ועכשיו גם בסדאן: יונדאי חשפה חשמלית ביצועים היסטרית
ועכשיו גם בסדאן: יונדאי חשפה חשמלית ביצועים היסטרית
האיוניק 6N היא חשמלית ביצועים שניה ליונדאי, העושה שימוש ברבים מהרכיבים המכאניים של ה-5N, אבל עם ביצועים משודרגים ויכולת דינמית מושחזת. פגשנו אותה בהשקה העולמית
יונדאי חשפה בפסטיבל המהירות של גודווד, אירוע הנחשב למכה של חובבי הרכב, את האיוניק 6N. מדובר בחשמלית שניה לחטיבת הביצועים הקוריאנית, זו שהצליחה להקדים את חטיבות הביצועים הגרמניות כמו ב.מ.וו-M ומרצדס-AMG בהצגת חשמלית ספורטיבית לכבישי הציבורי. בישראל היא צפויה לנחות במהלך שנה הבאה.
ה-6N משלבת מערכות הנעה ומכלולים מכאניים מה-5N שהוצגה לראשונה באותו אירוע לפני שנתיים, אבל לדברי היצרנית מרכז כובד נמוך יותר וכיול שונה להיגוי ולמיתלים יעניקו לה יכולות דינמיות מושחזות אפילו יותר. מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים (238 כ"ס מלפנים, 412 כ"ס מאחור) ו-650 כ"ס במצב 'בוסט' למשך 10 שניות (609 כ"ס במצב רגיל). אלו מאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות, 0.2 שניות פחות מה-5N אבל 0.1 שניות יותר מטסלה מודל 3 פרפומנס. המהירות המרבית מוגבלת ל-257 קמ"ש.
צפייה בתוכן ועכשיו גם בסדאן: יונדאי חשפה חשמלית ביצועים היסטרית
המנוע האחורי משלב בתוכו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, בעוד מחשב חלוקת כוח לפנים-אחור מאפשר בחירה בין לא פחות מ-11 מצבים, לרבות מצב 'דריפט'. זה האחרון כולל גם אפשרות לסיוע אלקטרוני עם מספר מצבים לבחירת זווית ההחלקה ומספר מצבים למידת הסחרור של הגלגלים האחוריים, מה שמשפיע על כמות ענני העשן שתפריחו לאוויר.
גם הסוללה היא אותה אחת של ה-5N בקיבולת של 84 קוט"ש ובמתח 800V, יכולת טעינה אולטרה מהירה עם 18 דקות מ-10% ל-80% ומערכת קירור המאפשרת עמידות לאורך זמן. יש גם אפשרות בחירת ניהול טמפרטורה לטובת עמידות לאורך זמן או לביצועים מיטביים לקביעת זמן הקפה מהיר או מיאוץ דראג.
וכמו בחשמלית הביצועים הראשונה, יש מערכת רמקולים פנימיים וחיצוניים המאפשרים לבחור בין צליל מלאכותי של מטוס קרב, סאונד שמגיע ממשחק הקונסולה גרנד-טוריסמו או מנוע הבנזין המוגדש, כולל תחושה של 'העברת הילוכים' ידנית (דרך מנופי השליטה מההגה) עם צליל מנתק הצתה ונהימות מגדש. מערכת הבלימה הרגנרטיבית כוללת מצב ייעודי למסלול עם יכולת האטה של עד 0.6G.
בהשוואה לאיוניק 6 הרגילה ה-N ארוכה ב-8 ס"מ (493.5) בין היתר בגלל פגושים אגרסיביים יותר, מלפנים עם כונסי אוויר לטובת צינון מערכת ההנעה. יש גם מסיטי אוויר סביב למרכב וכנף גדולה על דלת תא המטען שמקנים לה מראה קרבי, כאילו נפלטה הרגע מהסט של מהיר ועצבני. היא גם רחבה ב-6 ס"מ (194 ס"מ) בגלל מפסק סרנים רחב יותר שגם מפנה מקום לצמיגי צמיגי פירלי P-זירו רחבים במיוחד (275/35) המולבשים על חישוקי "21 ייחודיים. בתוכם ניתן להבחין גם במערכת בלמים משודרגת עם דיסקים גדולים יותר: 400 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור.
סביבת הנהג כוללת סידור דומה לאיוניק 6 הרגילה של לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע, אבל עם אפשרות לתצוגת נתוני אקשן וטלמטריה. יש הגה שלוש צלעות שונה עם מתגי שליטה במצבי נהיגה, ומושבים קדמיים עם תמיכה משופרת, אבל ללא כיוון חשמלי.
גרסת ביצועים של רכב חשמלי לא נקראת גרסת ביצועים.
יש לי יגואר XJ גדולה מהשנתון 1999.
יש לדני מטורונטו בנטלי ברוקלנדס גדולה 1997.
אלה רכבים הרבה יותר טובים.
רק בנזין! בלי חשמל!
כל מי שקנה מכונית חדשה מהיבואן לובינסקי פיגו אופל סיטרואן יודד שאי אפשר למכור את המכונית כיד שניה אלה בהפסדים כבדים.אף סוכנות יד שניה לא קונה את המכונית אלה אם זה לובינסקי שרוצה לקחת ממכם עוד כסף שתקנו שוב חדש אצלו מלכודת...........