דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

צ'רי דוחה ייצור אירופי של אומודה וג'אקו, BYD דווקא מאיצה

Getting your Trinity Audio player ready...

צ'רי הודיעה כי התכנית להקמת פס ייצור ייעודי עבור שווקים אירופים, במטרה להמנע ביבשת מתשלום מס-קנס על כלי רכב מתוצרת סין, נדחתה בשלב זה. ההחלטה משפיעה ישירות על שני המותגים הסיניים ששיווקם בישראל החל לאחרונה, אומודה וג'אקו - שניהם אמורים היו לרדת מפס יצור חדש בקרבת ברצלונה, ספרד, שבעבר היה בבעלות יצרנית הרכב ניסאן. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

יש להניח כי בצ'רי מעוניינים להמתין עם החלטה סופית באשר לייצור האירופי, עד שיובהרו תנאי המיסוי החדשים שאמורים להיות מוטלים על יצרניות סיניות. נכון לעתה, המיסוי המתוכנן עלול לייקר באופן משמעותי את ייבוא הדגמים הרלוונטיים מסין, ולהפוך אותם נגישים פיננסית באופן משמעותי אם ירדו מפס ייצור אירופי.

אפשרות נוספת אותה בוחנת צ'רי, כך לדברי סוכנות הידיעות, היא ייצור בסין והרכבה באירופה. אך המיסוי על כלי הרכב במקרה ותבחר באפשרות זו, אינו ברור עדיין ולכן ההחלטה מתעכבת. בשלב זה נראה כי בכל מקרה, פס ייצור של דגמי אומודה וג'אקו בספרד לא יחל לפעול לפני סוף שנת 2025.

יש להזכיר כי בניגוד לאירופה בה שני המותגים צפויים לערוך הופעת בכורה בתחילת השנה הבאה, בישראל הם כבר משווקים על ידי היבואנית כלמוביל.

צ'רי כמובן אינה הסינית היחידה שבוחרת להתמודד עם המיסוי הצפוי בעזרת הרחבת הזהות המותגית לכיוון האירופי. BYD שהצלחתה המסחררת הפכה אותה כבר אשתקד ליצרנית הרכב המחושמל - היברידי-נטען וחשמלי מלא - הגדולה בעולם, מתעתדת לפתוח צמד פסי ייצור ביבשת הקלאסית, עד סוף השנה הבאה. האחד בהונגריה, האחר בטורקיה.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה