בקצרה:
- עם 640 כ"ס, RS Q8 העדכני חזק באופן קיצוני
- החזיר לעצמו תואר: רכב הפנאי המהיר בנורבוגרינג
- יגיע לישראל עד סוף השנה
כאילו שחסר כוח: אודי חשפה מתיחת פנים ל-RS Q8, גרסת קצה לרכב הפנאי בעיצוב כמו קופה. במסגרת העדכון הציגה היצרנית גרסה עוד-יותר-קיצונית תחת השם הלא ממש מקורי 'פרפורמנס', עם 640 כ"ס ממנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר, 40 כ"ס יותר מהגרסה הרגילה, מה שהופך אותו למנוע הבנזין החזק ביותר בהיסטוריה של אודי.
החיבור הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך כעת 3.6 שניות, 0.2 שניות פחות מהגרסה הרגילה, בעוד המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, או 305 קמ"ש עם הסרתה.
להחזיר את התואר: כבעבר, מערך המיתלים כולל קפיצי אוויר אדפטיביים, לצד היגוי לגלגלים האחוריים (עד 1.5 מעלות). הפרפורמנס מוסיפה גם מערכת מוטות מייצבים אקטיביים לצמצום זוויות הגלגול, בלמים קרמיים (440 מ"מ מלפנים, 370 מ"מ מאחור) וחישוקי "23 יחודיים קלים ב-5 ק"ג ליחידה מחישוקי "22 של הגרסה הרגילה.
השינויים הללו אפשרו ל-RS Q8 להחזיר לעצמו את התואר רכב הפנאי המהיר ביותר בנורבוגרינג, אותו איבד בעבר לרכב הפנאי של פורשה - 7 דקות ו-36.6 שניות, 2.3 שניות פחות מקאיין טורבו-GT ו-5.6 שניות פחות מזמן ההקפה שקבע ה-RS Q8 היוצא ב-2019.
בדומה לעדכון שעבר ה-Q8 הרגיל, גם כאן השינויים העיצוביים צנועים ומסתכמים בסבכה ויחידות תאורה (מטריקס-לד מלפנים, OLED מאחור). סביבת הנהג כוללת כבעבר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) שכולל כעת גם נוריות להחלפת הילוך וצמד מסכי מגע, עליון ("10.1) למרבית מערכות הרכב ותחתון ("8.6) למיזוג-נוחות, בעוד גלגל ההגה שונה (עגול לעומת חלק תחתון שטוח בעבר) ומצופה אלקנטרה.
מה אנחנו חושבים: בדומה לדגמים אחרים בחטיבת הביצועים של אודי, גם גרסת הקצה החדשה לרכב הפנאי הגדול נראית כמשביחת יכולת דינמית וביצועים, ולא רק את המראה כמקובל במתיחות פנים של אמצע החיים. ומבחינה זו הוא מציב עצמו בנקודת יתרון משמעותית מול מתחריו הישירים מגרמניה – ב.מ.וו X6M ומרצדס GLE63 קופה - למרות שספק אם רוכשי הרכב הזה אכן ינצלו את מלוא יכולתו.