דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מוכן לעימות מול טויוטה ופורד: קיה חשפה טנדר ראשון

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קיה חשפה את הטסמן, עם מנועי בנזין או דיזל
  • עם מכלולים חסונים ויכולת גבוהה בהעמסה ובגרירה
  • לא יקבל תקינה מערבית - ולכן לא ישווק כאן

ארגז קוריאני: קיה חשפה את הטסמן, טנדר ראשון ליצרנית הקוריאנית שיתמודד מול מתחרים כמו טויוטה היילקס ופורד ריינג'ר. בשלב ראשון השיווק מיועד רק לאוסטרליה, דרום אפריקה והמזרח התיכון, וללא תקינה אירופאית או אמריקאית הוא לא צפוי לנחות כאן בקרוב.

את הטסמן תשווק קיה בתצורת חד או דאבל קבינה, על בסיס שלדת סולם חדשה שפיתחה ועם מערך המתלים המקובל בקטגוריה, המשלב עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל מלפנים וסרן חי עם קפיצים עלים מאחור. בהשוואה לטויוטה היילקס הוא גדול משמעותית: ארוך ב-9 ס"מ (541 ס"מ), רחב ב-7.5 ס"מ (193 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-18.5 ס"מ (327 ס"מ).

הארגז קצר בסנטימטר (151 ס"מ) אבל רחב ב-3 ס"מ (157 ס"מ) ומציע גם תאורת פנים ייעודית ושקע חשמל (220V). כושר ההעמסה גבוה בכ-150 ק"ג (1.2 טון) וכושר הגרירה דומה עם נתון של 3.5 טון.

בנזין או דיזל: הטסמן יוצע עם אפשרות בחירה בין מנועי 4 צילינדרים: בנזין מוגדש בנפח 2.5 ליטר (281 כ"ס) או טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר (210 כ"ס). שניהם בחיבור לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ותיבת העברה המאפשרת הנעה אחורית לחיסכון בדלק בכביש יבש, הנעה כפולה עם העברת כוח לפנים כשנדרש לכביש רטוב, הנעה כפולה לשטח והילוך כוח.

יש גם בורר עם 4 מצבי שטח (חול, בוץ, שלג וסלעים) המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר ונעילת דיפרנציאל אחורית. הוא יוצע גם בגרסת שטח ייעודית (X-פרו) עם צמיגי שטח אגרסיביים (BFG AT) המולבשים על חישוקים קטנים יותר ("17 לעומת "18) ומרווח גחון נדיב ב-2.8 ס"מ (25.2 ס"מ).

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני מנסה לשלב מוטיבים מוכרים של קיה כמו הסבכה ויחידות התאורה מלפנים, בעוד בפרופיל ישנם בתי גלגלים מודגשים עם חיפויי הגנה שחורים וצמד פסי גגון. בקצוות הפגוש האחורי ישנן מגרעות ייעודיות המקלות על הטיפוס לארגז.

בדומה לדגמי המותג העדכניים גם כאן נעשה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. סביבת הנהג משלבת צמד מסכים ("12.3 כל אחד) כלוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע, עם מסך נוסף ביניהם ("5) לבקרת האקלים. את משענת היד שבין המושבים הקדמיים ניתן להפוך למשטח עבודה לטובת מחשב נייד, למשל, ומתחת לספסל האחורי יש תא אחסון גדול לציוד.

לדברי היצרנית מערכות הבטיחות המתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) עברו כיול ייעודי בכדי להתאים לנסיעה עם נגרר.

מה אנחנו חושבים: קיה מצטרפת כשחקנית חדשה לקטגוריית הטנדרים ותתמודד מול מתחרים מבוססים היטב בעלי מוניטין רב שנים. אבל בשונה משחקניות חדשות אחרות המגיעות מסין כמו BYD שארק או מקסוס e-טרון 9, היצרנית הקוריאנית לא ניסתה לשלב מערכות הנעה חשמליות או מחושמלות ממכוניות הנוסעים שלה, אלא הלכה על בטוח תוך צמצום הסיכונים - מהלך שיקשה עליה לבלוט בקטגוריה.

להצליח כאן תהיה משימה לא פשוטה כלל, שכן למרות היכולות המרשימות שהוא מבטיח עם בונוס של תא נוסעים עם תנאי שירות טובים מהמקובל, לקוחות הטנדרים הם קהל עם נאמנות מותגית גבוהה משמעותית מהמקובל בקטגוריות אחרות בשוק הרכב. קל זה לא יהיה.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה