דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

על בסיס פיג'ו 3008: ג'יפ רומזת על הקומפאס הבא

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ג'יפ קומפאס חדש יוצג בקרוב
  • יבוסס בכבדות על לא אחר מפיג'ו 3008
  • השיווק בישראל - בעוד שנה לפחות

כיול חדש למצפן: ג'יפ חשפה טיזר ראשוני לקראת הצגת הדור השלישי של הקומפאס, שצפוי להיחשף במלואו במהלך חודש נובמבר. בניגוד לקודמיו, שהחלו את דרכם בצפון אמריקה ורק לאחר מכן הגיעו לשאר העולם, הקומפאס החדש ייוצר עבור השוק האירופי במהלך 2025 במלפי שבדרום איטליה, ורק ב-2026 יגיע לארה"ב ולשוקי עולם נוספים. מהיבואנית המקומית נמסר כי השיווק בישראל יפתח בסוף 2025 או בתחילת 2026.

הקומפאס יתבסס על פלטפורמת STLA Medium של סטלנטיס, אותה אחת שמשרתת גם את פיג'ו 3008 החדש ואת אופל גרנדלנד. הוא צפוי לקבל היצע דומה של יחידות הנעה, עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.2 ליטרים (136 כ"ס) בשידוך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים וסיוע היברידי-מתון (48V). במקרה של הקומפאס יוצע מנוע בנזין גם ללא סיוע חשמלי, מה שעשוי להעיד על מיצוב (ותמחור) נמוך יותר.

בנוסף יוצעו גם גרסאות חשמליות, ככל הנראה בהספקים של 210-230 כ"ס בשידוך להנעה קדמית, או עם 320 כ"ס והנעה כפולה. סוללות 73 קוט"ש יספקו טווח נסיעה של יותר מ-500 ק"מ, ואם היצרנית תשדך לקומפאס גם את מארז הסוללות הגדול - בקיבולת של 98 קוט"ש - הוא עשוי להציג טווח תיאורטי של 700 ק"מ, בדומה לפיג'ו.

מה עוד צריך לדעת: הקומפאס יזכה לעיצוב קשוח יותר משל אחיו לפלטפורמה, כמתחייב מהזהות המותגית. לפי האיור הראשוני הוא יעשה זאת עם חזית אנכית, קשתות בתי גלגלים מודגשות ופסי גגון. גם סבכת 7 החריצים של ג'יפ צפויה להופיע בגרסת הייצור, כאשר קורות צד מושחרות יעניקו לו מראה של "גג צף".

עם זאת, פלטפורמת רכבי הפנאי של סטלנטיס בה הוא יעשה שימוש לא תעניק לו יכולת שטח בעלת משמעות, וגם היצרנית האמריקאית לא מתחייבת לכך - ומסתפקת בהצהרה על הנעה כפולה שתוצע, לצד הבטחה לכוון את הדגם "למרכז השוק" של רכבי הפנאי הקומפקטיים.

מה אנחנו חושבים: קונצרן סטלנטיס החל את דרכו כמיזם בעל פוטנציאל אדיר בשוק הרכב, עם שורה ארוכה של מותגים שזכו לפופולריות כמעט בכל מדינות העולם, בעלי אופי ייחודי ומסורת רבת שנים. אבל מאז הוא מתקשה להביא את האופי הזה לידי ביטוי, שכן הרצון - שלא לומר הכורח - לחסוך בעלויות הפיתוח הוביל ליצירת דגמים משוכפלים ונטולי ייחוד על בסיס פלטפורמות זהות.

כך שלמרות הבידול העיצובי, הצרכן עלול להתאכזב כאשר יגלה שהג'יפ או הפיאט שרכש הם לא יותר מפיג'ו בתחפושת. או להיפך, לא ממש משנה. לטעמנו, סטלנטיס זקוקה בדחיפות ליצירת הפרדה בין המותגים - גם אם לא באופן מלא, כמובן. ולא רק בצד העיצובי, אלא גם בפן ההנדסי.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה