוגת נתוני אקשן וטלמטריה. יש הגה שלוש צלעות שונה עם מתגי שליטה במצבי נהיגה, ומושבים קדמיים עם תמיכה משופרת, אבל ללא כיוון חשמלי.
גרסת ביצועים של רכב חשמלי לא נקראת גרסת ביצועים.
יש לי יגואר XJ גדולה מהשנתון 1999.
יש לדני מטורונטו בנטלי ברוקלנדס גדולה 1997.
אלה רכבים הרבה יותר טובים.
רק בנזין! בלי חשמל!
כל מי שקנה מכונית חדשה מהיבואן לובינסקי פיגו אופל סיטרואן יודד שאי אפשר למכור את המכונית כיד שניה אלה בהפסדים כבדים.אף סוכנות יד שניה לא קונה את המכונית אלה אם זה לובינסקי שרוצה לקחת ממכם עוד כסף שתקנו שוב חדש אצלו מלכודת...........
BENTLEY BENTAYGA SPEED משנת 2023 יש לו מנוע V12 בנפח 6 ליטר ומגדש כפול שמפיק 626 כ"ס כל הזמן ומשתמש בבנזין. תשוו את המכונית הזו ל-IONIQ 6N שמפיקה 650 כ"ס רק ל-10 שניות. הבנטלי הזה הוא מאד יוקרתי.
3 קובי. אתה מאוד חצוף כי דני מישראל הוא לא מתחזה והוא באמת מישראל.
9 יובל. המרחק מזויף והוא קטן יותר במציאות.
אין מצב מנוע מפיק מומנט וכוח מקסימלי כל הזמן, מה שהמספרים אומרים זה המקסימום ומנוע בנזין או דיזל אומר רק על המקסימום בסלד מאוד גבוהה כאשר מנוע חשמלי יש לו את המומנט והכוח מהסיבוב הראשון כי ההספק תלוי בכמה זרם נכנס למנוע. דוגמה מנוע בנזין צריך להסתובב במהירות של 5.6 אלף סיבובים בדקה כדי להפיק 300 כוח סוס, אחרי זה הוא מאבד כוח סוס, לפני זה הוא גם לא מגיע לשם. תלך ללמוד פיזיקה של כיתה א' נראה לי שכחתה את החומר הנלמד
14 דני. 3 קובי לא אמר שאני מתחזה.
3 קובי דיבר נגד המתחזים ואמר שאני דני האמיתי.
בכל השאר אתה צודק, כי אתה תמיד צודק.
16 קובי. אתה צודק בתגובה לדני.
19. תחזור לגן כי בכיתה א׳ לא לומדים פיזיקה.
כל מה שדני מטורונטו אומר נכון לחלוטין.
20 קביבו. אולי המתחזים השתכנעו מקובי.
רק בנזין! בלי חשמל!
בתערוכה של BYD הסינית נתקלתי ב BYD Z9. היברידית מהטכנולוגייה החדשה. טווח משולב של 1100 ק"מ. זאת מכונית מעצימה ומטורפת. היא לא רק נראית טוב. היא גם נוסעת ומתפקדת נפלא. היא שווה כתבה לא היונדאי.
קניתי כרטיסים במחלקת עסקים לקנדה בהמשך לזה שהזמנת אותנו גולשי האתר אליך. תאריך פתוח אבל בשאיפה באוגוסט הקרוב. אני מצפה מאד לפגוש אותך ולהשתתף איתך במארבים לנהגי טסלה שנטשו את האוטו בטעינה, נמדוד כמה מיליגאוס הן פולטות!
דני מישראל - נקווה שגם אתה תגיע. וכל השאר כמובן קובי, אריאל מנור, קביבו…
23. אתה טועה כל הכיף באתר זה לא הכתבות הממומנות אלא התגובות, רק בשביל זה שווה להיכנס.
2 דני. יש מקום ל-6 אנשים בלינקולן. הבנטלי קטן במידה מסוימת מהלינקולן, רק בגלל שיש שם מקום רק ל-5 אנשים. הבן שלי מאשתי הקודמת גר בשוויץ. הוא בא לבקר אותנו עם שתי נכדיי. החבר של נכדתי הגדולה היה גם כאן. אני ואשתי הסענו אותם לתחנת הרכבת התחתית ליד הבית שלנו בטורונטו כדי להגיע עם הרכבת התחתית לUNION- STATION. שש אנשים נכנסו ללינקולן ו-5 מזוודות. כולנו הרגשנו מאוד בנוח בלינקולן. היה מקום בתא המטען הגדול לכל 5 המזוודות. החלק האחורי של הלינקולן יורד אחרי שהמזוודות הונחו בתא המטען. אחרי זה הוא עולה למעלה.
19. לא משנה מה אתה אומר כי לבנטלי, ללינקולן וליגואר של דני מישראל יש כל הזמן את כל הכוח. אתה משחק עם המילים. אל תגיד לי תחזור לכיתה א'. אתה כלום ואתה חייב לחזור לבית הספר. קפוץ לי.
21 דני. אתה צודק לגמרי.
23 ו-24. שניכם טיפשים מאוד כי שניכם לא הגיוניים.
היתרון הגדול של סוללות NCM הוא היכולת שלהן לקלוט ולתת זרם חזק.
עם זאת, קחו בחשבון שאורך החיים של סוללה מסוג זה, הנו רק כ-8 שנים. חוץ מזה, כן, יש גם שיקול של היתכנות של הידלקות של סוללות מטיפוס זה, אם כי בשטח זה כמעט לא קורה. למרות שסוללות NCM תיאורטית יכולות להידלק, מקרים של סוללות NCM שאמנם נדלקו מאוד, מאוד נדירים. אבל בתנאי מעבדה בהחלט ניתן לגרום לסוללת NCM להידלק.
מומלצת צפייה בסרטון "NCM Battery VS BYD Blade Battery". ה-Blade היא סוללה מסוג LFP שלא זאת בלבד שהרבה פחות נוטה להידלק, אורך החיים שלה הוא כ-30 שנה. אבל מצד שני, היא לא מסוגלת לתת או להיטען בזרם כה חזק כמו סוללת NMC.
25 דני. אתה צודק בכל דבר שאתה אומר.
26 מיואש. אתה צודק לגמרי על רכב חשמלי.
28 יותם. אני לא מעוניין בשום חשמלית.
29 אריה. קרא את 2 ו14, אתה צודק.
רק בנזין! בלי חשמל!
27 קביבו. אתן לך את האימייל שלי אחרי שתגיד לי את שמך האמיתי.
28 יותם. אני מסכים איתך לגבי מה שאתה אומר על סוללות NCM. למה אתה מזכיר שאתה מהנדס חשמל? אני טכנולוג הנדסי באלקטרוניקה ומורה בתיכון לאלקטרוניקה וחשמל אבל אני אף פעם לא מזכיר את העובדות האלה בתגובות שלי. אתה בטח סובל מדימוי עצמי נמוך.
32 דני. אף פעם לא אמרתי שאני מתעניין במכוניות חשמליות. אז אתה לא צריך להיות מיואש. אני תמיד בעל של מכוני בנזין כולל אשתי.
כאשר ניכנס לתחנת הדלק ל-5 דק' ונצא עם 400 קמ' נוספים אזי הרכב החשמלי יהפוך לפרקטי. עד אז, מנסיון, אתה מקדיש יותר מדי זמן לטווח הנסיעה במערך השיקולים הכללי.
37. משהו כזה לעולם לא יקרה. מילוי מכונית רגילה עם בנזין תמיד יהיה מהיר יותר. זה אפילו איטי יותר מכיוון שאין מספיק מטענים. לוקח לי 5 דקות או פחות למלא את הבנטלי עם 90 ליטר עם בנזין.
בפירוש הזמנת את המגיבים להגיע אליך לקנדה. אני כבר התכוננתי נפשית לנסיעה וגם רכשתי כרטיסים. במטוס נוסע על בנזין טהור, אוקטן 98. ציפיתי לפגוש גם את שאר המגיבים כמו שכתבתי למעלה… אם כך אבטל את הכרטיסים ואסתפק בחופשה באילת, שם אוכל למדוד מיליגאוס בחניון הסופר צ׳ארג׳ר.